XXL Nutrition

Droge mond (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FutureIFBBPro

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
21 jul 2015
Berichten
315
Waardering
109
Lengte
1m70
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Kamp sinds een week met een droge mond, echt weinig speeksel.

Voor de rest geen andere symptonen, ook geen dorst of iets dergelijks. Het begint mij echt te storen en als ik google lees kom ik alleen maar enge ziektes tegen.

Iemand die weet waar het aan kan liggen? Ik ben bv ff gestopt met supplementen, zero drankjes. Ben zelf geen grote water drinker, drink op een dag max 300/500ml water, altijd al zo geweest dus het zou mij verbazen dat ik nu pas een droge mond ervan over houd.

Iemand tips, of weet waar het aan kan liggen?
 
Eet je veel eiwit in combi met weinig drinken?
Kan een oorzaak zijn.
 
Ben zelf geen grote water drinker, drink op een dag max 300/500ml water
Niet best zo weinig

altijd al zo geweest dus het zou mij verbazen dat ik nu pas een droge mond ervan over houd.
Er zijn veel dingen die ervoor zorgen dat je net wat meer vocht nodig hebt. Als jij structureel veel te weinig drinkt heb je simpelweg sneller een tekort. Zeker als je bijvoorbeeld een fatburner ofzo neemt

Zijn wel dingen om je speekselklieren te stimuleren, maar zo weinig drinken is evengoed niet fijn voor je organen

Probeer 's een stukje vel op de bovenkant van je hand te pakken. Schiet dat gelijk terug als je het loslaat? Of gaat het geleidelijk?
 
Niet best zo weinig


Er zijn veel dingen die ervoor zorgen dat je net wat meer vocht nodig hebt. Als jij structureel veel te weinig drinkt heb je simpelweg sneller een tekort. Zeker als je bijvoorbeeld een fatburner ofzo neemt

Zijn wel dingen om je speekselklieren te stimuleren, maar zo weinig drinken is evengoed niet fijn voor je organen

Probeer 's een stukje vel op de bovenkant van je hand te pakken. Schiet dat gelijk terug als je het loslaat? Of gaat het geleidelijk?
Ja ik weet het dat het enorm weinig is.. maar ik heb er verder nooit last van ondervonden. Maar nu met dat droge mond denk ik er wel aan.

Betreft het vel, het schiet gelijk terug. Waarvoor is dit?
 
Wat drink je dan verder?
Thee, koffie, melk ...
Verder drink ik niet echt iets. Ook tijdens mijn trainingen drink ik geen water of iets. Ik dronk wel 3 blikjes bv Cola zero maar dat was het ook.

Ik ga denk ik meer water drinken en kijken wat het geeft.

Eiwitten zitten op 150gram ongeveer per dag in combinatie met inderdaad weinig drinken
 
Ja ik weet het dat het enorm weinig is.. maar ik heb er verder nooit last van ondervonden. Maar nu met dat droge mond denk ik er wel aan.

Betreft het vel, het schiet gelijk terug. Waarvoor is dit?
Was 't enige wat ik zo kon bedenken qua vocht tekort herkennen. Gelijk terug schieten is normaal, dus goed
 
Deep throaten kan helpen.
 
Je drinkt 500ml water per dag, lol? Ben benieuwd naar je fysiek dan… aangezien je spiermassa voornamelijk uit water bestaat :dunno:
 
Als je zo weinig drinkt moet je echt stinken in de gym, kan niet anders. Gasten in de gym die amper zweten maar wel een lijkgeur over zich hebben door amper te drinken.
 
Als je zo weinig drinkt moet je echt stinken in de gym, kan niet anders. Gasten in de gym die amper zweten maar wel een lijkgeur over zich hebben door amper te drinken.
Nee..
 
Je drinkt 500ml water per dag, lol? Ben benieuwd naar je fysiek dan… aangezien je spiermassa voornamelijk uit water bestaat :dunno:
Idk, nooit last van gehad.
 
Gewoon meer gaan drinken (minimaal 2 liter per dag) en dan is je probleem vast zo opgelost
 
Gewoon meer gaan drinken (minimaal 2 liter per dag) en dan is je probleem vast zo opgelost
Held.

Na 2 dagen 3 liter per dag water drinken voelt mijn mond weer helemaal normaal.
 
Back
Naar boven