Fitness Seller

droogtrainen sochtends (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
ik ben van plan om binnenkort te gaan droogtrainen. dit wil ik op het beste tijdstip hiervoor gaan doen, in de ochtend. Nuchter dus, voor het eten. Nou weet ik niet hoe het bij jullie is, maar mijn sportschool is pas om 9 uur open, en dan behoor ik al lang en breed op mn werk te zitten. Ik moet dus uitwijken naar andere mogelijkheden. Ik zat te denken aan een hometrainer (fiets) aan te schaffen, zodat ik sochtends meteen even een half uurtje kan fietsen...
Hoe pakken jullie dit aan ?
 
's ochtends ff een shakie drinken en dan een uurtje joggen buiten...
 
home trainer kopen of andere sportschool zoeken
 
Of inderdaad gewoon naar buiten...
 
Originally posted by Mike
ik ben van plan om binnenkort te gaan droogtrainen. dit wil ik op het beste tijdstip hiervoor gaan doen, in de ochtend.
Wat bedoel je eigenlijk? cardio/ vetverbranding in de ochtend? of droogtrainen in de ochtend en bulken in de middag? :)
 
Re: Re: droogtrainen sochtends

Originally posted by burn

of droogtrainen in de ochtend en bulken in de middag? :)

heeft dat enig nut dan? :D
 
Originally posted by NewbieNeo
's ochtends ff een shakie drinken en dan een uurtje joggen buiten...

wat voor shake bedoel je precies?
 
naar buiten vind ik eigenlijk niet zo'n goed idee nu met die spekgladde wegen (en straks misschien sneeuw). Ik denk dat ik maar een hometrainer koop. Iemand nog suggesties voor een goede ?
 
's ochtends voordat je gaat joggen ofzo een eiwit shake...
ik gebruik nu nog gewoon caseine, maar beter zou zijn whey, omdat 't sneller wordt opgenomen, nadat je een nacht lang 'gevast' hebt...

en van dat spekgladde wegen en sneeuw, volgens mij vindt jij 't buiten gewoon te koud.. :D
word je hard van man.. :P
 
Re: Re: Re: droogtrainen sochtends

Originally posted by NewbieNeo


heeft dat enig nut dan? :D

Ja...dan kan je nóg meer eten zonder vet te worden ;)
 
Wheyshake wegens snel opgenomen, gemaakt met water!
 
Originally posted by NewbieNeo
's ochtends ff een shakie drinken en dan een uurtje joggen buiten...
Een shakie zonder kh's dan voor het meeste effect. Anders gewoon nuchter blijven en rustig tempo cardio-en. En daarna je shake of ontbijt nemen.
 
Originally posted by Big Byron
Wheyshake wegens snel opgenomen, gemaakt met water!

ONZIN als je melk lekkerder vind gewoon met melk nemen, maakt geen reet uit!

-------------------
[Link niet meer beschikbaar]

Laten we ff een rekensommetje maken

Melkeiwit heeft een caseine/wei verhoding van 80/20, dwz dat van elke 100gr, 80gr caseine en 20gr wei is.

"Van elementair belang zijn de melkeiwitten, de proteïnen. Hier spelen vooral twee hoofdgroepen een
belangrijke rol: caseïnen en weiproteïnen. Qua opbouw en eigenschappen verschillen ze heel sterk van elkaar.
Bij caseïne gaat het om de 'kaasstof', die procentueel ook het grootste deel uitmaakt van het totaal aan
melkeiwitten: 80% bij koemelk, 84% bij schapenmelk en 79% bij geitenmelk. "

http://www.ping.be/Kaasmeester.Else...aasmaken.htm#De melk



Gaan we ff uit van 3dl melk met een eiwit% van 3.5% dan betekend dit dat je ca 10gr eiwit binnenkrijg,
waarvan 8gr caseine en 2gr wei.

Als je een goed weiproduct heb met ca 80% wei, dan zit er in een dosis van 30gr ca 24gr wei, samen met de
melk maakt dit dus 26gr wei tov 8gr caseine, zeg maar een 25/75 verhouding. Voeding met een
40/60verhouding word als wei dominant beschouwd.

