Fitness Seller

Stelling Droogtrainen

Bezoekers in dit topic

groninger050

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
89kg
Vetpercentage
22%
beste lezers,

Ik ben deze week begonnen met droogtrainen en heb hierbij een eetschema samen gesteld. Ik doe al 5 jaar aan kracht training maar ben nooit droog gaan trainen dit word dus de 1ste keer...
ben 21 jr 92 kg en heb een vet percentage rond de 20 %
ik hoor graag van jullie wat jullie van onderstaand eet schen vinden

06.30 Ontbijt
40 gram brinta
250 ML water
1 cracotte
2 plakjes kipfilet
protiene Shake
Totaal :

09.30 Break werk
2 cracotte’s
100 gr kalkoen filet
1 Appel
Totaal

12.00 Lunch
100gr Kip
50 gram rijst
100gr. wokgroente

14.30 Na maaltijd :
3 rijstwafels:
3 plakjes kipfilet:
1 eierkoek:
1 protiene Shake:

19.00 Na Training Avondeten
50gr rijst :
100gr Wokgroente:
150gr tonijn:

21.30 Voor slapen
amino 7000
Shake casein

Je zit zo te zien hoog in de eiwitten en laag in de koolhydraten. Je mist echter wel vetten in je voeding. Die haal je nu alleen een paar gram uit de tonijn.

Ik zou je 'cracottes' (whatever that may be), eierkoek en rijstwafels vervangen door noten. Door ergens wat kip te vervangen door mager rundergehakt pak je ook wat extra vetten zonder veel op eiwitten in te leveren.

Hoeveel is dit totaal aan kcals? Ik gok niet meer dan 2000 en gezien je gewicht zou ik dan hoger gaan zitten.

Je zit zo te zien hoog in de eiwitten en laag in de koolhydraten. Je mist echter wel vetten in je voeding. Die haal je nu alleen een paar gram uit de tonijn.

Je bedoelt de kip/eierkoek/shake. In tonijn zit bijna niets van vet. Maar voor de rest heb je wel gelijk. Hoger gaan in vetten. Eet noten, vervang de tonijn door een vette vis (zalm bijvoorbeeld), pindakaas, ...

• Topic Starter Topic Starter
ik zit op 2000 kcal per dag, jullie hebben gelijk in het eten van meer on - vetten.
op welk(e) tijdstip(en) zou ik het beste wat noten kunnen eten? en watvoor noten raden jullie mij aan ?

walnoten, amandelen, cashew
macadamias zijn iig megavet

Voor slapen, "Na maaltijd" en in de Lunch raad ik je aan om de vetten te eten.
In ieder geval niet bij het ontbijt en liever niet later in de ochtend.

• Topic Starter Topic Starter
voor het slapen lijkt me het geen goed idee om hoog te gaan zitten in koolhydraten en vetten, dit word allemaal opgeslagen in je slaap en wordt omgezet in vet.

voor het slapen lijkt me het geen goed idee om hoog te gaan zitten in koolhydraten en vetten, dit word allemaal opgeslagen in je slaap en wordt omgezet in vet.

Onzin, dat is allang weer achterhaald.
Koolhydraten zou ik echter wel laag houden in de avond, maar in vetten en eiwitten kun je gerust hoog gaan zitten.
Als je trage eiwitten en vetten eet zullen die in de nacht worden gebruikt:)

Je bedoelt de kip/eierkoek/shake. In tonijn zit bijna niets van vet. Maar voor de rest heb je wel gelijk. Hoger gaan in vetten. Eet noten, vervang de tonijn door een vette vis (zalm bijvoorbeeld), pindakaas, ...

Kip eierkoeken en shakes staan inderdaad krom van het vet..

Het ligt er natuurlijk aan hoe je de kip berijd en watvoor shake je gebruikt...

Terug
Naar boven