MuscleMeat

Drink tijdens training?

Users who are viewing this thread

Volc

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
9 jun 2007
Je hebt altijd suikers nodig voor tijdens de training, ja?
Dus ik eet altijd een half uur voor de training(powertraining) een banaan zodat ik snelle suikers binnen heb.
Maar als drank neem ik altijd "AA high energy drink" en drink die tijdens de training geleidelijk op.
Ik vraag me af of ik die "aa high energy drink" juist voor de training(en hoelang op voorhand?) moet opdrinken of dus tijdens de training? ???

En wat drinken jullie? want elke keer 1.50 voor een AA high energy drink is veel als je 4 keer per week gaat trainen. Zijn er geen andere dranken die de zelfde voedingstoffen hebben als die AA high energy drink? Dranken van in de Aldi ofzo :)

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
Hi,

mix een beetje appelsap (50%) en gewoon water (50%)
perfekt sportdrankje en veel goedkoper als die andere kantenklare-dure-onzin drankjes ;):D

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
er zit alles in wat je tijdens je training nodig hebt.

Gottardi Exp

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
6 jul 2006
Dus ik eet altijd een half uur voor de training(powertraining) een banaan zodat ik snelle suikers binnen heb.
Maar als drank neem ik altijd "AA high energy drink" en drink die tijdens de training geleidelijk op.
Ik vraag me af of ik die "aa high energy drink" juist voor de training(en hoelang op voorhand?) moet opdrinken of dus tijdens de training? ???

En wat drinken jullie? want elke keer 1.50 voor een AA high energy drink is veel als je 4 keer per week gaat trainen. Zijn er geen andere dranken die de zelfde voedingstoffen hebben als die AA high energy drink? Dranken van in de Aldi ofzo :)

Hangt ervan af wat jouw doelen zijn ivm cutten bulken? Normaal gezien is het niet nodig om tijdens je training suikers binnen te krijgen. Ik neem aan dat je een stevige maaltijd een uur voor je training binnengekregen hebt die koolhydraten en complexe koolhydraten bevatten. Snelle suikers zijn echt nuttig als je spierglycogeen laag geworden is door zware training. Snelle suikers neem ik na mijn training zodat mijn spierglycogeen terug opgevuld wordt. Suikers na je training zijn het meest anabool. En zo kan je een poosje later weer opnieuw eiwitten opnemen. Maar een AA drankje kan gerust tijdens je training. Een half uur voor je training lijken mij snelle suikers minder nuttig..spreekt voor zich.

Kartoffel

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 mei 2007

Je kan eenvoudig en goedkoop je eigen sportdrank maken met maltodextrine. Dure sportdranken bestaan meestal uit water, maltodextrine, dextrose en nog wat vitamines/mineralen.
Neem bijvoorbeeld 30 gram maltodextrine en een halve liter water :brew: en klaar is je sportdrank.

Khastarax

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
12 jun 2007
Lengte
1m87
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Ik drink 500ml water met daarin 30 gram dextrose (6%) opgelost,en kost ook nog eens bijna niks...

Robke78

Town Drunk
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
18 dec 2006
Lengte
1m72
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Je kan gewoon best een uur a 2 uur voor je workout gewoon wat trage KH eten ...
en mss nog een shakeje van 20gr proteïne een 30 minuten voor training.

Tijdens training gewoon aqua ;)

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
Je kan eenvoudig en goedkoop je eigen sportdrank maken met maltodextrine. Dure sportdranken bestaan meestal uit water, maltodextrine, dextrose en nog wat vitamines/mineralen.
Neem bijvoorbeeld 30 gram maltodextrine en een halve liter water :brew: en klaar is je sportdrank.

maltodextrine :zuip: is ook prima ;)
zit altijd verwerkt in mij pre & pro whey shakes

om eerlijk te zijn tijdens mijn training drink ik gewoon water ;) :D

Sanca Saxon

Resurrected
Super Mod
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2006
Lengte
1m78
Massa
106kg
Vetpercentage
1%
Je kan gewoon best een uur a 2 uur voor je workout gewoon wat trage KH eten ...
en mss nog een shakeje van 20gr proteïne een 30 minuten voor training.

Tijdens training gewoon aqua ;)

zo doe ik het ook ;)

OP
V

Volc

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
9 jun 2007
thx :) zal in ieder geval geen aa drink meer kopen.

Strongman

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
14 mrt 2006
Lengte
1m91
Massa
128kg
Ik drink meestal 1,5 liter water.

Guest

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
19 mei 2002
ben me nu steeds meer op een sirieus voedingsschema aan het richten

nu zag ik dat je langzame koolhydraten moet eten voor een training ... maar waar zitten langzame koolhydraten in???

drink zelf trouwens ook 1,5 liter water tijdens een training

olddutch

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
23 aug 2007
Lengte
1m85
Massa
118kg
Vetpercentage
15%
Hallo Rhino,

Wat heet "moeten" :p.....
Kort voor de training is Maltodextrin optimaal. Bijvoorbeeld "Glukofast" van de firma peak.ag.

Langzame KH zitten bijv. in Volkorenprodukte, Havermout, Rijst(met vlies) etc. etc. (ff zoekfunktie benutten) dat doe je ongeveer 1-2 uur voor je Workout eten (behalve als je 's ochtends meteen na het slapen gaat trainen).

herma

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
1 jan 2005
Hi,

mix een beetje appelsap (50%) en gewoon water (50%)
perfekt sportdrankje en veel goedkoper als die andere kantenklare-dure-onzin drankjes ;):D

En als je water vervangt door spa rood dan heb je direct de zouten die je nodig hebt. Maar helaas moet ik zelf iet denken aan iets met prik tijdens een training, dus voor mij gewoon water

LangeMan

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
4 aug 2003
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Ik doe gewoon een uur a anderhalf van te voren normale maaltijd, dan een half uur voor ik het ijzer aanraak nog een brinta+whey shake.
Tijdens trainen meestal water, maar ben wat aan het experimenteren met wat dextrose omdat ik met deadliften en squaten nogal dizzy en enigzins misselijk word (beetje hypo gevoel).
Na mn training gewoon dextrose+whey.

single24

Novice
Lid geworden
1 mrt 2011
Lengte
1m79
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
1.50 voor een flesje aa drink lijkt me duur, zal wel in de fitness-bar zijn . Bij de dirk van de broek betaal je de laagste prijs voor een 0.5 liter flesje aa high energy ( de zoetste ) 0.53 cent

wel zonde dan heb je getraint en bewogen.. en dan neem je een aa flesje en heb je meteen 300 calorieen binnen. wat je eraf sport neem je er meteen weer bij, das jammer
kan je net zo goed water drinken. Bij een dikke vette joint... is AA drink wel erg lekker

Naar boven