AndroidHealthClinic

Droog worden schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

AramFit

Cool Novice
Lid geworden
22 jun 2020
Berichten
69
Waardering
14
Lengte
1m72
Massa
72kg
Beste leden,

Mijn naam is Aram, ik ben 30 jaar, woonachtig in Rotterdam en nieuw op dit forum. Ik train al 2 jaar serieus, maar de laatste 3 maanden nog serieuzer, omdat mijn doel voor eind dit jaar/begin volgend jaar is om mee te doen met een bodybuildingwedstrijd voor beginners/amateurs (klasse c/d). Op de foto zie je de huidige vorm van mijn lichaam. Mijn vetpercentage heb ik nog niet gemeten, maar het zal denk ik onder de 15% zijn. Vanaf juli wil ik een coach nemen die mij begeleidt naar het podium (als je iemand kent in omgeving Rotterdam, dan verneem ik dat graag). Zo een coach zal mij waarschijnlijk helpen met een droog-worden- en een voedingsschema, maar ik dacht laat me deze topic openen en wellicht kunnen jullie mij voorzien van adviezen en kunnen misschien andere personen met hetzelfde doel als mij hiervan ook iets opsteken.

Mijn doel is dus om zo droog mogelijk te worden en mijn vetpercentage aanzienlijk te verlagen, zodat alle spiergroepen goed te zien zijn. Wat betreft het vetpercentage, weet iemand of je moet voldoen aan een bepaald percentage om mee te doen met een bodybuildingwedstrijd voor beginners? Zo ja, wat is dit percentage?

Ik train momenteel 6 dagen per week: van maandag tot en met zaterdag. Zondag rust ik uit. Ik train voornamelijk in de ochtend en gemiddeld 2,5 uur op een dag (waarschijnlijk zijn dit teveel uren). Ik heb voor mezelf een schema gemaakt, waarbij het erop neerkomt dat ik elke week een spiergroep 2x train en mijn benen en buikspieren standaard dagelijks, en op de zaterdagen alleen de focus op de benen en buikspieren. Nu wil ik graag weten of zo een schema goed is om droog te worden in verhouding met een optimale spiermassa of moet ik juist een ander schema aanhouden?

En op het gebied van voeding, heb ik nog niet echt een schema, maar mijn eetpatroon is als volgt:

- Ontbijt om 10:00 uur: havermout (2 normale eetlepels).
- Lunch rond 15:00 uur: bak tonijn met groenten van de Lidl.
- Avondeten rond 19:00 uur: gevarieerd, maar standaard een gerecht met kip of vis.
- Af en toe tussendoortjes na avondeten: nootjes en of fruit.

Is dit voedingsschema goed of moet ik juist een ander schema aanhouden om goed droog te worden?

Dit is zo een beetje mijn fitnesspatroon en hopelijk kunnen jullie mij adviezen geven en mijn vragen beantwoorden.

Alvast dank!
 

Bijlagen

  • Foto1.jpg
    Foto1.jpg
    78,3 KB · Weergaven: 326
  • Like
Waarderingen: BB_
Waarom en hoe train je benen dagelijks?
 
bodybuild wedstrijd?????????????????????????? wat

giphy.gif


Misschien heb ik een verkeerde term gebruikt, maar ik wil meedoen met een fitnesswedstrijd/amateurwedstrijd (bodybuildingwedstrijd). Weet jij een betere term ervoor?
 
Waarom en hoe train je benen dagelijks?

Hey, bedankt voor je reactie! Ja, half jaartje geleden besloten om dagelijks mijn benen te trainen, omdat het een belangrijke spiergroep is. Het is niet zo dat ik elke dag volledig focus op mijn benen (en buikspieren), maar ik doe het standaard erbij naast een hoofd spiergroep wat ik op een dag train. Zaterdag train ik wel volledig m'n benen. Ik doe verschillende beenoefeningen: squats, met dumbbells/kettlebells en soms met bankje erbij. Maar misschien is het verkeerd wat ik doe, vandaar ook mijn topic. Ik ben hier om adviezen te krijgen.
 
Loop eens bij FoxGym naar binnen....


Het podium is een leuk doel, alleen gaan daar nog wat jaren overheen wil je daar niet voor spek en bonen (voor aap) staan.
 
Loop eens bij FoxGym naar binnen....


Het podium is een leuk doel, alleen gaan daar nog wat jaren overheen wil je daar niet voor spek en bonen (voor aap) staan.


Thanks voor je reactie! Weleens gehoord van FoxGym, maar (nog) nooit getraind daar. Train je daar? Ik train momenteel tijdelijk bij een buitengym in Ridderkerk, maar vanaf juli wil ik me weer inschrijven bij Basic-Fit..

Ja, is echt mijn doel en ik ga er vol voor, maar misschien is inderdaad dit jaar/volgend jaar niet haalbaar..vandaar dat ik ook een coach wil nemen, zodat diegene precies kan zeggen wanneer het wel haalbaar is. Blijkbaar heb je ook ervaring ermee.
 
