XXL Nutrition

Drie vragen over volgende kuur (met name PCT en AI)

Bezoekers in dit topic

Biomek

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2013
Berichten
6.910
Waardering
11.670
Lengte
1m86
Massa
113kg
Vetpercentage
12%
Beste DBB'ers!

Binnenkort ga ik mijn vierde kuur starten en ik heb hier wat vragen over, met name over wanneer ik het beste PCT kan starten.

Week 1 - 15: Boldenone 600MG p/w
Week 4 - 15: Test E 250MG p/w
Week 1 - 6 : Winstrol 45MG p/d
Week 1 - 6 : Dianabol 30MG p/d (OPTIONEEL)

Week 18 - 22: Nolvadex 20MG p/d

Ik heb voor 12 weken Test liggen, en voor 15 weken Boldenone. Vandaar dat ik de Test een paar weken later pas begin. Ik heb drie vragen!

1. Kan ik het beste 3 weken na de laatste Boldenone injectie mijn PCT beginnen?
2. Ik zat te denken om de eerste 6 weken ook Dianabol mee te laten lopen op 30MG per dag. Afgeraden?
3. Als ik Dianabol mee laat lopen zou ik, vanwege gyno-gevoeligheid, ook Aromasin mee willen laten lopen op een lage dosis. Hoeveel mg per dag zouden jullie aanraden? Heeft de Dianabol dan nog wel nut?

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn :)
 
Ik snap niet zo goed waarom je niet nog een vial test-e haalt.
Je hebt vast het merk met 12ML ? Anders kom je nooit uit met 1 vial, niet dat je nu uit gaat komen met 1 vial overigens.

6weken dbol op 40mg zou ik doen.

Aromasin kan ik je niet mee helpen, ik ben totaal niet gyno gevoelig.
 
Inderdaad het 12ML merkje. Heb nog een dichte vial daarvan liggen, vandaar :) De andere spullen zijn van een ander merk.

Waarom kom ik niet uit met 1 vial?
 
Inderdaad het 12ML merkje. Heb nog een dichte vial daarvan liggen, vandaar :) De andere spullen zijn van een ander merk.

Waarom kom ik niet uit met 1 vial?

Omdat er vaak niet de volledige 12ML in zit, daarnaast verlies je altijd wat met elke injectie. Verschilt van 0,1 tot 0,3Ml afhankelijk van je type spuiten en hoe nauwkeurig je zelf te werk gaan. Daarnaast krijg je nooit de laatste 0,2ML uit je vial gehaald..
 
Aah, op die manier ;-) Ja, wat ik zeg, het is dat ik de dichte vial nog had liggen. Daarnaast wil ik Test altijd bewust zo laag mogelijk houden vanwege gyno. Boven de 250MG krijg ik er al last van namelijk.
 
Okay, dan doe je er slim aan om gewoon 0,9ML per keer op te zuigen. Als het goed is kom je dan wel goed weg :)
 
Winny en dbol samen is crap, als je er ook nog aro bij gaat toevoegen valt volgens mij zo'n beetje het hele effect van de dbol weg. Verder zou ik gewoon de test op week 1 beginnen, kun je halen met 't geld dat je bespaart op de dbol.
 
Winny en dbol samen is crap, als je er ook nog aro bij gaat toevoegen valt volgens mij zo'n beetje het hele effect van de dbol weg. Verder zou ik gewoon de test op week 1 beginnen, kun je halen met 't geld dat je bespaart op de dbol.

Had niet eens gezien dat hij al winny nam :o
Helemaal mee eens verder.
 
De werking van dbol is voor een groot deel juist via oestrogeen. Als je gyno gevoelig bent dan laat je dbol toch weg?

Ik zou winny net als test vanaf week 4 nemen, de eerste 4 weken lijkt het voor je gevoel alsof je dan niet kuurt maar in die tijd kan bold wel opbouwen. Ik vind het zonde om tijdens de eerste 4 weken winny zonder test te nemen.

