- Waardering
- 5.281
Ja daarom doe ik het zo HahahHet is sowieso (vaak) nog steeds goedkoper dan via bloedwaardentest.nl of soortgelijke aanbieders dus dat scheelt al
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja daarom doe ik het zo HahahHet is sowieso (vaak) nog steeds goedkoper dan via bloedwaardentest.nl of soortgelijke aanbieders dus dat scheelt al
Ja soort gelijk alleen rustdagen doordeweeks ivm werk en weekend ik meer energie heb.Door de drukte vandaag geen tijd om te trainen. Ik ga het schema dus even anders invullen.
Ma push
Di pull
Wo benen en core
Do geen training
Fr upper boddy
Za benen en core
Zo geen training
Volgens mij heeft @AK ook een soortgelijke indeling.
Na anderhalf rustweek gaat het weer lekker blessure voelt een stuk minder heftig maar is nog niet helemaal weg dus ik blijf aangepast trainen. Ben in de anderhalve rustweek wel wat bloated geworden. Paar keer pizza gegeten, snacken, patat burgers en 2 dagen bbq afgelopen weekend dus ook heel veel zout en sommige dagen een shitload aan bier. Nu maar weer prioriteiten stellen want anders is alles voor niks en dat is het laaste wat ik wil of eigenlijk niet wil haha. Gelijk wel weer 4 kg zwaarder maar zal veel vocht zijn. Ben ook nog een paar keer bij mijn maat geweest en die leeft inmiddels in een delier, eet ook niet meer het is nu heel snel afgelopen.
Maakt een minimaal verschil qua recovery maar je hoeft niet per se te voelen wanneer je een spier traint en helemaal het 'voelen branden' is overbodig gezien dat puur melkzuur opbouw is, dus als je het puur daar voor doet en niet omdat je je vorm niet goed kan houden met lagere reps zou ik ze alsnog gewoon laag doen.Ik heb eigenlijk een vraag. Maakt het wat uit als ik met schouders wat hoger in herhalingen ga, zoals met de machine side delt, ik heb meer connectie met de schouders en voel ze meer branden. Als ik dat soort oefeningen met lage herhalingen doe voel ik de schouders noer goed, Geldt voor meer isolatie oefeningen, ook biceps lijken beter te gaan boven de 10 herhalingen. Met coumpouds heb ik dat niet zo dan zit het wel goed als ik zelfs maar 4 herhalingen maak.
Hogere reps:
Betere pomp
Makkelijker progressive overload
Betere houding vaak
Minder blessure gevoelig
Nadeel: meer uithoudingsvermogen nodig wil je niet falen op cardio. Herstel is trager als je faalt op hogere rep ranges dan lager. Draai je UB/LB rust repeat zou ik dus geen hoge reps doen. Let er wel op dat je “faalt” in die rep ranges en dus het juiste gewicht pakt. “3x12” is nooit iemand jacked door geworden.
Alleen door de nadelen is het voor mij niet weggelegd, een squat set van 15/20 reps tot falen is een aanslag dan dat je faal op 10 reps. Isolatie oa side/rear delt en kuiten kies ik ook 15/20+ reps en armen mix sommige sets 6/10, maar ook sets van 10/15 reps.
Progressie overload is juist makkelijker in lagere rep range, 1kg/2.5kg extra is veel makkelijker in een 5 rep set dan in een 12 rep setHogere reps:
Betere pomp
Makkelijker progressive overload
Betere houding vaak
Minder blessure gevoelig
Van 5 reps naar 6 = 20% vooruitgangProgressie overload is juist makkelijker in lagere rep range, 1kg/2.5kg extra is veel makkelijker in een 5 rep set dan in een 12 rep set
Als je jezelf goed genoeg kent hoef je uberhaupt niet in omhoog in reps tussen gewichts sprongen en zoals ik zei is een 1kg/2.5kg stap op 5 reps makkelijker dan bij 12 repsVan 5 reps naar 6 = 20% vooruitgang
Van 10 reps naar 11 = 10% vooruitgang
Welke stap denk je dat men sneller kan nemen?
Jordan Peters is het niet met jou eens. Een enkele kilogram extra op bijvoorbeeld een 400 kilogrammen leg press valt bijna niet op en kun jij waarschijnlijk voor evenzoveel herhalingen. Dit is op grote oefeningen erg lang vol te houden. Uiteraard niet op bijvoorbeeld curls.Rep of gewicht verhogen is beide progressie, maar ik moet juist diegene nog tegenkomen die elke maand zijn gewicht kan verhogen. Dan ben je snel maxed.
Ik mag blij zijn als ik in een maand 2 reps meer pak op een compound set met hetzelfde gewicht.
Nou noem je de leg press wel als meest extreme voorbeeld waar idd 500kg of 502.5kg weinig uitmaakt.Jordan Peters is het niet met jou eens. Een enkele kilogram extra op bijvoorbeeld een 400 kilogrammen leg press valt bijna niet op en kun jij waarschijnlijk voor evenzoveel herhalingen. Dit is op grote oefeningen erg lang vol te houden. Uiteraard niet op bijvoorbeeld curls.
Neem mijn cable curl, ongeveer 10 maanden geleden in schema toegevoegd 7 reps 36.25kg als eerste set, 1x in de 5 dagen ongeveer 2 sets en vrijwel elke sessie (met uitzondering van ziek zijn waar als geolg een hele lichte vermindering in gewicht plaats vond) 0.25kg toegevoegd eerste set 95% van de tijd 6/7 repsNou noem je de leg press wel als meest extreme voorbeeld waar idd 500kg of 502.5kg weinig uitmaakt.