AndroidHealthClinic

Drink jij alcohol?

Drink jij alcohol?


  • Totaal stemmers
    522

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms, en dat komt neer op eens in de maand ongeveer.
 
Mensen die het hebben over katabool.. 1 glas doet daar niets aan. 1 glas is sowieso gezonder dan géén glas. Dat kan je van geen enkele andere drug zeggen (voor zover alcohol al als drug geclassificeerd kan worden).

en wrom zou alcohol niet als drug kunnen geclassifieerd worden, in mijn ogen is het naast heroine zelf de zwaarste en meest verwoestende maarja :)

---------- Toegevoegd om 08:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:01 ----------

Ja maargoed een persoon die er goed uit ziet met dezelfde kwalificaties als de dikkerd.
Zal waarschijnlijk meer zelfvertrouwen hebben

wss en meestal wel ja, maar er goed uit zien is nog geen garantie voor zelfvertrouwen, zit em in het koppetje, niet in het lichaam :)
 
en wrom zou alcohol niet als drug kunnen geclassifieerd worden, in mijn ogen is het naast heroine zelf de zwaarste en meest verwoestende maarja :)
Tja het feit dat er voor alcohol een onschadelijke, en zelfs gezondheidsbevorderende dosis bestaat, maakt het denk ik totaal onvergelijkbaar met de illegale harddrugs, die aan elke dosis schadelijk en verslavend zijn.

Dat alcohol dodelijke gevolgen kan hebben ligt niet aan de stof zelf, maar aan het gemak waarmee het verkrijgbaar is, en het feit dat er nog steeds idioten zijn die dronken achter stuur kruipen.

Met alcohol valt vrij makkelijk verantwoordelijk om te gaan, het is niet zo dat je makkelijk afhankelijk wordt, als het mis gaat ligt het vooral aan de gebruiker zelf.

Bij harddrugs ligt dat anders, waar de stof zo'n groot effect heeft, dat eraan weerstaan een veel grotere uitdaging vormt. Dat is één van de redenen waarom alcohol niet illegaal is, en al die harddrugs wel.

Dat gezegd zijnde, moet men verstandig alcoholgebruik natuurlijk stimuleren, controles aanscherpen, en vooral bij risicogroepen zorgen dat er geen ongezond grote hoeveelheden gedronken worden.
 
432675368_9b1dd6e250_o.png

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Alcohol is een van de meest verslavende en schadelijkste drugs.

Ik weet al wat je gaat zeggen BigT, ik zou die figuren niet kunnen interpreteren, dus zal ik er ff bij moeten zeggen dat in de eerste grafiek de classificatie aangegeven word om aan te tonen dat dit helemaal niet in lijn is met de schadelijkheid (ik raad aan om de full text te lezen).

Bij het 2de grafiekje staat de uitleg er bij, is een studie uitgevoerd door de nederlandse overheid een tijdje terug.
 
af en toe,maar hou er niet meer van sinds ik doorheb dat het katabool is
 
Juist nog op gelegenheden.
Voor ik begon te trainen was dit echter anders, dan zat er dagelijks wel iets alcoholisch bij.
 
432675368_9b1dd6e250_o.png

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Alcohol is een van de meest verslavende en schadelijkste drugs.

Ik weet al wat je gaat zeggen BigT, ik zou die figuren niet kunnen interpreteren, dus zal ik er ff bij moeten zeggen dat in de eerste grafiek de classificatie aangegeven word om aan te tonen dat dit helemaal niet in lijn is met de schadelijkheid (ik raad aan om de full text te lezen).

Bij het 2de grafiekje staat de uitleg er bij, is een studie uitgevoerd door de nederlandse overheid een tijdje terug.
Je weet dat ik al die grafieken ken.

Wat je telkens (opzettelijk?) vergeet is dat schadelijkheid hier relatief is. Ik kan voeding ook wel schadelijker noemen als ik de indirecte gevolgen van de Mc Donalds ga opzoeken. Dat mensen alcohol drinken terwijl ze moeten rijden maakt alcohol nog niet gevaarlijker dan heroïne , als stof. Alcohol is niet verslavender dan meth, heroïne of cocaïne. Maar een alcoholverslaving is net als elke andere verslaving uiteraard ernstig.

Waar wij van mening verschillen (en zullen blijven verschillen) is het legaal maken van stoffen die in die grafieken op gelijke hoogte staan met alcohol. Ik zou eerder alcohol minder toegankelijk en interessant maken (net zoals sigaretten). Waarom geen alcohol-heffing invoeren (en dan hoe meer alcohol iets bevat, hoe hoger de heffing).
 