Uiteindelijk is je uitgangspunt niet goed, een kuur stel je niet samen met wat je hebt liggen maar je maakt een ideale kuur en dan koop je wat bij.
 
Laatst bewerkt:
Het enige wat ik heb liggen is de Test. De rest wordt nog gehaald ;) Daarnaast laat ik inderdaad de dianabol achterwege :) Thanx voor de input jongens!

Kan iemand nog wel wat vertellen over Aromasin? Stel dat ik weer last krijg van gyno, hoeveel mg per dag (of om de dag) zouden jullie aanraden?
 
Het enige wat ik heb liggen is de Test. De rest wordt nog gehaald ;) Daarnaast laat ik inderdaad de dianabol achterwege :) Thanx voor de input jongens!

Kan iemand nog wel wat vertellen over Aromasin? Stel dat ik weer last krijg van gyno, hoeveel mg per dag (of om de dag) zouden jullie aanraden?

NOOIT om de dag! De halfwaarde tijd is niet dusdanig dat dit kan. Er is weinig bewijs in de literatuur over aromasin bij mannen. Ik ken alleen deze http://jcem.endojournals.org/content/88/12/5951.long waar ze 25 en 50mg per dag testen. Heb hier met getbigXXL een keer een discussie over gehad. Krieltje zei vroeger altijd dat 20mg/dag enorm overdone is maar ik kan er geen bewijs voor vinden. Ik zou beginnen met 20mg per dag en als dit helpt zou je na een paar weken de dosis kunnen minderen. Halveren van een cap met poeder is echter altijd lastig. Ik zou het gewoon op een cap van 20mg per dag houden en kijken wat het rusultaat is na 4 wkn. oid.

Bedenk wel dat aromasin pas werkt na een week ongeveer en nolva vrijwel meteen. Wil je acuut reageren pak dan eerst nolva.
 
Laatst bewerkt:
Mijn aromasin komt gewoon in tabs. Ik zou ook niet op 20 mg beginnen, je wilt nog wel iets van oestrogeen in je donder hebben.
 
Provi mee laten lopen tegen oestro lijkt mij de beste optie voor je.
25mg p/d moet al genoeg zijn, anders uppen naar 50mg.

Test later in je kuur wel ff verhogen man. 250mg test gaat je weinig brengen, bold zelf doet ook geen wonderen.
Verder prima kuur.
 
Mijn aromasin komt gewoon in tabs. Ik zou ook niet op 20 mg beginnen, je wilt nog wel iets van oestrogeen in je donder hebben.

Ben het hier mee eens. Zal zeker ten nadele komen van je gains.

Dbol en aro combineren is een beetje onzinnig, kan je beter voor Dbol weglaten en idd gaan op je winny.

Als je graag hevigere kickstart wilt kan je altijd een vial Test Prop of Susp halen van dat geld en dat eerste paar weken erbij prikken.
 
Hevigere kickstart zorgt wel voor snellere aanmaak van myostatin....
 
Hevigere kickstart zorgt wel voor snellere aanmaak van myostatin....

Klopt!

Zou het persoonlijk gewoon op de winny houden en zeker de Test verhogen. De Bold gaat TS pas echt goed voelen in week 7 of 8, anders ga je naar mijn mening op het einde van je winny wat in een gat vallen. Zeker als je dan nog kickstart met een korte Test gaan je bloedwaardes nogal schommelen van hoog naar lager naar hoog tijdens de kuur en dat moet naar mijn mening vermeden worden.. Maar als TS het dan toch wilt doen zou ik er idd een korte test bij doen ipv Dbol want dat gaat op deze manier naar mijn mening geen zoden aan de dijk zetten.
 
PCT een week eerder toch ?
 
PCT een week eerder toch ?

Bold = 21 dagen max normaal. Uit mn hoofd 18 tot 21 dus hij heeft het in principe wel goed. Zou zelf wel op de 18 dagen gokken dus zou week 17,5 beginnen.
 
Back
Naar boven