AndroidHealthClinic

droog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Archie

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
7
Waardering
0
Jo

Ik ben begonnen met cutten, mijn doel is van 13 naar 10% is het nu verstandiger om magere kwark en magere melk uit mijn dieet te gooien?
Of moet het ook wel lukken met het zuivel?
 
Je moet toch juist je eiwitten hoog houden en minderen in je koolhydraten en vetten...?
 
10% moet lukken met de zuivel, als je extreem laag wil gaan, moet je de zuivel er ook uit doen ivm dunnere huid.
 
geen havermout met melk meer :-)
 
Laatst bewerkt:
10% lukt idd zonder zuiver eruit te moeten gooien, MITS je niet met zuivel overdrijft! wil je op vochtafdrijving werken en nog iets droger en harder worden; zuivel er volledig uit!

Luca
 
500 gr magere kwark op een dag mag best! ik doe dat ook alleen 500 gr voor dat ik naar bed ga en voor de rest geen zuiel. Geen melk, kaas etc
 
500 gram voordat je gaat slapen..ik probeer ook mijn vetpercentage te verminderen en eet over de dag verspreid wel 3 bakken magere kwark van 500 gram..wat misschien te veel is, maar waarom is het dan te veel..het bevat weinig vet...
 
het gaat niet om het vet maar om het feit dat het zuivel is. De reden hierachter schiet me even niet te binnen, maar er zijn vast wel users die de preciese reden kunnen posten
 
500gr kwark is toch al zo'n 17gr kh als je drie van die bakken eet
zit je al op 51gr wil je exstrem droog worden zal je daar al onder moeten zitten,maar dat zal wel niet de preciese reden wezen.
 
uhmmmm, kaas bevat al die suikers niet hoor beste dames en heren.....................................
 
we hebben het dus even niet over de suikers maar andere eigenschappen van zuive (waarom kan ik er nu even niet op komen..)

edit:

-Lactose
-door zuivel houd je veel vocht vast
 
Deze 'mythe' blijft ook bestaan.
Melk bevat lactose. Lactose wordt in het lichaam afgebroken naar glucose en galactose. Glucose kent iedereen. Galactose wordt in eerste instantie in de lever omgezet en opgeslagen als glycogeen en kan daarna alsnog de bloedbaan in komen als glucose. Galactose heeft dus dezelfde kenmerken als het fruitsuiker fructose. Hoe kan glucose of galactose (wat zich in de lever bevind) nu zorgen voor een dikke huid of voor het vasthouden van vet? Dat is gewoon niet het geval.
Ik heb een paar onderzoeken gelezen, waarin de mensen die zuivel gebruikte juist meer vet waren verloren. Dit werd dan wel niet veroorzaakt door de zuivel, maar door de calcium. Echter de mensen die calcium supplementeerde hadden dit voordeel niet. Dit had te maken met de mogelijkheid tot opname, die in zuivel producten goed is.
Het is geen onzin dat melk zorgt voor een mindere spier definitie. Dit wordt veroorzaakt door de natrium die in melk aanwezig is. Eet veel natrium en je houdt veel vocht vast. Drink veel melk en je houdt meer vocht vast. Maar vocht is natuurlijk geen vet.
 
ik vreet in me cuttingsfase 2 bakken met kwark en ga er goed op.
 
Originally posted by burn
Deze 'mythe' blijft ook bestaan.
Melk bevat lactose. Lactose wordt in het lichaam afgebroken naar glucose en galactose. Glucose kent iedereen. Galactose wordt in eerste instantie in de lever omgezet en opgeslagen als glycogeen en kan daarna alsnog de bloedbaan in komen als glucose. Galactose heeft dus dezelfde kenmerken als het fruitsuiker fructose. Hoe kan glucose of galactose (wat zich in de lever bevind) nu zorgen voor een dikke huid of voor het vasthouden van vet? Dat is gewoon niet het geval.
Ik heb een paar onderzoeken gelezen, waarin de mensen die zuivel gebruikte juist meer vet waren verloren. Dit werd dan wel niet veroorzaakt door de zuivel, maar door de calcium. Echter de mensen die calcium supplementeerde hadden dit voordeel niet. Dit had te maken met de mogelijkheid tot opname, die in zuivel producten goed is.
Het is geen onzin dat melk zorgt voor een mindere spier definitie. Dit wordt veroorzaakt door de natrium die in melk aanwezig is. Eet veel natrium en je houdt veel vocht vast. Drink veel melk en je houdt meer vocht vast. Maar vocht is natuurlijk geen vet.

Melk bevat een bestanddeel die de huid versterkt door het een klein stuk dikker te maken.
 
Originally posted by Gamer


Melk bevat een bestanddeel die de huid versterkt door het een klein stuk dikker te maken.

Welk bestandsdeel dan? Dit klinkt een beetje vaag.
Ik blijf volhouden dat het door de natrium wordt veroorzaakt.
 
Naar mijn weten kan alleen de natrium ervoor zorgen. Vocht vasthouden.. en de lactose kan ik grote hoeveelheden omzetten tot vet, de huid wordt dus niet dikker.
 
Originally posted by soulreaver
Naar mijn weten kan alleen de natrium ervoor zorgen. Vocht vasthouden.. en de lactose kan ik grote hoeveelheden omzetten tot vet, de huid wordt dus niet dikker.

Idd en wil je lactose naar vet omzetten dan ben je allang niet meer aan het cutten.
 
bedankt luitjes
dus zuivel is wel goed, maar wil je echt kurkdroog worden (en dat wil ik best wel) kan ik het beter niet nemen vanwege de natrium.
 
Zorg wel dat je voldoende calcium binnen blijft krijgen (180% ADH ongeveer per dag) dmv. supplementen (Kruidvat)
 
Back
Naar boven