AndroidHealthClinic

Dringend hulp nodig (Biceps & Knie blessure) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bikkel94

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 dec 2013
Berichten
560
Waardering
101
Lengte
1m77
Massa
74kg
Vetpercentage
17%
Beste DBB'ers,

Een tijdje tgeleden ging ik in een dronken bui armpje drukken (Ergens in de zomer). De dagen erna best wel last gehad van mijn bicep (ik weet niet meer precies of dat nou links of rechts was). Daarna heb ik een keer in een dronken bui me neefje opgetild (die weegt 60kg ofzo) en toen ging ik springen, terwijl ik hem tussen mijn armen hield. In de periode daarvoor trainde ik redelijk serieus. Ik was lekker aan het bulken en trainde 4-5x per week (soort split, 2 spiergroepen per keer bv borst triceps). Ik deed meestal
4 sets met meestal 6x herhalingen met hoog gewicht (ik denk dat dit ook een boosdoener is).

Ik gebruikte toen ook nog best vaak PWO's en gebruikte om de 6 weken crea. Daarnaast blowde ik 1-2x per week (testosteron verlagend). Op een gegeven moment had ik een dipje en ging ik weer is drinken. Toen deed ik stommen dingen, zoals armpje drukken en me neefje springend optillen (zoals hierboven beschreven).

De dagen erna ging ik trainen en deden beide kanten van mn biceps erg pijn. Sindsdien train ik mijn biceps & rug niet meer direct, maar de pijn blijft steeds terugkomen (soort van pijnscheuten, net of iemand met een stalen buis keihard op mn biceps heeft geslagen). Ik voel ook als ik met mijn linkerarm een biceps curl doe een apart gevoel die ik normaal nooit voelde (lijkt wel of me biceps van mijn bot af zit, echt een apart gevoel). Als ik direct me biceps train geeft dat een branderig en opgeblazen gevoel, wat de dagen erna leidt tot een super pijnlijk gevoel.
Meteen naar een fysio geweest, die mij vertelde dat dit door rust weer zal herstellen. Ze zei dat het iedergeval niet gescheurd was. Ze zei: ''Het is waarschijnlijk overbelast''.
Ik heb toen een tijdje getraind zonder me biceps te belasten (wat ook niet werkte).

Nu heb ik 5 weken rust genomen en doet me linker biceps nog steeds pijn. Het deed 4 weken geen pijn, totdat ik ineens een tas ging optillen. (Raar voor iemand die pas 20jr is?).

Verder heb ik nu een nieuwe zorgverzekering aangesloten, met 9 lessen fysio aanvullend (krap bij kas).

Hier het gebied dat pijn doet.


Iemand enig idee?

Nadat ik pijn in mijn biceps kreeg, ging ik meer focussen op lb. Ik ging squaten met een vaste stang en begon voor het eerst met deadlifst. Op een gegeven moment gingen mijn knieën pijn doen bij de legg extension. Als ik nu mijn been strek dan hoor ik een knak geluid in mijn knie. Waarschijnlijk miss iets van mijn kniebanden gescheurd?

Ik ben nu een beetje radeloos, omdat ik niet weet wat ik moet doen. Nog langer rust nemen of toch proberen verder te trainen op een lager pitje? Ik had het idee om nog even rust te nemen en dan te beginnen met een HST programma, zodat ik rustig opbouw. Straks kan ik weer 9 lessen nemen en dan hopen dat een andere fysio mij beter kan helpen met mijn problemen.

Mvg,

Bikkel94

ps: ik eet nu op onderhoud en probeer wat extra eiwitten te consumeren.

bicep.jpg
 
Leg extensions zijn ruk, google maar eens. Maar dat je kniebanden er van scheuren geloof ik niet. Laat het eens onderzoeken.
 
Beste DBB'ers,

Een tijdje tgeleden ging ik in een dronken bui armpje drukken (Ergens in de zomer). De dagen erna best wel last gehad van mijn bicep (ik weet niet meer precies of dat nou links of rechts was). Daarna heb ik een keer in een dronken bui me neefje opgetild (die weegt 60kg ofzo) en toen ging ik springen, terwijl ik hem tussen mijn armen hield. In de periode daarvoor trainde ik redelijk serieus. Ik was lekker aan het bulken en trainde 4-5x per week (soort split, 2 spiergroepen per keer bv borst triceps). Ik deed meestal
4 sets met meestal 6x herhalingen met hoog gewicht (ik denk dat dit ook een boosdoener is).

Ik gebruikte toen ook nog best vaak PWO's en gebruikte om de 6 weken crea. Daarnaast blowde ik 1-2x per week (testosteron verlagend). Op een gegeven moment had ik een dipje en ging ik weer is drinken. Toen deed ik stommen dingen, zoals armpje drukken en me neefje springend optillen (zoals hierboven beschreven).

De dagen erna ging ik trainen en deden beide kanten van mn biceps erg pijn. Sindsdien train ik mijn biceps & rug niet meer direct, maar de pijn blijft steeds terugkomen (soort van pijnscheuten, net of iemand met een stalen buis keihard op mn biceps heeft geslagen). Ik voel ook als ik met mijn linkerarm een biceps curl doe een apart gevoel die ik normaal nooit voelde (lijkt wel of me biceps van mijn bot af zit, echt een apart gevoel). Als ik direct me biceps train geeft dat een branderig en opgeblazen gevoel, wat de dagen erna leidt tot een super pijnlijk gevoel.
Meteen naar een fysio geweest, die mij vertelde dat dit door rust weer zal herstellen. Ze zei dat het iedergeval niet gescheurd was. Ze zei: ''Het is waarschijnlijk overbelast''.
Ik heb toen een tijdje getraind zonder me biceps te belasten (wat ook niet werkte).

Nu heb ik 5 weken rust genomen en doet me linker biceps nog steeds pijn. Het deed 4 weken geen pijn, totdat ik ineens een tas ging optillen. (Raar voor iemand die pas 20jr is?).

Verder heb ik nu een nieuwe zorgverzekering aangesloten, met 9 lessen fysio aanvullend (krap bij kas).

Hier het gebied dat pijn doet.
Bekijk bijlage 56238

Iemand enig idee?

Nadat ik pijn in mijn biceps kreeg, ging ik meer focussen op lb. Ik ging squaten met een vaste stang en begon voor het eerst met deadlifst. Op een gegeven moment gingen mijn knieën pijn doen bij de legg extension. Als ik nu mijn been strek dan hoor ik een knak geluid in mijn knie. Waarschijnlijk miss iets van mijn kniebanden gescheurd?

Ik ben nu een beetje radeloos, omdat ik niet weet wat ik moet doen. Nog langer rust nemen of toch proberen verder te trainen op een lager pitje? Ik had het idee om nog even rust te nemen en dan te beginnen met een HST programma, zodat ik rustig opbouw. Straks kan ik weer 9 lessen nemen en dan hopen dat een andere fysio mij beter kan helpen met mijn problemen.

Mvg,

Bikkel94

ps: ik eet nu op onderhoud en probeer wat extra eiwitten te consumeren.

Weet je, in Europa worden heel veel van je dokterskosten terugbetaald. Misschien eens een arts raadplegen. Kost je 7 euro.
 
Leg extensions zijn ruk, google maar eens. Maar dat je kniebanden er van scheuren geloof ik niet. Laat het eens onderzoeken.

leg extensions zijn niet per definitie ruk maar je moet er wel een beetje slim mee omgaan
 
Thnx voor de reacties, ik ga maar is een afspraak met mijn huisarts maken.

Trouwens kan het zo zijn dat er pezen gescheurd zijn door armpje drukken?
Ik ben namelijk door gaan trainen terwijl het pijn deed. (Uiteraard niet slim achteraf... :s )
 
Thnx voor de reacties, ik ga maar is een afspraak met mijn huisarts maken.

Trouwens kan het zo zijn dat er pezen gescheurd zijn door armpje drukken?
Ik ben namelijk door gaan trainen terwijl het pijn deed. (Uiteraard niet slim achteraf... :s )

Ik denk dat als je pezen geschuurd zijn je helemaal niks meer kon doen.
 
leg extensions zijn niet per definitie ruk maar je moet er wel een beetje slim mee omgaan

Leg extensions zijn altijd extreem belastend voor je patellofemoraal gewricht. Dan hebben we het niet alleen over slechte uitvoering of dom mee omgaan, maar gewoon over het mechanisme in de knie op het moment van uitvoering.

Je gebruikt het kniekraakbeen tussen knieschijf en femorale groeve als hefboom (gewicht zit aan de enkel) om een pak gewicht te tillen. De leg extension is een open keten oefening en daarvan zijn lijstjes met een 10-tal nadelen bekend in vergelijking met gesloten keten oefeningen (squat, leg press).

Het grootste voordeel van de leg extension en andere open keten rommel is dat je analytisch en geïsoleerd traint en zo een grotere pomp voelt, maar zelfs dan blijft de leg extension ondergeschikt aan bijvoorbeeld squat en leg press.
 
Leg extensions zijn altijd extreem belastend voor je patellofemoraal gewricht. Dan hebben we het niet alleen over slechte uitvoering of dom mee omgaan, maar gewoon over het mechanisme in de knie op het moment van uitvoering.