Je weet dat ik al die grafieken ken.

Wat je telkens (opzettelijk?) vergeet is dat schadelijkheid hier relatief is. Ik kan voeding ook wel schadelijker noemen als ik de indirecte gevolgen van de Mc Donalds ga opzoeken. Dat mensen alcohol drinken terwijl ze moeten rijden maakt alcohol nog niet gevaarlijker dan heroïne , als stof. Alcohol is niet verslavender dan meth, heroïne of cocaïne. Maar een alcoholverslaving is net als elke andere verslaving uiteraard ernstig.

lol, dat vraagteken achter opzettelijk, die classificatie is gemaakt door wetenschappers en houden met alle factoren rekening, dat heeft niets met dronken mensen achter het stuur te maken.

Alcohol is een verschrikkelijk verslavende stof, dus als je gaat claimen dat alcohol minder gevaarlijk is dan andere drugs dan vraag ik het volgende:
BRON! BRON! BRON! BRON! BRON! BRON! BRON!

Conclusie van meerdere onderzoeken is dat alcohol als stof enorm gevaarlijk is, een van de gevaarlijkste en verslavendste drugs, je begint altijd maar over dronken bestuurders. (link nodig naar de full text trouwens?).

---------- Toegevoegd om 21:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:13 ----------

Waar wij van mening verschillen (en zullen blijven verschillen) is het legaal maken van stoffen die in die grafieken op gelijke hoogte staan met alcohol. Ik zou eerder alcohol minder toegankelijk en interessant maken (net zoals sigaretten). Waarom geen alcohol-heffing invoeren (en dan hoe meer alcohol iets bevat, hoe hoger de heffing).

Maar wat is het nut van alcohol minder toegankelijk te maken? Net zoals met drugs zal dat NIETS uitmaken imo, illegaal maken van middelen haalt amper iets uit.
 
Laatst bewerkt:
Anyway, laten we er maar weer mee stoppen, zoals de geschiedenis ons leert draait deze discussie op niet veel uit, we kunnen mekaar toch niet overtuigen:D.
 
lol, dat vraagteken achter opzettelijk, die classificatie is gemaakt door wetenschappers en houden met alle factoren rekening, dat heeft niets met dronken mensen achter het stuur te maken.
Dat heeft ALLES met dronken mensen achter stuur te maken. Die statistieken baseren zich namelijk op meerdere factoren, waaronder directe en indirecte sterfte als gevolg van gebruik.

Alcohol is een verschrikkelijk verslavende stof, dus als je gaat claimen dat alcohol minder gevaarlijk is dan andere drugs dan vraag ik het volgende:
BRON! BRON! BRON! BRON! BRON! BRON! BRON!
Het is algemeen bekend dat alcohol véél minder verslavend is dan bijv. heroïne of meth hoor. Lachwekkend als je zoiets gaat tegenspreken. Geef JIJ maar eens een bron die aantoont dat alcohol verslavender is dan de meest verslavende harddrugs.


Conclusie van meerdere onderzoeken is dat alcohol als stof enorm gevaarlijk is, een van de gevaarlijkste en verslavendste drugs, je begint altijd maar over dronken bestuurders. (link nodig naar de full text trouwens?).
Alcohol is een relatief ongevaarlijke stof. Mensen die een pintje of wijntje drinken ondervinden zoals gezegd gezondheidsbevorderende effecten waaronder een verminderde kans op hart- en vaatziekten. Matig gebruik van alcohol heeft geen verslavende werking, en zelfs klem zuipen in het weekend lijkt voor de meeste mensen geen dagelijkse drang op te wekken om alcohol te drinken. Alcohol valt dus onder die stoffen die maatschappelijk best legaal gehouden kunnen worden, hetzij met een goede controle. Alcohol zelf is in beperkte mate overigens onschadelijk voor het lichaam, en kan perfect verwerkt worden door de lever.

Maar wat is het nut van alcohol minder toegankelijk te maken? Net zoals met drugs zal dat NIETS uitmaken imo, illegaal maken van middelen haalt amper iets uit.
Uiteraard maakt dit wél wat uit. Toegankelijker maken verlaagt de drempel, en zet ook aan tot hogere consumptie. Een kleuter kan zoiets bedenken.

Maar ik denk dat het bijzonder weinig zin heeft om met jou hierover te praten.

Topic is ook al rijp voor een slotje aan de startdatum te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven