MuscleMeat

droogtrainen

Bezoekers in dit topic

Nik wes

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m82
Vetpercentage
24%
hallo ik ben Nikki bijna 24jaar 78 kilo, 1.82 lang,en ben nu 8 maand zwaar KT aan het doen, tussentyds ben ik weer gestegen met vetp. omdat ik teveel koolydraten nam,,ik baalde egt enorm~!mn vet was 24% nu 27%....:mad:

ik ben heel erg bezig met bodybuilding ik train 6 x in de week alle spiergroepen 2 keer per week.ben nu 2 weken aan het droogtrainen heb mijn dagelijkse behoefte berekent:
2550 ik ben daar 500 onder gaan zitten,ik ga er goed op, ik heb een samenstelling van 42% eiwit 13% koolydraten 13% vet.
minder koolydraten nemen en meer eiwitten! mijn kracht is wel wat afgenomen maarja logisch.ik wil droger worden want heb de spieren ook wel zichtbaar maar er zit nog teveel vet!

08:00 2 knackebrod,bio halvarine,20 gram kipfilet,15 gram pindakaas,4 eiwitten.
= 296 kcal. 14.3 vet,27 eiwit,15.6 koolydraten.pre workout 2 scoops.
09:00 KT + 45 min. cardio 15 opwarmen 30 na trainen.
10:30 4 eiwitten gekookt, 250 gram magere kwark + handje studentenhaver.
= 319 kcal. 9 vet,42.6 eiwit,20.3 koolydraten.
12:00 2 knackebrod,halvarine, 2 plakjes rosbief met peper,20 gram kipfilet,4 eiwitten.
=240 kcal. 13.2 vet,28.8 eiwit,13.4 koolydraten.
14:30 sinaasappel, 250 gram kwark, 7 walnoten.
=301 kcal. 10.7 vet,28 eiwit,20.1 koolydraten.
16:00 blik tonijn in water,theelepeltje ketchup,theelepeltje halfvolle mayo,eetlepel rode ui,peper 120 gram kidneybonen.
=304 kcal. 3.4 vet,38.6 eiwit,19.8 koolydraten.
18:00 100 gram gegrilde kip,zalm of biefstuk, 125 gestoomde groente of roergebakken in een beetje koolzaadolie.
=315 kcal. 10.9 vet,30 eiwitten,7.3 koolydraten.
21:00 250 gram kwark.
=150kcal. 0.5 vet,25 eiwitten,10 koolydraten.

wissel af met broccoli sla,avocado,tomaat,verse ananas,komkommer,wortel,paprika,erwten,etc.ik haal de meeste koolydraten uit fruit en groente.
eet gegrilde kip,vis,rood vlees op de grill,ik eet nu geen rijst,pasta,aardappels meer nog 6 weken dit volhouden en dan weer beetje gaan bulken.dan weer koolydraten.8 weken cutten,8 weken bulken is toch de manier om groter gespierder te worden en droger??????????of kan ik gewoon door cutten tot ik tevreden ben en dan juist gaan bulken?
graag jullie mening oja ik ben een vrouw :-) greetz Nikki

gewoon niet te hoog boven onderhoud gaan zitten

Je eet dus 2050 kcal en 13 % vet.. dus 30 gram vet.. das veel te weinig.
Probeer aan te houden
2-2,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest opvullen met carbs.

Voor de extra vetten lekker je hele eieren eten. Kan geen kwaad! zonde om weg te gooien ook. Zij goede vetten.
Misschien ergens wat nootjes bij.
Laat dit ten kostte gaan van je koolhydraten.
Vetten verzadigen ook goed!

• Topic Starter Topic Starter
Je eet dus 2050 kcal en 13 % vet.. dus 30 gram vet.. das veel te weinig.
Probeer aan te houden
2-2,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht
1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest opvullen met carbs.

Voor de extra vetten lekker je hele eieren eten. Kan geen kwaad! zonde om weg te gooien ook. Zij goede vetten.
Misschien ergens wat nootjes bij.
Laat dit ten kostte gaan van je koolhydraten.
Vetten verzadigen ook goed!
oke dankje wel :-) dus ik moet meer goede vetten eten ik neem nu smiddags ook walnoten sochtends volkoren wrap per stuk 20 gram vet, advocado sla en kipfilet.. en na het trainen ook. bedankt voor reacties en ben wel afgevallen :-) ik hou jullie op de hoogte :-) bedankt! wil het zo graag !

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

oke dankje wel :-) dus ik moet meer goede vetten eten ik neem nu smiddags ook walnoten sochtends volkoren wrap per stuk 20 gram vet, advocado sla en kipfilet.. en na het trainen ook. bedankt voor reacties en ben wel afgevallen :-) ik hou jullie op de hoogte :-) bedankt! wil het zo graag !
word ik zo dan wel droog? ...
als ik dat aanhou?

oke dankje wel :-) dus ik moet meer goede vetten eten ik neem nu smiddags ook walnoten sochtends volkoren tortilla met advocado sla en kipfilet.. en na het trainen ook. bedankt voor reacties en ben wel afgevallen :-) ik hou jullie op de hoogte :-) bedankt! wil het zo graag !

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:35 ----------

kijk je zegt 30 gram vet, maar ik heb 6 maaltijden van PER STUK 13 gram vet 13 gram koolydraten en 42 gram eiwit
dus dat is wel goed ja 6 keer 13gram = 78gram vet..

oke dankje wel :-) dus ik moet meer goede vetten eten ik neem nu smiddags ook walnoten sochtends volkoren tortilla met advocado sla en kipfilet.. en na het trainen ook. bedankt voor reacties en ben wel afgevallen :-) ik hou jullie op de hoogte :-) bedankt! wil het zo graag !

kijk je zegt 30 gram vet, maar ik heb 6 maaltijden van PER STUK 13 gram vet 13 gram koolydraten en 42 gram eiwit
dus dat is wel goed ja 6 keer 13gram = 78gram vet..

Je hoeft niet per maaltijd die verhoudingen aan te houden...
Zorg gewoon dat je meer kh eet na je training en de rest maakt in sé allemaal niet uit.

hallo, mensen ik heb ook weer wat nu BEN DROOGTRAINEN NU ben ik in 4 weken 4,5 kilo afgevallen maar mijn vet percentage is gestegen heb het vannochtend gemeten maar heel raar mn nieuwe instructeur zei ik dat ik dat savonds moest doen omdat sochtends je vet wat hoger is, ik snap er niets van mn lichaam is gewoon veel gespierder en je ziet mn spieren nu nog beter ik snap het niet mn vet is nu ineens 32 % dat kan echt nooit ! 4 weken gelden nog 27 % hoe kan dit hoe kan dit, ik ben er helemaal van over de toeren ! ik weet dat ik niet teveel na getallen moet kijken maar na je lijf maar dit slaat echt alles HOE KAN DIT iemand suggesties/?? grrrrrrrr FIJN WEEKEND MENSEN

30g vet gegeten en dat 8maand lang.. ik zou het niet volgehouden hebben.. /:

ik heb een samenstelling van 42% eiwit 13% koolydraten 13% vet.

Is 68% totaal, waar is de overige 32%?(als het per maaltijd is is die ene maaltijd 100%)

Als je vetpercentage gestegen is betekend dat je in een kcal surplus gegeten hebt, dus of meer bewegen/cardio/KT of je kcal verlagen.

Hoe is het gemeten?
Vast electronisch? dan klopt er namelijk geen hout van.
Vetmeten is nog het meest betrouwbaar met een caliper (huidplooimeter). Dat zou je instructeur ook moeten weten.

dat begrijp ik maar ik ben na een nieuwe sportschool overgestapt, in mn eigen woonplaats het is ind elektronisch gemeten, een weegschaal die echt klopt, meerdere dingen erop te zien hoeveel vet je aan de benen hebt links en rechts armen etc..had vanmorgen paar gewichten erop gelegt en het klopt precies! met .. huidplooimeter is daar niet, dat is ook een heel gedoe en je moet precies weten hoe het moet. klinkt stom wat ik zeg omdat ik natuurlijk wel wil weten hoeveel het is.

insturcteur heb geconstateerd dat mn hartslag veel te hoog is iedere keer ik heb nog nooit 1 week rust genomen hij denkt dat ik over getraind ben want mn kracht is ook afgenomen en ik dacht juist dat dat door cutten kwam, maar met conditietesten etc. was mn hartslag veeel te hoog echt te hoog, terwijl ik altijd 45 cardio erbij deed normaal maar hij raad mij dat nu af meer herhalingen doen en opwarmen met gewichten ..en ik heb ook een hond en loop elke dag wel drie uur. ik moest met de kerst 1 week rusten en dan maar eens weer komen en dat zou om de drie maand..
ik ga kijken of dat helpt,is het binnen een maand nu niet anders dan moet ik egt iets anders gaan proberen....

maar mn calorie inname is verder wel in orde, ik ga gewooon nieuwe dingen in mn voeding aan passen en inderdaad de verhoudingen anders gaan doen misschien dan toch meer koolydraten want het betekent wel dat mijn spieren zijn afgebroken maar dat is niet zichtbaar het is even passen en meten maar ik hoop dat het uiteindelijk goed komt ! bedankt voor jullie antwooorden groetjes Nik :-)

dat begrijp ik maar ik ben na een nieuwe sportschool overgestapt, in mn eigen woonplaats het is ind elektronisch gemeten, een weegschaal die echt klopt, meerdere dingen erop te zien hoeveel vet je aan de benen hebt links en rechts armen etc..had vanmorgen paar gewichten erop gelegt en het klopt precies! met .. huidplooimeter is daar niet, dat is ook een heel gedoe en je moet precies weten hoe het moet. klinkt stom wat ik zeg omdat ik natuurlijk wel wil weten hoeveel het is.