Je gebruikt het kniekraakbeen tussen knieschijf en femorale groeve als hefboom (gewicht zit aan de enkel) om een pak gewicht te tillen. De leg extension is een open keten oefening en daarvan zijn lijstjes met een 10-tal nadelen bekend in vergelijking met gesloten keten oefeningen (squat, leg press).

Het grootste voordeel van de leg extension en andere open keten rommel is dat je analytisch en geïsoleerd traint en zo een grotere pomp voelt, maar zelfs dan blijft de leg extension ondergeschikt aan bijvoorbeeld squat en leg press.

Duidelijk verhaal.
Maar als je het hebt over'open keten rommel':
Waarom lees je overal dat benchpress daar ook onder valt, terwijl er meerdere gewrichten bewegen.
Er zijn verschillende omschrijvingen van open en gesloten keten oefeningen.

Vind jij het trouwens een meerwaarde hebben om je tenen naar elkaar toe te draaien bovenin bij legextensions om extra spanning op je quads te creëren ?
Uiteraard niet overstrekken ,anders is het helemaal belastend voor je knieën, of vind je het sowieso onzin?
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk verhaal. Maar als je het hebt over'open keten rommel': Waarom lees je overal dat benchpress daar ook onder valt, terwijl er meerdere gewrichten bewegen. Er zijn verschillende omschrijvingen van open en gesloten keten oefeningen. Vind jij het trouwens een meerwaarde hebben om je tenen naar elkaar toe te draaien bovenin bij legextensions om extra spanning op je quads te creëren ? Uiteraard niet overstrekken ,anders is het helemaal belastend voor je knieën, of vind je het sowieso onzin?

Het gaat niet alleen over het bewegen van meerdere gewrichten of activiteit in meerdere spieren. Het verschil zit hem in wat je handen of benen doen. Als deze in een stabiele, vaste, ondersteunde positie zitten spreek je over gesloten keten. Bench press is dus open keten. Meerdere spiergroepen en gewrichten die bewegen maar je handen bevinden zich ongecontroleerd, ongestabiliseerd en 'los' in de ruimte. Je lichaam is bij deze oefening ondersteund op een oppervlak maar je armen maken de beweging vrij in de ruimte. Idem als bij leg extension. De definitie zit hem in wat je perifere, distale extremiteiten doen (handen, voeten).

Vraag me af waarom je de tenen naar mekaar toe zou draaien in de laatste graden van leg extension. In deze laatste 20-30° is er een extra activiteit van je vastus medialis die zorgt voor stabiliteit van de knieschijf en dus algemene patellofemorale gezondheid, maar daar wordt net aangeraden voor tenen naar buiten te draaien. Tenen naar buiten of binnen draaien doe je trouwens niet in je kniegewricht maar in de heup. De arthrokinematica laat maar een beperkte rotatie in de knie zelf toe, laat staan actief.
 
Net naar de huisarts geweest. Hij vertelde me dat ik waarschijnlijk een scheurtje (ruptuur) heb zitten, doordat ik iets te gek heb gedaan met mijn arm. Daarnaast vertelde hij mij dat het moeilijk te bepalen hoeveel rust het nodig heeft en hoe gedoseerd ik ermee moet trainen. Hij verwees me daarom door naar een fysio (Weerman & Verheul). Morgen ga ik daar een afspraak maken en hoor ik het verder. Tevens zal ik daar ook vragen hoe het zit met mijn knie.

Ik denk dat de pijn komt doordat iets te gek heb gedaan met me lb trainingen. Bij de leg extension voelde ik in het begin een beetje pijn. Toen ik het een week erna deed voelde ik daar meer pijn. Ik erken me in Gymz verhaal. Je voelt idd een lekkere pomp, maar het gebied van de patellofemoraal gewricht doet idd veel pijn.

Als ik bijvoorbeeld uren op mn benen sta dan heb ik op een gegeven moment heel veel pijn in m'n knieën, terwijl ik er vroeger veel minder last van had. Ik ben qua kracht erg gegroeid met benen. Ik deed squat met vaste stang in het begin 40kg 8x en zat binnen enkele maanden op 100kg 5x. Leg extension kon ik voor mn gevoel ook best makkelijk met redelijk hoog gewicht (Tussen de 80-111kg) pakte ik meestal. Me vriend hielp me hierbij vaak door mijn schouders naar beneden te duwen, omdat me polsen het amper volhielden (zodat ik de oefening goed kon uitvoeren).
 