"Melkeiwit kan onderverdeeld worden in twee fracties: de caseïnen (minder verteerbare eiwitten) en de
wei-eiwitten of serum-eiwitten (zeer gemakkelijk verteerbaar). Wei-eiwitten bestaan vooral uit lactoglobuline
en lacto-albumine.
- Caseïne is een fosfoglycoproteïne. Het bezit de eigenschap om bij een lage pH uit te vlokken, waardoor de
melk stremt. Caseïne-moleculen bezitten een 'ontvouwen' kluwenstructuur.
- De wei-eiwitfractie bestaat uit alfa-lactalbumine, beta-lactoglobuline, serum, verschillende
immunoglobulines en enzymen als lactoferrine en lysozyme. Ze bezit eveneens een relatief hoog gehalte aan
cystine en taurine.
De caseïne/wei-eiwit verhouding bepaalt mede het soort mengsel dat in de maag wordt gevormd. Als een
voeding een hoog caseïne gehalte bevat (vb: caseïne/wei-eiwitverhouding 80/20), geeft dit in de maag een
grofvlokkig stremsel, dat traag de maag verlaat. Een wei-dominante voeding, vb: caseïne/wei-eiwit
verhouding 40/60, geeft in de maag een fijnvlokkig stremsel, dat snel de maag verlaat. "

[Link niet meer beschikbaar]


Ik denk dus niet dat de caseine in melk de wei opname veel zal beinvloeden.
-------------------------
 
Tja, het zou mij nog niet eens zo zeer om de caseinaat uit de melk gaan, die de boel vertraagt, alswel de vetten, welke de opname ook nog eens vertragen.
 
Yep, het gaat niet om het soort eiwitten, maar wel om de suikers die in de melk zitten.
Als je lichaam de keuze krijgt tussen suikers verbranden of vet, kiest het suiker. Wat is dan het nut als je vet wilt verliezen???
 
Robin: Die 1.5% vet die in halfvolle melk zit? Geloof je echt dat die de boel zullen vertragen.? ? De meeste wei producten bevatten trouwen zelf ook beetje vet. Trouwens een beetje vet is zelf goed voor de zuurgraad van je maagzuur, wat de vertering van de eiwitten weer ten goede komt



Big B: dat kleine beetje lactose is juist goed. Op die manier pakt je lichaam niet de snelle eiwitten voor verbranding de eerste 10-15min als je gaat lopen/fietse/enz

Of was je in de veronderstelling dat je direct aan vetverbranding begon??




Ik denk dat julie een beetje de boel in het extreme aan het trekken zijn.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Mike
naar buiten vind ik eigenlijk niet zo'n goed idee nu met die spekgladde wegen (en straks misschien sneeuw). Ik denk dat ik maar een hometrainer koop. Iemand nog suggesties voor een goede ?

Heb dat probleem ook. Moet om half 7 al de deur uit kan dus ook niet op mijn sportschool trainen.
Heb zelf een ouwe hometrainer op zolder staan, een tunturi.
Dingen kosten 2e hands geen drol, zijn toch stevig. Zit wel niet zo heel veel op kwa instellingen, maar vind dit niet zo belangrijk.
 
ja zoiets moet het maar worden RichardV. ik wil eigenlijk sochtends nuchter droogtrainen omdat je dan niet een maaltijd aanspreekt bij het verbranden. Weet iemand eigenlijk hoe groot het voordeel/rendement is t.o.v. vet verbranden na een maaltijd, als je het op die manier doet ? ???
 
Hoe ver woon je van je werk? Ga fietsen, zeker als de afstand minder dan 25 km is..

Over niet eten voor de cardio.. daar kan ik over meepraten, deed ik vroeger altijd omdat ik niet ontbeet.
het gevolg is echter dat je barst van de honger in de rest van de dag en dan je voedselinname niet in de hand hebt.
Belangrijker is, dat je niet zo hard kunt fietsen (hardlopen, wat dan ook) als wanneer je wel gegeten had.
Doe als ik en eet wel eiwitten en vetten, maar geen KH. Hooguit worden de eiwitten gebruikt, maar je heb wel alvast energie binnen..
Het voornaamste effect van vooraf eten (wel plm 30-60 min te voren) dat je veel en veel harder kunt dan zonder eten en zo een groter nabrandingseffect hebt.. bovendien voel je je geestelijk veel lekkerder dan zonder ontbijt. Ook kun je, wanneer je dus wel ontbeten hebt de klophonger van het lijf houden en kun je je dus wel voor de rest van de dag aan je dieet houden..

Ik doe het dus niet meer.. zonder ontbijt de deur uit is voor mij voorgoed verleden tijd (hoop ik!)


Espi
 
Originally posted by Mike
ja zoiets moet het maar worden RichardV. ik wil eigenlijk sochtends nuchter droogtrainen omdat je dan niet een maaltijd aanspreekt bij het verbranden. Weet iemand eigenlijk hoe groot het voordeel/rendement is t.o.v. vet verbranden na een maaltijd, als je het op die manier doet ? ???

Ligt eraan wat je bf% nu is. Als deze niet al vrij laag is zal het nagenoeg niks uitmaken.
 
Back
Naar boven