AndroidHealthClinic

Dringend hulp nodig i.v.m rare oogklachten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Axel2500

Novice
Lid geworden
20 mrt 2015
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Beste ; ik ben een jongeman van 21 jaar en heb clomid als nakuur gebrukt ik heb sindien al 8 maand last van rare oogklachten bv. dat ik mijn hand nog op de zelfde plek zie van waar ze vertrekt als ik mijn arm snel beweeg ook, heb ik als ik langs bepaalde voorwerpen loop dat ik de contouren ( vorm) van dit voorwerp dubbel zie. ik heb op andere forums ook al mensen gezien die dit probleem hadden gehad. Maar ik heb dit nu al 8 maanden en ben het kotsbeu. Weet iemand of dit voor altijd zo blijft of dat het nog weggaat. Neem dit aub serieus want ik zie het zo niet meer zitten.
Groetjes uit belgie
Axel
 
Hebben ze geen huisartsen in Belgie???
 
Ben al bij alle denkbare dokters geweest vriend .
 
Beste ; ik ben een jongeman van 21 jaar en heb clomid als nakuur gebrukt ik heb sindien al 8 maand last van rare oogklachten bv. dat ik mijn hand nog op de zelfde plek zie van waar ze vertrekt als ik mijn arm snel beweeg ook, heb ik als ik langs bepaalde voorwerpen loop dat ik de contouren ( vorm) van dit voorwerp dubbel zie. ik heb op andere forums ook al mensen gezien die dit probleem hadden gehad. Maar ik heb dit nu al 8 maanden en ben het kotsbeu. Weet iemand of dit voor altijd zo blijft of dat het nog weggaat. Neem dit aub serieus want ik zie het zo niet meer zitten.
Groetjes uit belgie
Axel
Volgens mij stond clomid er bekend om dat het oogklachten gaf, weet niet in hoevere dit zit bij jou probleem maar ga naar een huisarts kerel als je er al 8 maand last van hebt.
 
Ik heb het nogmaals ergens hier gelezen over iemand met zelfde verhaal, met zelfde klacht en vaker op verschillende fora in VS, dit kwam uit als resultaat.
Dat clomid het op een of andere manier triggert en de bloedvaat in zijn oog verdikt en stolt (blijvend of voo rlangere periode). Want sommige hebben zelfde klachten, maar die gaan weg max. 3 dagen na stoppen me clomid.
Ik zeg ook niet dat DAT het 100% is, maar misschien worth a shot, als niemand verder weet wat het precies is.
 
Ik heb het nogmaals ergens hier gelezen over iemand met zelfde verhaal, met zelfde klacht en vaker op verschillende fora in VS, dit kwam uit als resultaat.
Dat clomid het op een of andere manier triggert en de bloedvaat in zijn oog verdikt en stolt (blijvend of voo rlangere periode). Want sommige hebben zelfde klachten, maar die gaan weg max. 3 dagen na stoppen me clomid.
Ik zeg ook niet dat DAT het 100% is, maar misschien worth a shot, als niemand verder weet wat het precies is.
Effect van SERMs op de bloedstolling bij mannen is slecht onderzocht, en het beperkte materiaal wat erover bekend is, laat geen effect zien op markers van geactiveerde coagulatie en fibrinolyse bij gebruik van tamoxifen bij jongeren, en een positief effect bij gebruik van tamoxifen bij mannen met coronaire hartziekten. Van clomifeen is volgens mij zelfs geen data bekend bij mannen.

In elk geval lijkt het me zeer onwaarschijnlijk; oogtrombose leidt tot (duidelijk) gezichtsveldverlies en een oogarts kan de trombose in veel gevallen vrij makkelijk ook zien. Wat TS beschrijft is neuraal van oorsprong en is normaal gesproken een probleem aan de hersenschors. Langdurige palinopsia (wat TS beschrijft) door clomifeen is wel vaker beschreven in enkele casussen; verder geen idee waardoor het komt.
 
Dat zou best kunnen, heb ook maar studies bij vrouwen gezien, maar ik las dat ergens en toen was dit het geval voor die gast en zodanig opgelost, konden ook eerst niks vinden.
Thought id just share my 2 cents, misschien heeft ie er wat aan....misschien niet.
 
Reden van oogschade door clomid is vrij simpel, de anti-oestrogene werking. Oestrogeen beschermd je oogcellen (en alle andere cellen) en deze zijn vrij gevoelig aan schade.

Gevolgen zijn dus uiteenlopend, maar van een zelfde oorzaak.
 
Back
Naar boven