MuscleMeat

droge spiermassa

Bezoekers in dit topic

marcos

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
0
Is het mogelijk om bij 't bulken je eigen vet %te behouden en toch zwaarder te worden? Ik heb nu mooi 6% en wil dit graag houden maar toch wat kilo's spiermassa te winnen of zal je altijd wel wat meer vet bij krijgen

Denk dat je dan heel erg op je calorien moet letten, en dan ook echt moet weten wat je op een dag verbruikt, en daar dus wat extra calorien bij nemen, maar dan weer net genoeg zodat je geen vet aanmaakt.

Lijkt mij zeer moeilijk om te doen.

Je kunt je vet % (dus relatief gezien) wel gelijk houden.

Maar absoluut wordt moeilijk

marcos zei:
Is het mogelijk om bij 't bulken je eigen vet %te behouden en toch zwaarder te worden? Ik heb nu mooi 6% en wil dit graag houden maar toch wat kilo's spiermassa te winnen of zal je altijd wel wat meer vet bij krijgen

Ik ben zelf van 74 naar 80 kg gegaan met hetzelfde vetpercentage.
Het is dus wel mogelijk, maar het is niet mogelijk om meer spiermassa te krijgen zonder meer vet te krijgen..

?

Want2BHuge zei:
Ik ben zelf van 74 naar 80 kg gegaan met hetzelfde vetpercentage.
Het is dus wel mogelijk, maar het is niet mogelijk om meer spiermassa te krijgen zonder meer vet te krijgen..

Wel 't zelfde vet% met een flinke gewichttoename, maar bij spiermassa winnen niet mogelijk om geen vet te krijgen?

Maar verder als je schoon bulkt, zal je denk ik heel weinig vet bij krijgen

Onzin, het is puur afhangkelijk van je genen. Heb je een lichaamstype dat moeilijk vet aanzet dan zal je er weinig tot geen vet bijkrijgen. Het schoon bulken is leuk en aardig, maar wanneer je meer calorieen dan je verbruikt binnenkrijgt, hoe schoon je ook eet, dan gaat een deel opgeslagen worden tot vet, uiteraard wederom afhangkelijk van je genen. Dus ja, als je een snel metabolisme hebt kan het, anders, no way. Dan zal je voor een heel klein calorie overschot moeten zorgen en alles nauwlettend in de gaten houden. Maar waarom niet accepteren dat je iets vetter wordt, zolang het niet de spuigaten uitloopt is het ook zo weer weg. En de opgebouwde spiermassa zal je daarbij ook nog eens helpen.

Als je bulk wordt je altijd vetter. Daar kom je niet onderuit. Daarom heet het ook bulken. Je eet ruimschoots meer dan je verbrand zodat je zeker bent dat je zult aankomen. En dat aankomen gaat dan evengoed gepaard met wat vet. Bij de ene zat dit iets meer zijn dan bij de andere zoals SR al zegt, maar uiteindelijk komt iedereen tijdens een bulkfase ook iets in vet aan, anders bulk je niet.

Maar hoe schoner je eet hoe meer spiermassa je wint. oke je zal altijd wel wat vet krijgen, maar dan ben je niet zo'n michelin-mannetje ;)

Wel 't zelfde vet% met een flinke gewichttoename, maar bij spiermassa winnen niet mogelijk om geen vet te krijgen?

Als je hetzelfde vetpercentage houd tijdens het bulken maar wel aankomt dan krijg je dus ook meer vet. Anders zou door het verschil in verhouding het vetpercentage omlaag gaan tijdens het bulken.

Chibi17 zei:
Maar hoe schoner je eet hoe meer spiermassa je wint. oke je zal altijd wel wat vet krijgen, maar dan ben je niet zo'n michelin-mannetje ;)

Ja, verhoudingsgewijs misschien wel ja. Maar als je bvb 400gr eiwit zou consumeren als je schoon eet, en dat zelfde als je er veel crap tussen hebt zitten zal je winst in spiermassa in beide gevallen hetzelfde zijn. En mogelijke met die crap erbij nog meer. Alleen het vet dat je erbij wint zal ook wat hoger liggen. En echt een michelinmannetje zal je niet worden door een paar maanden bulken. Daar train je te hard voor. (tenzij je dat versloft natuurlijk)

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven