Fitness Seller

Gesloten = (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ik heb zelf een hernia maar kan aangepast en verstandig toch naar behoren en tevredenheid sporten
in je rug? heeft een sportschool daar wel eens naar gevraagd of moeilijk gedaan?
 
Ik heb zelf een hernia maar kan aangepast en verstandig toch naar behoren en tevredenheid sporten

Ikzelf heb een hernia en 2 bulging discs en ondervind er gelukkig niet al te veel last van maar het hangt er natuurlijk maar net van af waar de hernia precies zit, veel mensen hebben er net wel ontzettend veel last van en moeten zelfs een operatie hebben ervoor.
 
Klinkt heftig man :o Zoveel te beter dan dat je nu toch nog kunt sporten :)
 
in je rug? heeft een sportschool daar wel eens naar gevraagd of moeilijk gedaan?

Nee, in de overeenkomst heb je goedkeuring voor eigen risico gegeven.
Dus de sportschool is altijd ingedekt
 
die schade zit in mijn onderrug en been, door een ongeluk nogal wat botbreuken in heup en been gehad en een onderrug die ontzet is geweest waardoor er wat zenuwen zijn beschadigd.daardoor lang rondgelopen met een dof en pijnlijk gevoel in mijn been
het mooie is nu dat sinds ik weer squat en deadlift dat akelige gevoel zo goed als weg is, ook de stand van mijn rug is veel beter nu.

neet61
ik snap de reactie van die sportscholen wel een klein beetje, bij 1 mocht ik ook wel komen maar liever geen deadlifts en squats doen,

Klinkt heftig man :o Zoveel te beter dan dat je nu toch nog kunt sporten :)
Zeker heftig. Wel fijn dat je eigenwijs bent geweest en er baat bij hebt :)

Nee, in de overeenkomst heb je goedkeuring voor eigen risico gegeven.
Dus de sportschool is altijd ingedekt
Zou kunnen, ik ben geen jurist. Kan me ook voorstellen dat een rechter vindt dat kennelijke nalatigheid of het uitlokken van risikovol gedrag (om maar iets uit mijn duim te zuigen :) ) zwaarder wegen dan het tekenen van een papiertje.
 
Ikzelf heb een hernia en 2 bulging discs en ondervind er gelukkig niet al te veel last van maar het hangt er natuurlijk maar net van af waar de hernia precies zit, veel mensen hebben er net wel ontzettend veel last van en moeten zelfs een operatie hebben ervoor.
Hier ook maar dan nekhernia met 2 vernauwingen en uitval. Regelmatig wel last van maar dan pas ik mijn training wel aan. Squatten gaat dan niet met barbell.. maar genoeg opties. Sportschool weet ervan en doen niet moeilijk .. fysio zit ook bij de sportschool in en ze kennen me.
Soms maak ik wel een keer een harde knal.. als mijn grip niet houdt met DL. :D
 
die schade zit in mijn onderrug en been, door een ongeluk nogal wat botbreuken in heup en been gehad en een onderrug die ontzet is geweest waardoor er wat zenuwen zijn beschadigd.daardoor lang rondgelopen met een dof en pijnlijk gevoel in mijn been
het mooie is nu dat sinds ik weer squat en deadlift dat akelige gevoel zo goed als weg is, ook de stand van mijn rug is veel beter nu.

neet61
ik snap de reactie van die sportscholen wel een klein beetje, bij 1 mocht ik ook wel komen maar liever geen deadlifts en squats doen,

Was dat ongeluk op de motorfiets waarschijnlijk?
Flinke klap of val geweest
Hoe lang was je revalidatie?
 
Hier ook maar dan nekhernia met 2 vernauwingen en uitval. Regelmatig wel last van maar dan pas ik mijn training wel aan. Squatten gaat dan niet met barbell.. maar genoeg opties. Sportschool weet ervan en doen niet moeilijk .. fysio zit ook bij de sportschool in en ze kennen me.
Soms maak ik wel een keer een harde knal.. als mijn grip niet houdt met DL. :D
En iedereen roept: " Heeey Marina"!! Haha
Wel wakker allemaal.
 
6-10 rustdag

training 7-10

squat

60kg
4 sets van 12-15-12-8 reps, totaal 45

bp

55kg
4 sets van 12-12-10-11 reps, totaal 48

cgbp

4x10x40 kg ( lekker voor de triceps ook)

deadlift

60kg
10-8-8 reps, totaal 26

tricep push down

3x20x20 kg

duur 1 uur 15 minuten
ging erg lekker allemaal,
morgen even wegen.
 
nee was met de auto, gelukkig een heeele degelijke, en hoog op de wielen. de ander kwam aan mijn kant er vol in.
ben ik alles bij elkaar wel bijna 2 jaar mee bezig geweest helaas.

Heftig man!! Fijn dat je weer sporten, geef het wel z'n tijd
Alweer aan het werk misschien?
 
2
jawel, ben alweer een tijd aan het werk, viel in het begin wat tegen maar is ok nu, heb het hele voorval achter me gelaten, was er ook wel helemaal klaar mee
alles loopt weer zoals het zou moeten.

Ok das mooi, begonnen op therapeutische basis..
Ben wel een beetje jaloers op je
Maar och mijn tijd komt ook wel weer :)
 
jou tijd komt zeker weer boss, dat is een vaststaand feit
 
training 8-10

opwarmen met;
one arm dumbel row

2x15x20 kg

chin ups bw

7-6-5-5-5

ohp

40 kg
10-10-8-8

lat pull down
1 set max reps
30 kg

breed 50 reps
smal 40 reps
behind the neck 30 reps

biceps
ez bar 21 kg
breed/smal 15-15
breed/smal 10-8 op en klaar.

duur 1 uur 15 minuten

vandaag nog ff gewogen, weeg nu 86 kg, komt al een tijdje geen gewicht bij dus ga nu de kcal rustig aan een beetje uppen.
 
training 10-10

schouderbladen losmaken met elastiek
10 min fietsen

squat

1x5x40 kg
1x5x60 kg
5x5x80 kg
1x3x82.5 kg ( even snuffelen, voelt prima, woensdag mee werken)

bench

1x10x40 kg
1x5x70 kg
5x3x78,5 kg ( makkelijk)

incline db press

3x10x20 kg

chestdips bw

1x10
1x8
1x8

scullcrushers

2x15x21 kg

tricep pull down

21 kg
20-15-15

duur 1 uur 15 min
het was maandag dus fris en fruitig, en zo voelde het ook.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven