MuscleMeat

Gesloten =

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Elke kcal is er 1 :D
 
Speedtraining gaat je qua conditie niet echt helpen, hoor. Dat is eerder voor je spieruithoudingsvermogen. En uit het niets met HIC (High Intensity Cardio) of interval training beginnen helpt ook niet echt. Je moet eerst een basisconditie opbouwen. Ik had ook een pesthekel aan cardio, maar al na twee weken base building merk ik al een enorm verschil. Als je jezelf een plezier wil doen koop dan het conditioning ebook Tactical Barbell 2, daar staat heel helder in omschreven hoe je krachttraining combineert met cardio en hoe je dit opbouwt zonder jezelf meteen te slopen.
:spam:
 
Ik krijg 10% van de omzet bij iedere nieuwe koper! Dus ssht!

Maar alle gekheid op een stokkie: als iemand net zo is als ik en cardio niet echt leuk vindt dan is het verstandiger om te gaan trainen met een efficiënt plan in plaats van random als een malle te gaan traplopen, af en toe een aantal tabata trainingen te doen of te gaan hardlopen met pijnlijke knieën en shin splint. En ja, alle 3 die dingen heb ik gedaan... :rolleyes:
 
Ik krijg 10% van de omzet bij iedere nieuwe koper! Dus ssht!

Maar alle gekheid op een stokkie: als iemand net zo is als ik en cardio niet echt leuk vindt dan is het verstandiger om te gaan trainen met een efficiënt plan in plaats van random als een malle te gaan traplopen, af en toe een aantal tabata trainingen te doen of te gaan hardlopen met pijnlijke knieën en shin splint. En ja, alle 3 die dingen heb ik gedaan... :rolleyes:
Mee eens hoor. (I was just kidding...)
 
heb wel gewoon een hometrainer staan, ding maar eens schoonblazen en er een keer op gaan zitten dan.

Ik ben er door gezondheidsproblemen (hart) mee moeten beginnen, ik geloof nu dus wel in alle voordelen van cardiovasculaire training en die wegen hard op tegen de 'nadelen'.
Maar ik durf het ook alweer vaker en vaker te verwaarlozen :o
 
ik geloof nu dus wel in alle voordelen van cardiovasculaire training en die wegen hard op tegen de

ja klopt ook wel, een goede conditie is gewoon beter, maar ik wil het op dit moment vertaald zien in voordelen die ik ervan heb tijdens mijn krachttraining, en die zou moeten zijn;
betere conditie is gemakkelijker vooruitgang maken in kg die ik kan liften, als je een bepaald gewicht niet aankunt omdat je de kracht er nog niet voor hebt ontwikkeld vind ik dat niet zo erg.
als je gewicht moet laten liggen omdat je in de laatste reps conditie tekort komt is dat natuurlijk jammer.
dus ga ik voorzichtig wat aan de conditie werken
 
training 15-10

laag gewicht en veel repjes dag

chin ups bw

7-7-6-5-5

one arm db row ( ss met laatste 2 sets chins)

1x10x20 kg
1x10x20 kg

lat pull down

breed 32.5 kg x 50
smal 32.5 kg x 40
nek 32.5 kg x 30

ohp

4 sets met 40 kg
11-10-10-10

biceps

ez curl bar
22 kg smal/breed 15/15
22 kg smal breed 12/10

duur 1 uur 15 min
lekker soepel en makkelijk, goed gevoel in de spiertjes.
 
training 17-10

squat
1x10x40 kg
1x5x70 kg
1x5x80 kg
5x5x85 kg ( wo beginnen met 90 kg?)

bench
1x10x40 kg
1x5x70 kg
5x3x80 kg
1x6x80 kg ( was nog over)

db press incline
3x12x20 ( volgende keer verhogen en minder reps)

dips bw
10-9-8

scullcrushers
2x15x21 kg

tricep push down
2x20x22.5 kg
1x15x22.5 kg

duur 1 uur 25 min
 
neet61
yup dat is m precies.
een tijdje terug een lat pully gekocht, daar kun je een heleboel oefeningen op doen zoals ook deze.
 
nice!
ook een thuis trainert dus :)
 
train 100 procent thuis, en dat bevalt me erg goed, kan doen en laten wat ik wil al moet ik zeggen dat ik de sfeer van een goed krachthonk wel een beetje mis.

Die doe ik met powerbands

dat kan natuurlijk ook, geeft ook een andere belasting van je spieren, zeker zo goed.
 
train 100 procent thuis, en dat bevalt me erg goed, kan doen en laten wat ik wil al moet ik zeggen dat ik de sfeer van een goed krachthonk wel een beetje mis.



dat kan natuurlijk ook, geeft ook een andere belasting van je spieren, zeker zo goed.

Voelt inderdaad anders, maar bij gebrek aan een pully ideaal. Goed om die triceps af en toe flink af te matten.

Homegym is toch wel heerlijk inderdaad, het scheelt je een pak tijd niet mooi meer. geen reistijd, nergens op wachten en gewoon een bak koffie als PWO. :cool:
 
training 18-10

one arm db row
1x10x20 kg
1x10x27 kg
1x8x32 kg
1x8x37 kg

bor
1x10x40 kg
1x8x50 kg
1x8x60 kg

chin ups
5-5-5-5-4 (eerste 2 sets plus 5 kg, rest bw)

lat pull down
breed 3x15x45.5 kg
smal 3x15x45.5 kg
nek 3x15x45.5 kg

biceps
ez curl bar
23.5 kg smal/breed 10/10
23.5 kg smal/breed 8/8

duur 1 uur 15 min
 
Flinke rugsessie zo te zien? Hoe ziet je schema er nu uit, is het een soort split/FB hybride?
 
zo zou je het kunnen noemen
ik doe maandag borst, dinsdag rug en woensdag benen en schouders ( alleen ohp) op deze dagen zit ik ( voor mij dan toch) hoog in gewicht en laag in reps, op deze dagen verhoog ik de gewichten ook.
op vrijdag en zaterdag doe ik lagere gewichten ( 70prc van wat ik ma-di-wo heb gedaan) en dan zit ik hoog in de reps,
dan pak ik toch alles 2 keer in de week zonder steeds tegen mijn max aan te hoeven zitten, de progressie gaat natuurlijk langzamer maar als ik steeds tegen mijn max aanzit loop ik te snel weer vast.
en ik heb zo toch nog 2 dagen rust
 
Duidelijk verhaal! Thanks! :cool:
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven