MuscleMeat

droog trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by daanbreejen
ja, ik ben er ook over verbaast hoe snel het is gagaan, kan volgend jaa r wel wat langer doorgaan met bulken:D

maarja moet ik nu weer gewoon iets meer koolhydraten gaan eten dan???

Weet ik niet. Als je te snel afvalt zul je meer cal. moeten eten. Dat kunnen kh zijn, maar ook vetten of eiwitten. Een half kilo per week verliezen is meestal wel veilig. Hou er wel rekening mee dat je ook aardig wat vocht kunt verliezen in de eerste week van je dieet. Als je vetpercentage hoger is loop je ook minder risico om spier te verliezen en kun je wat sneller vet kwijtraken.
 
okee dan, thnx.
ik ga gewoon weer wat meer brood eten, vet en eiwit neem ik denk ik wel genoeg. en je moet toch juist VEEL water drinken om vocht te verliezen dacht ik???
 
Klopt 4 a 5 liter per dag
 
Originally posted by daanbreejen
okee dan, thnx.
ik ga gewoon weer wat meer brood eten, vet en eiwit neem ik denk ik wel genoeg. en je moet toch juist VEEL water drinken om vocht te verliezen dacht ik???

dat is vooral om afvalstoffen af te voeren, en je voeding beter te laten veteren
 
ohja daarom:)
maar is 5 liter water niet wat veel ofzow??
 
Originally posted by daanbreejen
ohja daarom:)
maar is 5 liter water niet wat veel ofzow??
hoezo veel? gewoon goed spreiden (ik vind het mee vallen, maar drink naast water allleen maar 1 kop koffie en 1 mok soep)

het bevat geen kcals dus..
 
hmmzz ga het wel proberen, beetje langzaam opbouwen.

hoeveel drink jij tijdens het trainen eigelijk Scighera???
 
0.60-0.75 Liter per uur
 
ik ben veel achter uit gegaan met mn kracht maar ik zou mn borst wel willen houden.
ik ga ook eens vragen naar stacker 2 hebben dan ga ik dat eens proberen hoeveel kost eigenlijk zoiets en hoelang kun je ermee doen
 
Originally posted by kinky
ik ben veel achter uit gegaan met mn kracht maar ik zou mn borst wel willen houden.
ik ga ook eens vragen naar stacker 2 hebben dan ga ik dat eens proberen hoeveel kost eigenlijk zoiets en hoelang kun je ermee doen

100 capsules rond de 30 euro. worden binnenkort wel anders gedoseerd. als dat al niet t geval is

elke ochtend een capsule en dat voor een maand lang, maand stoppen en de cyclus weer opnieuw.

kan eventueel nog voor trainen als oppepper gebruiken
 
Originally posted by Scighera
dat is vooral om afvalstoffen af te voeren, en je voeding beter te laten veteren
en voor beter spiercontractie.
 
misschien een stomme vraag maar wat betekent spiercontractie???
 
een verbinding tussen eiwitmoleculen: calciumionen worden vrijgemaakt door splijting van de energievoorraad die zich in de spiercel bevindt.


Kort gezegd: het aanspannen van een spier wordt spiercontractie genoemd


De spiercontractie
Het aanspannen van een spier wordt een spiercontractie genoemd. Tijdens een contractie kan een spier korter worden (concentrische contractie) of langer (excentrische contractie). Elke herhaling bij krachttraining bestaat uit zowel een concentrische (het gewicht wordt omhoog verplaatst) als een excentrische (het gewicht beweegt met de zwaartekracht mee) contractie. Het excentrische deel van een herhaling blijkt voor spierkracht en spiergroei van meer waarde dan het concentrische deel. Hierdoor wordt soms beweerd dat het terug laten zakken van het gewicht, langer zou moeten duren dan het optillen ervan (bijvoorbeeld 2 seconden op en 4 seconden neer). De nadruk leggen op de excentrische fase gaat echter ten koste van de intensiteit van de herhaling. Dit komt doordat een spier excentrisch veel meer kracht kan leveren dan concentrisch. Je kunt een zwaarder gewicht makkelijker met de zwaartekracht mee, dan tegen de zwaartekracht in, verplaatsen. De concentrische kracht van de spier bepaalt daarom het resistance maximum of 1 RM en een langere excentrische fase brengt dus een zekere “rust” met zich mee. De enige juiste manier om de excentrische fase te benadrukken, is het met een zwaarder gewicht terugbewegen. Deze methode is echter praktisch niet uitvoerbaar tenzij er speciale apparatuur voor ontwikkeld wordt.
Hoewel de excentrische fase niet te lang mag duren, is deze onmisbaar voor het opbouwen van een steeds hogere intensiteit. Je kunt een gewicht namelijk altijd nog laten zakken als je het op een gegeven moment niet meer kunt tillen. Bovendien is het rekken van de spier, dat tijdens de excentrische fase plaatsvindt, de prikkel voor het zenuwstelsel voor het ontwikkelen van een intense spiercontractie. De excentrische fase mag daarom ook niet uitblijven of te kort duren.
 
ohja nou snap ik het, heb ik wel wat aan!!:D
bedankt man:thumbup:
 
Back
Naar boven