Fitness Seller

droogtrainen sochtends

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Esperantisto
Hoe ver woon je van je werk? Ga fietsen, zeker als de afstand minder dan 25 km is..

Over niet eten voor de cardio.. daar kan ik over meepraten, deed ik vroeger altijd omdat ik niet ontbeet.
het gevolg is echter dat je barst van de honger in de rest van de dag en dan je voedselinname niet in de hand hebt.
Belangrijker is, dat je niet zo hard kunt fietsen (hardlopen, wat dan ook) als wanneer je wel gegeten had.
Doe als ik en eet wel eiwitten en vetten, maar geen KH. Hooguit worden de eiwitten gebruikt, maar je heb wel alvast energie binnen..
Het voornaamste effect van vooraf eten (wel plm 30-60 min te voren) dat je veel en veel harder kunt dan zonder eten en zo een groter nabrandingseffect hebt.. bovendien voel je je geestelijk veel lekkerder dan zonder ontbijt. Ook kun je, wanneer je dus wel ontbeten hebt de klophonger van het lijf houden en kun je je dus wel voor de rest van de dag aan je dieet houden..

Ik doe het dus niet meer.. zonder ontbijt de deur uit is voor mij voorgoed verleden tijd (hoop ik!)


Espi

Je brengt me op een goed idee hier, ik werk in Barneveld en dat is toch 15Km fietsen. 2 x per week met de fiets naar het werk ipv de auto is ook een optie.

Met voeding kan je misschien harder, maar als je wilt droogtrainen is dat niet de bedoeling. 'tis maar wat je doel is met het fietsen: conditie of vetverbranden.
 
Ja, maar lees eens wat ik schrijf.. je hongergevoel gaat weg, en dan (vr)eet je de rest van de dag automatisch minder.

Er is door heel wat mensen over afgefilosofeerd en de alg. conclusie is dat je op eten harder gaat en het naijleffect van intensiever bewegen is dan ook groter.. Ergo, de rest van de dag ben je nog aan het nasmeulen. Zonder ontbijt ben je niet vooruit te branden en is er geen naijleffect.. ergo minder calorieën verbrand.

15 km.. da's een eitje! De lange weg terug van de sportschool is 17 km.. heerlijk ontspannen fietsen hoor! Als ik het voor het kiezen had bij een baan zou ik 's winters op 15-20 km van mijn werk willen wonen en 's zomers op 25-30 km.. dan hoef je naast je woonwerkkilometers niet meer doordeweeks te trainen..

Ken trouwens ook mensen die op 50-60 km van hun werk wonen en toch 2-3x per week forenzen met de fiets...
 
Back
Naar boven