XXL Nutrition

Droogtrainen + T5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

COR

Novice
Lid geworden
26 apr 2019
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m71
Massa
78kg
Vetpercentage
16%
Hi all,

Volgende week begin ik met droogtrainen, dit in combo met ECA stacks T5. Ik train 5x per week (elke spiergroep op 1 dag) en eindig telkens met cardio.
3x 20min HIIT en 2x 30min low intensity.

Ik heb nog nooit T5 genomen, dus dacht de eerste week 1 pil per dag te nemen, en als het goed gaat over gaan naar 2 pillen.
Pak ik dan nog pre workout voor het trainen? Of best niet meer?

Eten doe ik in 4 fases, als ik niet meer afval ga ik naar een volgende fase:

Fase 1:
Frequentie maaltijden
- Maandag: low
- Dinsdag: medium
- Woensdag: high
- Donderdag: medium
- Vrijdag: low
- Zaterdag: medium
- Zondag: high + cheat


Fase 2:
Frequentie maaltijden
- Maandag: low
- Dinsdag: medium
- Woensdag: medium
- Donderdag: medium
- Vrijdag: low
- Zaterdag: medium
- Zondag: high + cheat


Fase3:
Frequentie maaltijden
- Maandag: low
- Dinsdag: medium
- Woensdag: low
- Donderdag: medium
- Vrijdag: low
- Zaterdag: medium
- Zondag: high + cheat


Fase4:
Frequentie maaltijden
- Maandag: low
- Dinsdag: low
- Woensdag: medium
- Donderdag: low
- Vrijdag: low
- Zaterdag: low
- Zondag: high + cheat

Ik weet dat ik ook spieren ga verliezen, maar ik wil het wel eens proberen

Moet ik iets aanpassen? Of tips?
Als ik het onder het verkeerde onderwerp heb gezet, verplaats maar!

Merci!
 
Als je te droog wordt dan zorgen dat je een emmertje water bij de hand hebt! Met T5 weet je het maar nooit ;)
 
Wat ik zou aanpassen is; T5 eruit en kcal deficit hanteren, cutten kan je makkelijk zonder T5.
 
  • Like
Waarderingen: COR
Als je onder je onderhoud eet zul je afvallen. Die T5 gaat daar nauwelijks iets aan veranderen.
 
  • Like
Waarderingen: COR
Bedankt voor jullie reactie!
Twijfel nu toch wel over de T5, van 1 kant ben ik ook gewoon erg nieuwsgierig om het eens te proberen.
 
Is een cheatmeal niet een moment waarop je fysiek/mentaal even klaar bent met je dieet, waarop je een kleine pauze neemt door je lust naar lekker eten te vervullen? Als het voor jou werkt prima, maar ik zou persoonlijk cheatmeals nemen als ik het nodig heb, i.p.v. deze al vast te zetten in mijn voedingsschema, dan is het niet echt een 'cheat' meer, toch?
 
Is een cheatmeal niet een moment waarop je fysiek/mentaal even klaar bent met je dieet, waarop je een kleine pauze neemt door je lust naar lekker eten te vervullen? Als het voor jou werkt prima, maar ik zou persoonlijk cheatmeals nemen als ik het nodig heb, i.p.v. deze al vast te zetten in mijn voedingsschema, dan is het niet echt een 'cheat' meer, toch?


Goed punt eigenlijk. Ga ze eruit gooien!
 
Vanwaar die ‘fases’ snap niet dat je het zo complex maakt voor jezelf. Wat is je vetpercentage?
 
T5 is leuk en kan mentaal wat doen. Fysiek zou ik er niet te veel van verwachten.
Dat hele schema met mealfrequentie lijkt mij niet zo relevant. Cutten is een kwestie van een caloriedeficit creëren door minder te eten en/of meer te verbranden (evt. cardio). Als je gewoon je macro's trackt en het deficit afstemt op hoeveel je wil verliezen in wat voor tijd en waar je je goed bij voelt en niet te veel spiermassa inlevert, komt het goed. Mealtiming en -frequentie is heel persoonlijk. Doen waar je je goed bij voelt en zorg dat je in ieder geval rondom je training van carbs en eiwitten voorziet. De één cut rustig op een deficit van 300 kcal per dag, maar er zijn er ook die richting de 1000 gaan. 300-500 lijkt me een goed uitgangspunt. Als je de weegschaal en spiegel in de gaten houdt, kun je dit eventueel bijstellen.

Is een cheatmeal niet een moment waarop je fysiek/mentaal even klaar bent met je dieet, waarop je een kleine pauze neemt door je lust naar lekker eten te vervullen? Als het voor jou werkt prima, maar ik zou persoonlijk cheatmeals nemen als ik het nodig heb, i.p.v. deze al vast te zetten in mijn voedingsschema, dan is het niet echt een 'cheat' meer, toch?
https://blog.xxlnutrition.com/refeeds-vs-cheats/
 
T5 is leuk en kan mentaal wat doen. Fysiek zou ik er niet te veel van verwachten.
Dat hele schema met mealfrequentie lijkt mij niet zo relevant. Cutten is een kwestie van een caloriedeficit creëren door minder te eten en/of meer te verbranden (evt. cardio). Als je gewoon je macro's trackt en het deficit afstemt op hoeveel je wil verliezen in wat voor tijd en waar je je goed bij voelt en niet te veel spiermassa inlevert, komt het goed. Mealtiming en -frequentie is heel persoonlijk. Doen waar je je goed bij voelt en zorg dat je in ieder geval rondom je training van carbs en eiwitten voorziet. De één cut rustig op een deficit van 300 kcal per dag, maar er zijn er ook die richting de 1000 gaan. 300-500 lijkt me een goed uitgangspunt. Als je de weegschaal en spiegel in de gaten houdt, kun je dit eventueel bijstellen.


https://blog.xxlnutrition.com/refeeds-vs-cheats/

Ik weet heus t verschil wel tussen een cheat en refeed, dit is duidelijk een cheat.
 
Back
Naar boven