Laatst bewerkt:
Net naar de fysio geweest. De therapeut stelde voor oefeningen te doen om de knie klachten te verhelpen.
De pijn in biceps is volgens de fysio te verklaren door een triggerpoint. Deze zal door oefeningen en massage de komende weken verholpen worden. :)
 
Update:

Biceps:

Diagnose:

Nieuwe fysio geweest. Deze deze verschillende testen en concludeerde dat de pijn in mijn biceps uit mijn schouder/bovenrug komen, omdat ik aan beide kanten pijn heb en lokaal niks opvallends is. Ik moest schouder flys doen en ze zagen dat ik mijn bovenrug niet goed recht hield en mijn schouders ver naar voren staan gebogen.

De andere 2 therapeuten, waar ik was geweest zeiden triggerpoints. Echter hebben massageoefeningen en dry needling, alleen op korte termijn de symptomen verminderd.

Oorzaak:
De aanhechting van de schouder naar de bicep toe is niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft de aanhechting te weinig ruimte in het gebied, waardoor het irriteert en ik klachten ervaar in mijn bicep.

Vervolg:
Stabiliteitsoefeningen en houdingsoefeningen komende 6 weken. Daarna zullen waarschijnlijk de klachten verminderen en zal ik na 12 weken geen klachten meer ervaren, volgens de therapeut.

Hopelijk kan ik het bb weer oppakken, heb het erg gemist.

Graag nog tips of mensen die het zelfde hebben ervaren?
 
dat verhaal...
 
Stoppen met blowen en zuip niet zoveel, blijkbaar ga je er gekke dingen van doen.
Verder blessures zijn heel irritant en kunnen lang aanhouden, dus doe voorzichtig.
 
AL 6+ maanden klachten, verschillende fysio's en nog geen echo geweest?
 
Net terug van de radioloog.

Ik heb een echo laten maken van mijn linkerschouder, omdat mijn fysio zei dat de pijn aan beide biceps waarschijnlijk daar vandaan komt..
Helaas was er niks opvallends te zien. Geen ontstekingen of problemen, ook niet met de bicepspees. Ik ben nu echt radeloos.

Zou de pijn uit mijn elleboog kunnen komen of is het toch een spierknoop ergens? Want ik het aan beide biceps aan de buitenkant pijn. Het meeste
bij de elleboog. Ik doe nu oefeningen om mijn bovenrug en schouders te versterken. Dit doe ik al zn 4-5 weken. Ik merk weinig verandering qua pijn.

De pijn zit in dit gebied (rode is pijn):

bicep_pijn.jpg
upload photo

.
 
Of kan ik beter een nieuwe echo maken van het gebied waar het pijn doet?

Triggerpoints zou kunnen, maar het rare is dat het aan beide biceps pijn doet. Zou het dan niet met mijn rug te maken kunnen hebben?

Ps 2 jaren rust heeft weinig geholpen

Edit: Morgen de huisarts bellen voor nieuwe echo bij biceps/elleboog. Ik denk dat het met mijn pezen te maken heeft. Deze zullen denk gedeeltelijk afgescheurd zijn en niet volledig hersteld, wat tot ontstekingen heeft geleid of het zijn triggerpoints denk ik.
 
Goedenavond,

Ga nu al twee maanden fysio zonder resultaat. Hij denk dat het impingement is, die ontstaat uit de schouderbladen. Train nu al twee maanden gericht de schouderbladen, echter
ontwikkelen deze niet in functionaliteit. Morgen second opinion met 2 fysio's. Doe nu deze 2 twee oefeningen om mijn schouderblad te stabiliseren. Deze voel ik veel beter
in mijn schouderbladen, dan de oefeningen van mijn fysio.

De twee oefeningen:

de tweede en derde oefening.

Status van mijn schouderbladen op oktober 2015:


Status nu:

Hopelijk morgen meer duidelijkheid. Ik hou jullie op de hoogte.

Bikkel94

BTW: echo van schouder gemaakt, was niks opvallends te zien.

ps: Sorry voor die gay onderbroek randjes, niet de bedoeling om er als één of andere swagger bij te lopen.
 
Doe nu oefeningen op een skippybal, waarbij ik met mijn buik erop lig en dan mijn armen naar achter beweeg, ik voel goed mijn triceps branden,
maar vind het zo moeilijk om schouderbladen goed te belasten, blijf maar compenseren met onderrug. Iemand tips?
 
Ik heb ook een week of 2-3 bicep pijn mogen ervaren dmv een zenuw die bekneld raakte in de achterste kop van mijn schouders , stukje immobiliteit speelde hier waarschijnlijk ook in mee.
Jij hebt hier al langer last van maar misschien werken deze oefeningen voor je:

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Back
Naar boven