AndroidHealthClinic

drinken tijdens het trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Appie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
146
Waardering
6
Lengte
1m85
Als ik train ben ik vaak wel wat langer dan een uurtje bezig. Meestal drink ik tijdens het trainen water. Nu heb ik wat gelezen over dextrose en ik ga zo ff naar de supermarkt om wat te halen. Ik neem dan een 's ochtends een half uur voor m'n ontbijt wat water met dextrose en creatine. Verder neem ik dan wat na mijn training. Nu mijn vraag: Is het een idee om tijdens m'n training water met dextrose te drinken? Zou dit beter zijn dan normale sportdrank?

Greetz, Appie
 
heb je wel goed gelezen??

wat heeft het voor een zin om voor je ontbijt dextrose te nemen?

Na het opstaan/ voor het ontbijt is het goed om een whey shake te nemen (zonder dextrose)

Tijdens het trainen is water nog het beste vind ik, anders moet je verteringsstelsel weer aan de gang om dat in je bloed op te nemen. je spieren hebben voldoende brandstof voor ruim een uur intensief trainen.

Dextrose doe je in de whey sahke na de training
 
Laatst bewerkt:
waar kan je dextrose halen voor hoeveel ...
 
Ik meen gelezen te hebben dat je creatine beter wordt opgenomen als je het inneemt met druivensap of water met dextrose... Maar owkeej, ik neem ut dan wel met sap in...

Ik heb het vandaag bij de deka gehaald voor 1,67. Dan heb je een zak van 500 gram...
 
Originally posted by Appie
Ik meen gelezen te hebben dat je creatine beter wordt opgenomen als je het inneemt met druivensap of water met dextrose... Maar owkeej, ik neem ut dan wel met sap in...

Ik heb het vandaag bij de deka gehaald voor 1,67. Dan heb je een zak van 500 gram...


Ik neem mijn creatine ook altijd s`ochtends in met water, dextrose en whey.
Ik doe er dan wel niet zoveel in, +- eetlepel.
 
als je je trainig kort en intens houdt (max. 45min) is het ook aan te raden om een half uur VOOR je training een ruime hoeveelheid water te drinken (0,5 liter bv.) en tijdens je training NIET.... pas na je training met je shake weer een grote hoeveelheid water. Dit zou de afgifte van groeihormoon beduidend verhogen. Voor meer info: www.google.com of de search-optie van deze forum.
 
Originally posted by kingnbajam
als je je trainig kort en intens houdt (max. 45min) is het ook aan te raden om een half uur VOOR je training een ruime hoeveelheid water te drinken (0,5 liter bv.) en tijdens je training NIET.... pas na je training met je shake weer een grote hoeveelheid water. Dit zou de afgifte van groeihormoon beduidend verhogen. Voor meer info: www.google.com of de search-optie van deze forum.

Geen water tijdens de training? Of bedoel je koolhydraten? Lijkt me sterk dat water ook al invloed heeft op de gh afgifte. Ook al zou het invloed hebben dan zou het nog geen verschil maken, omdat in dat geval gh catabool werkt.
 
Is toch vrij normaal dat als je vlak voor en tijdens de training een drank met koolhydraten neemt, dit de GH afgifte verminderd.

Heel simpel gezegd werkt je lichaam op insuline/glucose of GH/vet

Als je nu koolhydraten neemt werkt je lichaam dus op insuline/glucose.
En aangezien insuline veel anaboler is als GH ga ik dus voor de extra insuline afgifte door voor en tijdens de training m'n insuline afgifte hoger te houden.

Hogere GH afgifte heb ik liever op tijdstippen dat m'n lichaam gewend is om GH af te geven
 
Originally posted by 3XL
Is toch vrij normaal dat als je vlak voor en tijdens de training een drank met koolhydraten neemt, dit de GH afgifte verminderd.

Heel simpel gezegd werkt je lichaam op insuline/glucose of GH/vet

Als je nu koolhydraten neemt werkt je lichaam dus op insuline/glucose.
En aangezien insuline veel anaboler is als GH ga ik dus voor de extra insuline afgifte door voor en tijdens de training m'n insuline afgifte hoger te houden.

Hogere GH afgifte heb ik liever op tijdstippen dat m'n lichaam gewend is om GH af te geven

Gh is op dat moment zelfs catabool.
 
Back
Naar boven