MuscleMeat

Gesloten = (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Ano_071120

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Challenge
Lid geworden
22 mei 2016
Berichten
3.963
Waardering
5.280
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
hallo allemaal,

ik ga hier ook een logje bijhouden, iedereen die wat zinnigs wil bijdragen in de vorm van een advies of commentaar, is van harte welkom.
 
Laatst bewerkt:
Fijn dat je ook gaat loggen !
 
=
 
Laatst bewerkt:
training maandag 3-10

opwarmen met 20 push ups, schouders losmaken met een elastiek

squat

1x5x40 kg
1x5x60 kg
5x5x77.5 kg

bench

1x10x40 kg
1x5x60 kg
5x3x77.5 kg

incline db press

3x10x17 kg ( te licht, volgende keer 20 kg )

chest dips bw

1x8
1x8
1x6

scullcrushers

1x15x21 kg
1x10x21 kg

triceps pull down

1x20x10 kg
1x15x10 kg
1x10x10 kg

lekker gewerkt, eerste dag van mijn nieuwe schema dus ff zoeken naar wat lekker voelt.
duur training 1 uur en 10 minuten.
 
leuk, welkom marina
 
training dinsdag 4-10

dumbell row

3x12x20 kg

chin ups bw

1x7
1x5
1x4
1x4
1x4

lat puldown ( op mn nieuwe aanwinst)
brede stang
3x15x40 kg

smalle stang
3x15x40 kg

behind the neck
3x15x40 kg

biceps
ez curl barr

1x12x21 kg breed en 1x12x21 kg smal
1x10x21 kg breed en 1x12x21 kg smal

duur van de training 1 uur en 5 minuten.
 
training 5-10

squat

1x10x40 kg
1x10x60 kg
1x5x70 kg
1x5x75 kg
4x5x80 kg

ohp

1x8x40 kg
3x5x50 kg
2x5x47.5 kg
blijft lastig deze

deadlift ( sumo)

1x5x40 kg
1x5x60 kg
1x5x70 kg
2x5x80 kg

duur 1 uur rond
 
In

Hoezo hoor je iedereen roepen "te oud" ? Het leven begint pas bij 40, je komt nog maar net kijken.

:D
 
=
 
Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen..ik kijk mee

Je kan op elke oefening in je openingspost nog 40kg bij plakken
Schouders wat minder daar loop ik ook snel op vast

Succes Droop
 
Je kan op elke oefening in je openingspost nog 40kg bij plakken

yup klopt boss, dat waren de gewichten waar ik op ben vastgelopen, na een rustige week trainen terug gegaan in kg en zo weer rustig opbouwen en hopelijk over die gewichten heen, nu met een schema met meer volume en afwisseling in gewicht.
ohp blijft een raar ding, de ene keer easy, de andere keer moeizaam.
 
yup klopt boss, dat waren de gewichten waar ik op ben vastgelopen, na een rustige week trainen terug gegaan in kg en zo weer rustig opbouwen en hopelijk over die gewichten heen, nu met een schema met meer volume en afwisseling in gewicht.
ohp blijft een raar ding, de ene keer easy, de andere keer moeizaam.

Leuk...welk programma doe je nou dan?
Schouders krijgen zelden rust met krachttrainen
Heb je in de kreukels gelegen..poe!!
 
Leuk...welk programma doe je nou dan?

3 dagen ( ma-di-wo ) hoog gewicht, lage reps, op deze dagen verhoog ik ook het gewicht,
2 dagen ( vr-za) 70-75 procent van het gewicht van ma-di-wo en dan hoog in de reps
kan ik toch 2 x alles trainen zonder steeds maximaal gewicht te gebruiken en daardoor te snel weer tegen een plateau aan te lopen
 
Succes man. Ik ben pas begonnen op mijn 49e. Dat is misschien wel jammer, maar toch is er nog heel wat vooruitgang mogelijk.
Je programma is op goede ideeen gebaseerd, 1x hoog gewicht, 1x hoog volume per spiergroep. Misschien is 5x/week trainen wel wat veel, maar dat moet je zelf aanvoelen.
 
thx neet,
op die vooruitgang reken ik toch nog wel een beetje, al gaat het allemaal wat langzamer dan in mijn jongere jaren, je leert de gekkigheid van toen snel genoeg af.
5x in de week moet wel kunnen denk ik, trainingen duren bij mij tussen een en anderhalf uur, ik focus vooral op de compounds en neem er gewoon de tijd voor om het allemaal netjes te doen, ik train thuis dus er staat niemand achter me op zijn beurt te wachten, dus lekker relaxed
 
heey marc,
nee niet hier op het forum hoor, maar in mijn omgeving, ik heb in het verleden, laten we zeggen nogal in de kreukels gelegen waardoor toch wat blijvende schade is ontstaan, toen ik weer aangaf dat ik weer met ijzer aan de gang ging ben ik zoveel weerstand tegengekomen bij fysio, arts en zelfs bij een paar sportscholen waar ze me liever niet hadden. kon echt niet meer in mijn toestand en leeftijd, heb ik letterlijk horen zeggen, :chainsaw:
dus lekker eigenwijs nu thuis aan het trainen :flexing:

Gelukkig weet jij wel beter :)

Wat is die blijvende schade dan precies ?
 
heey marc,
nee niet hier op het forum hoor, maar in mijn omgeving, ik heb in het verleden, laten we zeggen nogal in de kreukels gelegen waardoor toch wat blijvende schade is ontstaan, toen ik weer aangaf dat ik weer met ijzer aan de gang ging ben ik zoveel weerstand tegengekomen bij fysio, arts en zelfs bij een paar sportscholen waar ze me liever niet hadden. kon echt niet meer in mijn toestand en leeftijd, heb ik letterlijk horen zeggen, :chainsaw:
dus lekker eigenwijs nu thuis aan het trainen :flexing:
als dat alleen vanwege je leeftijd is, vind ik dat belachelijk, en zelfs wel treurig. Leeftijdsdiscriminatie!
als het ook vanwege het soort schade is (kan me voorstellen dat je met een ruggegraat heel voorzichtig wilt zijn), dan is het een beetje te begrijpen, maar ook voor een deel luiheid omdat men het lastig vindt een passend en veilig programma voor jou te maken, en misschien angst voor claims als het toch fout gaat
 
Ik heb zelf een hernia maar kan aangepast en verstandig toch naar behoren en tevredenheid sporten
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven