AndroidHealthClinic

drinken

Bezoekers in dit topic

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
4
Als je elke dag 1,5 liter melk drinkt per dag. Moet je dan nog steeds 2 liter of meer water drinken per dag? Melk is ook vocht dus kan je dan ook een halve liter water minder drinken? Of moet die 2 liter echt alleen water zijn? Ik heb een kleine blaas en als ik op school ben moet ik door dat vele water vet vaak naar de wc. Wel irritant dus....

ik weet niet zeker of het echt moet maar ik zou het gwoon wel doen...want water zuivert je lichaam ook he. Ik drink ook 1.5L melk perdag zoiets en drink ook nog us 1.5L water helpt ook tegen puistjes btw

Vocht is vocht, dus met die 1,5 liter melk haal je dus wel je minimale inname.
geloof zelf niet zo in heel hoge innames van water, daarmee spoel je volgens mij alleen maar snel je mineralen mee uit. Wel meer drinken als je zout en veel eiwit gebruikt in je dieet.

Je wennen aan veel water drinken is leuk en aardig, maar wat doe je als je niet naar het toilet kunt of een tijdje geen drinken kunt aankomen? Precies!
Ik ben er zelf geen voorstander van.. al moet je natuurlijk ook weer niet te weinig drinken.
Beste maat is: kijk zo mogelijk naar de kleur van je urine. Is die lichtgeel, prima. Is die helder/donker geel, dan heb je te weinig gedronken.
Ook zou het optimaal zijn rond 4-5x per dag naar het toilet te gaan om te urineren.

Dat houdt voor mezelf in dat ik bijv. bij fietstochten van 400 of 600km (jaja, komt ze weer) wel eens 12 liter water gedronken heb, maar in die tijd slechts 3x heb hoeven plassen. Op gewone dagen drink ik rond 1,5 liter.. soms minder (als ik thuis ben), soms meer (als ik naar sportschool ga, dan meestal rond 3 liter denk ik).

Espi

de kleur is idd goede indicatie. je merkt t goed als je een avond alcohol hebt gedronken. onttrekt veel vocht waardoor je volgende ochtend donkere kleur urine hebt

in melk zit ook water meen ik maar dan nog, dan dien je dus de melk enkel bij maaltijden te drinken, tussendoor drink ik zelf t meeste (ook gezien de beperkte vertering van teveel drinken bij de maaltijd zelf)

sochtends zit ik op 150ml melk en 0,5 liter water
neem zelf 3 flesjes mee naar school =1,5 liter
thuis dan nog eens 2 flesjes = 1 liter
tijdens trainen 1 flesje mee en bijvullen= 1 liter
shake = 500 ml water =0 ,5 liter

totaal = 4,5 liter water en dan nog niet eens de melk meegerekend waar ik op gem kom van ong 500 ml

als je nie alles in een keer naar binnen giet hoef je naar mijn ervaring minder vaak naar de plee

ken iemand die dronk rond de 12 liter op een dag.. en was in het ziekenhuis belandt.. Schijnt niet te best te zijn voor je nieren.. dus ik hou het op max 6 liter op een dag

heb tijdens dieet ook dagen 12 lt. mineraalwater gehaald, (tussen 8-12lt.) dagelijks. niet overdreven om 't kwartier naar wc......
normaal moet litertje of 5 wel haalbaar zijn....

Ik denk soms wel eens dat al dat water drinken bedacht is door mineraalwater fabrikanten.

Man, man, man wat een mineralen raak je daarmee kwijt. En dan nog zoutloos eten ook.. je kunt er doodziek van worden.
Zoek maar eens op hyponatremia (heb er over gepost hierzo, deze zomer nog) en de haren rijzen je ten berge.
Inname af laten hangen van behoefte.. al moet ik zeggen dat je er beter net iets boven kunt zitten, meeste mensen drinken automatisch te weinig.

Espi

is bruisend water dus met koolzuur gezond ?
plat water steekt wel tegen na een tijdje .. beetje mja smaakloos ?

Ik drink gemiddeld tss de 7&9l per dag water in de week. In het weekend ligt dit beduidend lager.

Kan veel water drinken gevolgen hebben voor bv de nieren of niet? want naar mijn weten is dit enkel positief?

Alles met mate denk ik.. die tip over heldere versus donkere urine is toch wel het relevantst.
Ik heb 'm als eerste gekregen van een ex-RAAM (Race Across AMerica = nonstop solo/team-fietswedstrijd van West naar Oostkust) deelnemer, die het een groot probleem vond (o.a. wegens lichaamshygiëne) om heel veel te drinken. Hij zei me altijd op de witte streep van de weg te plassen om zo te controleren of hij niet uitdroogde.
Door uitdroging gaat je prestatievermogen snel achteruit. Hoe meer eiwitten je inneemt, des te meer water moet je drinken.
En uiteraard: hoe meer je zweet, des te meer je moet drinken.
Dit is in feite de achtergrond denk ik voor de waarschuwing dat je niet te veel eiwitten mag eten. Dat geldt echter alleen voor mensen met een verminderde nierfunctie, waar de nieren overmatig belast worden bij te hoge eiwitinname. Je kunt je voorstellen dat de nieren het ook niet fijn vinden zoveel extra water te moeten verwerken.
Ik kan me dan ook voorstellen dat bij zulke mensen de nieren ook veel mineralen niet vast kunnen houden.

Espi, die even geen tijd heeft een google/medline speurtocht te doen.

Als je van bubbeltjes houdt en goed kraanwater hebt, dan kan ik je een Soda Club apparaat aanbevelen om van je eigen kraanwater 'Spa Rood' te maken.

Espi

zit op 4-6 litertjes

DarkLegion zei:
ken iemand die dronk rond de 12 liter op een dag.. en was in het ziekenhuis belandt.. Schijnt niet te best te zijn voor je nieren.. dus ik hou het op max 6 liter op een dag

teveel water is ook zeker niet goed voor je, althans, als je teveel in een keer naar binnen giet.

als er teveel water in korte tijd wordt gedronken wordt dat in de bleodbaan opgenomen waardoor het natriumgehalte daalt en bepaalde cellen zodoende meer natrum bevatten en dat dus hoger is dan in de bloedbaan...dit leid dan zover ik t nog goed heb tot transport van dat vocht naar de cellen die niet zoveel kunnnen opnemen en dus uiteindeljk kunnen barsten met alle gevolgen van dien

zoiets iig:)

M4yD4y zei:
Ik drink gemiddeld tss de 7&9l per dag water in de week. In het weekend ligt dit beduidend lager.

Kan veel water drinken gevolgen hebben voor bv de nieren of niet? want naar mijn weten is dit enkel positief?

Het lijkt mij positief, je reinigt je nieren en juist toch mee??

dus gewone spa rood uit de winkel niet zo goed voor je lichaam ??

geen stress (de cortisol is niet goed voor je). Niks mis met spa rood, of met leidingwater. alleen alles met mate. Ik moet er alleen niet aan denken 6+ liter te drinken... ik blijf lopen naar de wc.

W.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven