MuscleMeat

Droger en sterker fysiek

Bezoekers in dit topic

Hoe doe jij dat nu dan? Of nouja niet maar bedoel 1 cheatmeal per week of 2 weken of dergelijke of helemaal nada?
Tuurlijk cheat ik wel eens: ga vanavond ook uit eten. Ik probeer ook daarbij slimme keuzes te maken maar weet dat ik hoe dan ook buiten dagbudget zal vallen, hoe ik mijn best ook doe.
Ik "spaar" mijn extra trainingskcal van de week daarvoor op. En dus maar een maaltijd per week max. Sinds heb ik er hele tijden geen behoefte aan of zijn er geen gelegenheden en dat is prima.

Maar het is niet zo dat ik zou zeggen: Ach moet makkelijk binnen je kcal passen

Pizza moet af en toe kunnen, met een beetje aanpassen hoef je ook niet over je kcal inname te gaan om af te vallen.
Klopt, mee eens hoor! Alleen iets lastiger als je 1600 kcal tot je beschikking hebt. Dan is een pizza echt een behoorlijke aanslag 😜 (ik weet dat er nog meer opties zijn zoals kleinere pizza’s e.d. maar ik ken mezelf goed genoeg dat dat smaakt naar meer).

Tuurlijk cheat ik wel eens: ga vanavond ook uit eten. Ik probeer ook daarbij slimme keuzes te maken maar weet dat ik hoe dan ook buiten dagbudget zal vallen, hoe ik mijn best ook doe.
Ik "spaar" mijn extra trainingskcal van de week daarvoor op. En dus maar een maaltijd per week max. Sinds heb ik er hele tijden geen behoefte aan of zijn er geen gelegenheden en dat is prima.

Maar het is niet zo dat ik zou zeggen: Ach moet makkelijk binnen je kcal passen

Ja precies. Beetje puzzelen dus 🙂 eetsmakelijk en veel plezier vanavond

• Topic Starter Topic Starter
Klopt, mee eens hoor! Alleen iets lastiger als je 1600 kcal tot je beschikking hebt. Dan is een pizza echt een behoorlijke aanslag 😜 (ik weet dat er nog meer opties zijn zoals kleinere pizza’s e.d. maar ik ken mezelf goed genoeg dat dat smaakt naar meer).

Indd, het moet wel binnen je kcal inname passen als onder onderhoud wil blijven eten. En die mini pizza's zijn inderdaad meer een lekkermakertje.

• Like
Waarderingen: Krnl
Maandag 9 Juni 2025.

UB training ging lekker maar ik heb 1a2 reps ingehouden met bankdrukken want er was geen spotter die ik wilde vragen. Ik heb wel het gewicht verhoogd met 2,5kg. Dippen iets aangepast, iets lichter en iets dieper, ik ben wat mobieler in de schouders dus waarom ook niet iets dieper gaan met dippen.

Benchpress
12x20
12x40
8x60
8x80
5x102,5 +2,5kg
5x102,5
11x90

Incline dumbbell press
5x32,5
5x42,5
3x42,5
10x32,5

Machine fly
15x59
14x59

Lateral dumbbell raise
15x16 Volume PR +1
12x16 Volume

Cable lateral raise
15x12,5
14x12,5 Volume PR +1

Dippen
7x15
5x15
14xbw

Reverse pushdown
10x34
7x34

Machine fly

Dippen

Armen lijken altijd klein maar al je de triceps ook ziet in het totaal plaatje valt het in eens reuze mee. 😅🤣

20250609_110431(1).jpg

Ziet er toch altijd bruut uit vind ik, dippen met plates

Dinsdag 10 Juni 2025

Pull training ging lekker op zich, hier en daar wat sterker. Ik heb ook filmpjes gemaakt, aan gezien het filmpje ga ik de latpully machine langzamer uitvoeren (negatieve fase) en vasthouden onderin. Barbell row heb ik vandaag ook gedaan om te kijken of mijn onderrug het weer aan kan maar het is nog gevoelig, ik deed de barbell row als laatste rug oefeningen. Gewicht was vanmorgen 80.9kg.

Chest supported row machine
12x15
12x35
8x55
8x75
8x95 Volume PR +1
7x95 Volume PR +2

Latpulldown machine
8x55
8x75
8x95 PR +2,5kg
7x95

Barbell row (tijdje niet gedaan)
19x50
17x50

Reardelt fly machine
11x73
9x73

Barbell curl
12x30
10x35
10x40 Volume PR +1

Preacher curl machine smalle greep
15x25
12x35
6x45

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: AK
Doe zelf ook een chest supp row, maar voorkeur uni voor net een betere feeling en ROM. Als je links uni doet dan klein beetje links hangen en meeste gewicht op linker bil en je stoeltje tikkeltje hoger als je lats doet, zo kan je arm iets dichter langs lichaam houden en lager trekken waardoor net meer lats aanspreekt.

Sowieso gebruik ik voor elke pull oefening straps zodat ik niet faal op grip.

Voor de rest solid, trekt niet te ver naar achter en beweging is goed onder controle. Bovendien houd je jou chest tegen de pad, iets wat de meeste niet snappen bij een “chest supp row”.

Doe zelf ook een chest supp row, maar voorkeur uni voor net een betere feeling en ROM. Als je links uni doet dan klein beetje links hangen en meeste gewicht op linker bil en je stoeltje tikkeltje hoger als je lats doet, zo kan je arm iets dichter langs lichaam houden en lager trekken waardoor net meer lats aanspreekt.

Sowieso gebruik ik voor elke pull oefening straps zodat ik niet faal op grip.

Voor de rest solid, trekt niet te ver naar achter en beweging is goed onder controle. Bovendien houd je jou chest tegen de pad, iets wat de meeste niet snappen bij een “chest supp row”.

Is uni een grip of een andere row variant?

Uni is kant voor kant, dus L/R van de spier apart pakken. Bij sommige oefeningen kan dit tactisch slim zijn. Voor armen zou dit vaak een optie zijn, maar voor lats is dit bij bepaalde oefeningen ook fijn doordat je ROM/bewegingspatroon net wat gunstiger is. Nadeel is wel langer trainen, voordeel tussen l/r hoef je niet lang rust en neem zelf max 30/60sec

Uni is kant voor kant, dus L/R van de spier apart pakken. Bij sommige oefeningen kan dit tactisch slim zijn. Voor armen zou dit vaak een optie zijn, maar voor lats is dit bij bepaalde oefeningen ook fijn doordat je ROM/bewegingspatroon net wat gunstiger is. Nadeel is wel langer trainen, voordeel tussen l/r hoef je niet lang rust en neem zelf max 30/60sec

Daar hebben we wel een paar fijne machines voor in de gym, 1 die je van ooghoogte, of net er boven, je zij in trekt, maar het kan ook op wel de row machine waar ik op zat. En een pulldown machine die je ook met supinated grip naar beneden kunt trekken, bijde machines werken zowel met 1 als 2 armen en dan, met 1 arm blijft 1 deel op zijn plaatst. Zal het voor de groei beter om beide uni te doen want ik mer wel dat ik de rug met die 2 oefeningen iets meer aanspreek en meer stretch ervaar.

Ik persoonlijk zou me pas met unilateraal bezig houden als er daadwerkelijk wat massa zit en de ene lat is wat kleiner dan de ander.

Ik doe alleen met (rear) delts wat unilateraal en voor de rest nergens aangezien er in z'n geheel gewoon meer massa op moet en het gigantisch veel tijd scheelt.

Terug
Naar boven