XXL Nutrition

Droogtrainen of cutten als beginner? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
27 feb 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
73kg
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb op voedingsgebied wat advies nodig.

Ik ben 16 jaar, 186 cm lang, 73 kg en ik heb een vetpercentage van ong. 16% (gemeten met huidplooimeter). Bijna een maand ben ik al bezig met fitness. Mijn trainingsschema bevat een full-body workout die ik 3 maal per week uitvoer. Nu wil ik ook mijn voeding aanpassen, aangezien dat denk ik zeer belangrijk is.

Nu twijfel ik of ik moet gaan cutten of gaan bulken. Ik dacht zelf eerste te cutten tot 10-12%, omdat cutten vanaf 18-20% mij iets te veel lijkt voor mij als beginner. Het is niet zo dat ik van mijzelf geen spiermassa heb om te droogtrainen zegmaar, maar dit is niet heel veel. Mijn vraag is of dit plan mij verder kan helpen als beginnen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Met 186cm en 73kg zou ik zeker niet gaan cutten. Dan blijft er namelijk niets van je over. Ik zou voorzichtig bulken.
 
Inderdaad bulken met jouw stats
 
Met 186cm en 73kg zou ik zeker niet gaan cutten. Dan blijft er namelijk niets van je over. Ik zou voorzichtig bulken.

Oke, tot welk vet percentage dan ong? Ik denk als ik tot 18-19 ga het moeilijk wordt om weer terug te gaab
 
Oke, tot welk vet percentage dan ong? Ik denk als ik tot 18-19 ga het moeilijk wordt om weer terug te gaab

Totdat je in de spiegel kijkt en denkt: "jezus, nog ff ik kan me niet meer in het openbaar vertonen." En dan begin je met cutten. Welk getalletje daar nou precies bij hoort, is niet relevant.
 
  • Like
Waarderingen: cnh
wtf is droogtrainen...als je natural bent zou ik niet onder 10% gaan
 
Back
Naar boven