Mooi doel dat je hebt. Met goede begeleiding, verstandig eten en trainen is er na wat jaartjes heel wat te bereiken. Succes alvast
 
Mooi doel dat je hebt. Met goede begeleiding, verstandig eten en trainen is er na wat jaartjes heel wat te bereiken. Succes alvast


Bedankt voor je positieve reactie! Ik waardeer het. Ken je toevallig een goede begeleider in omg. Rotterdam?
 
Bedankt voor je positieve reactie! Ik waardeer het. Ken je toevallig een goede begeleider in omg. Rotterdam?
Nee, geen ervaring met wedstrijden en begeleiding. Heb wel eens een aantal keer proberen in wedstrijd-shape te komen maar dat is mij zelfstandig jammer genoeg nooit gelukt (en heb ik ook opgegeven :) )
 
Bedankt voor je positieve reactie! Ik waardeer het. Ken je toevallig een goede begeleider in omg. Rotterdam?
Lees de logs van wovano Camelus Strive4muscle BB_ ovation ,... even door. Deze hebben op het podium gestaan en loggen actief (ik vergeet er nog wel een paar hoor) Daar zijn alvast wat nuttige dingen op te steken
 
Het beste is om een wedstrijd coach te zoeken zodra je een kilo of 10 a 15 spiermassa erbij hebt.
 
Nee, geen ervaring met wedstrijden en begeleiding. Heb wel eens een aantal keer proberen in wedstrijd-shape te komen maar dat is mij zelfstandig jammer genoeg nooit gelukt (en heb ik ook opgegeven :) )

Ah jammer man! Je moet denk ik ook mentaal erg sterk zijn..
 
Het beste is om een wedstrijd coach te zoeken zodra je een kilo of 10 a 15 spiermassa erbij hebt.

Wat bedoel je precies? 10/15 kg aankomen? Ik weeg nu 66 kg en ik wil juist meer afvallen en uiteraard tegelijkertijd spiermassa opbouwen..of gaat dat niet samen? Dat is het juist, ik weet niet wat het maximum gewicht en vetpercentage is om op het podium te staan voor beginners, dus C/D-klasse. Weet jij dat misschien?
 
Wat bedoel je precies? 10/15 kg aankomen? Ik weeg nu 66 kg en ik wil juist meer afvallen en uiteraard tegelijkertijd spiermassa opbouwen..of gaat dat niet samen? Dat is het juist, ik weet niet wat het maximum gewicht en vetpercentage is om op het podium te staan voor beginners, dus C/D-klasse. Weet jij dat misschien?
Wat ik bedoel is dat het beter is om wedstrijden uit je hoofd te zetten totdat je daadwerkelijk wat hebt om te laten zien. Als je gaat cutten blijft er namelijk niets van je over.

Afvallen en spier opbouwen tegelijk is nagenoeg onmogelijk.
 
Je hebt het over podiumambities en weet niet eens hoe je een voedingschema moet opstellen.

Begin eerst maar eens gewoon met jezelf in te lezen, je zet jezelf voor lul zo en ik vind het zelfs beledigend.

Prima dat je hier komt om te leren, begin dan met lezen van alles sticky's i.p.v. in de wilde weg elke vraag die in je opkomt hier te droppen.
 
Wat ik bedoel is dat het beter is om wedstrijden uit je hoofd te zetten totdat je daadwerkelijk wat hebt om te laten zien. Als je gaat cutten blijft er namelijk niets van je over.

Afvallen en spier opbouwen tegelijk is nagenoeg onmogelijk.

Ja, ik snap wat je bedoelt, bedankt! Het is niet zo dat ik gelijk mee wil doen met een A-klasse wedstrijd of wat dan ook. Dan begrijp ik ook dat je zo breed moet zijn als jij, maar ik dacht juist dat je bij C-wedstrijden niet zo zwaar moet wegen, dus bijv. onder 70 kg. Ik weet ook niet wat de limiet is voor het gewicht en de vetpercentage. Daarom ben ik hierop om adviezen te krijgen.
 
Ja, ik snap wat je bedoelt, bedankt! Het is niet zo dat ik gelijk mee wil doen met een A-klasse wedstrijd of wat dan ook. Dan begrijp ik ook dat je zo breed moet zijn als jij, maar ik dacht juist dat je bij C-wedstrijden niet zo zwaar moet wegen, dus bijv. onder 70 kg. Ik weet ook niet wat de limiet is voor het gewicht en de vetpercentage. Daarom ben ik hierop om adviezen te krijgen.
Onder de 70kg zo droog als kurk. Als jij in wedstrijdshape komt weeg je wss 50kg
 
Je hebt het over podiumambities en weet niet eens hoe je een voedingschema moet opstellen.

Begin eerst maar eens gewoon met jezelf in te lezen, je zet jezelf voor lul zo en ik vind het zelfs beledigend.

Prima dat je hier komt om te leren, begin dan met lezen van alles sticky's i.p.v. in de wilde weg elke vraag die in je opkomt hier te droppen.

Jammer van zo een reactie. Ik ben nieuw hierop, hopelijk begrijp je dat. Ik vind het dan apart dat je zegt voor lul zetten etc. Iedereen mag persoonlijke doelen hebben, daarvoor hoef je niet meteen alles nauwkeurig te weten in het begin, dus bijv een goed voedingsschema opstellen.
 
Back
Naar boven