insturcteur heb geconstateerd dat mn hartslag veel te hoog is iedere keer ik heb nog nooit 1 week rust genomen hij denkt dat ik over getraind ben want mn kracht is ook afgenomen en ik dacht juist dat dat door cutten kwam, maar met conditietesten etc. was mn hartslag veeel te hoog echt te hoog, terwijl ik altijd 45 cardio erbij deed normaal maar hij raad mij dat nu af meer herhalingen doen en opwarmen met gewichten ..en ik heb ook een hond en loop elke dag wel drie uur. ik moest met de kerst 1 week rusten en dan maar eens weer komen en dat zou om de drie maand..
ik ga kijken of dat helpt,is het binnen een maand nu niet anders dan moet ik egt iets anders gaan proberen....

maar mn calorie inname is verder wel in orde, ik ga gewooon nieuwe dingen in mn voeding aan passen en inderdaad de verhoudingen anders gaan doen misschien dan toch meer koolydraten want het betekent wel dat mijn spieren zijn afgebroken maar dat is niet zichtbaar het is even passen en meten maar ik hoop dat het uiteindelijk goed komt ! bedankt voor jullie antwooorden groetjes Nik :-)

Nee, die dingen zijn niet accuraat.

Als je bent aangekomen is je kcal inname niet goed (en je doel cutten is), dan is het niet per se de verhouding maar de totale inname die niet 'juist' is.

Die weegschalen kloppen never nooit niet. Dan zou ik 28% vet hebben.. ja heb zelf ook zo een ding. :rolleyes:
Maar het kan gewoon niet. Die metingen worden al beinvloedt als je voeten koud zijn in plaats van warm, als je eelt hebt of niet en meer van dat soort dingen. Geloof me.. dat klopt niet!
aankomen is teveel eten. maar je kan ook aankomen omdat je spieren opbouwt en vet afbreekt. Spieren zijn zwaarder. Dus ja.. ik zou zeggen zoek eens een sportschool waar je je vet% goed kan laten meten met een tang.
Verder gewoon goed in de gaten houden in de spiegel hoe je verandert.

Die weegschalen kloppen never nooit niet. Dan zou ik 28% vet hebben.. ja heb zelf ook zo een ding. :rolleyes:
Maar het kan gewoon niet. Die metingen worden al beinvloedt als je voeten koud zijn in plaats van warm, als je eelt hebt of niet en meer van dat soort dingen. Geloof me.. dat klopt niet!
aankomen is teveel eten. maar je kan ook aankomen omdat je spieren opbouwt en vet afbreekt. Spieren zijn zwaarder. Dus ja.. ik zou zeggen zoek eens een sportschool waar je je vet% goed kan laten meten met een tang.
Verder gewoon goed in de gaten houden in de spiegel hoe je verandert.

hey, oke, ga ik doen :-) nu even mjn nieuwe eetschema :
basisbehoefte 2350 kcal. nieuwe verhouding nu --> 30% eiwit 50% koolydraten 20 % vet.

ik wil 2000 kcal eten en kijken hoe het gaat over een week weer wegen en meten.

gewicht : 76.5 kilo, 2 gram eiwit per kilo = 76.5 x 2 gram eiwit = 153 gram eiwit x 4 kcal = 612 kcal.
76,5 kilo x 1 gram vet per kilo = 76.5 gram vet x 8 kcal = 612 kcal
dus samen 1224 kcal de rest dus opvullen met koolydraten dus dan kom ik uit op 776 kcal koolydraten.

08:00 3 plakken roggebrood 8 plakes kipfilet,15 gram pindakaas.50 gram K,30 eiwit,23 gram vet.448 kcal.
10:00 halve mango 250 gram kwark handje studentenhaver 42 K, 29 eiwit, 9 vet 370kcal
12:00 1 cracker 1 roggebrood 6 plakjes kipfilet, halve avocado --> 25 K, 21 eiwit, 19 vet. 342 kcal
14:30 gegrilde zalmmoot, 250 gram brocolli, 1 peer, --> 20 K, 32 eiwit, 16.5 vet. 360 kcal
16:30 tonijn blik water, kidneybonen klein blikje, eetlepel ketchup, 11 K, 37 eiwit. 215 kcal
18:00 bak rauwkost 250 gram verschillende groentes..
21:00 250 gram kwark 10 K, 20 eiwit, 1.5 vet. 150 kcal.

1885 kcal, rrauwkost niet meegerekent. van 18:00. 624 kcal aan koolydraten,680 kcal eiwit,544 kcal vet.

hoe vinden jullie dit? heel gedoe zon eetschema.... suggesties welkom!

groetjes nik..

Terug
Naar boven