Fitness Seller

droog of massa

mien

Cool Novice
Waardering
0
Wie van jullie traint om droog te worden en wie om massa te krijgen? En waarom.
Is iemand wel eens geswitched tussen het een en het ander? Zoja, waarom.
Ik weet namelijk niet goed waar ik voor moet kiezen. Het enige vet dat me niet zint is dat op m'n heupen (heb maat 40 van kleding maat; ben 181,5 en weeg 74 kg). Ik wil dus graag wat vet verliezen en er strakker uit zien.
Wie helpt me uit de brand?

Hey, ik mag dan geen vrouw zijn, maar ik train voor massa :D. Persoonlijk vind ik het mooier bij vrouwen als ze een laagje vet hebben en daaronder iets grotere spieren dan normaal. Het is trouwens ook zo, dat vrouwen met grotere borstspieren ook grotere borsten lijken te hebben (is toch ook een pre :D??).

Uit je andere topic:

mien zei:
Even jullie advies:
Op dinsdag doe ik benen/biceps/buik
op vrijdag : rug/schouders/buik en
op zaterdag : borst/triceps/buik
Alle drie in een serie van 3/3/2 sets.
Tussen de dinsdag en de vrijdag zit genoeg rusttijd. Nu vraag ik me af, alhoewel ik op zaterdag niet hetzelfde train als of vrijdag (met uitzondering van buik, want die mag elke dag) deze combinatie wel de juiste is: kan ik niet beter op vrijdag of zaterdag de benen/biceps doen? Of is de combinatie per dag geen goeie? Ervaren bb'ers weten het vast wel!

Buik niet elke dag trainen, zelfs als het elke dag kan, gun je spieren minstens 1 dag rust. Je kan je buik beter ook niet trainen op de dag dat je je rug hebt getraind, ikzelf kreeg veel last van mijn onderrug met crunches.

Rug en borst moet je ook niet zo snel achter elkaar trainen, persoonlijk zou ik meer heil zien in de volgorde:
borst/triceps, benen/buik, rug/biceps/onderarmen

En minstens 1 dag rust houden, dus bijvoorbeeld ma,wo,vr trainen. En als dit niet anders kan, dan di (borst/triceps), vr (benen/buik) en za (rug/biceps/triceps).

Succes

Droog, maar als ik er massa op mijn bovenlijf bij krijg (niet op die rotbuik) dan ben ik dik tevreden.
Benen zijn voor mij al droog genoeg...heel rare snelle afname van massa (vet of spieren???) door superzware trainingen bij fysiotherapeut.

Espi

Droog is leuk maar als je droog wordt en er is geen massa te bespeuren is het ook weer zo'n stom gezicht. In het algemeen probeer ik wel wat meer massa te krijgen, maar door conditioneel zwaar trainen voor o.a. Body Attack valt dat nog niet erg mee... Hou het vetpercentage wel redelijk in de gaten, maar ga niet voor extreem droog ofzo.

uhmm

massa :D, vind zo lichaam als champ wel cool :D

Terug
Naar boven