XXL Nutrition

Gesloten =

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
training 22-7

squat
10x40
5x60
5x80
3x85
3x90
3x95
3x100
3x105

deadlift
10x50
5x70
5x90
5x100
5x105

bench
10x40
10x60
5x3x80
eerste 3 sets pauzed, tussen de laatste 3 sets band pulls

ab wheel
3x15

toch een derde keer benchen toegevoegd, gekozen voor low reps, eerst 5x3, per week ophogen en als het te zwaar gaat worden 4x3 en nog later 3x3
training liep erg lekker
 
Niks mis mee toch? Laatst een betoogje gelezen dat het voor de meesten eigenlijk de beste keuze is, als het om kracht gaat. Het is immers iets meer been en iets minder (onder)rug, en benen herstellen beter. Ik heb zelf ook de indruk dat ik na enkele zware DL-sessies rust nodig heb omdat de rug eventjes op is.
sumo benadert het beste de goede manier om iets zwaars van de grond te tillen

Aan de andere kant is het wel goed om een sterke rug te hebben. Dus slik die trots maar in en doe DL met minder gewicht maar meer reps.
met sumo train je de rug ook nog wel aardig hoor

En? Hoe gingen de band facepulls?
die gaan super, je kan met dat band veel beter spanning houden en wat meer varieren

Je hoeft je niet te beperken tot één variant :)
zeker niet, je hebt sumo deadlift en semi sumo deadlift

Je bedoelt natuurlijk de BOR :D
:windup:
 
Dit is wel een leuke uitdaging Droop!!
dat is een leuk schema, maar dan moet je je andere lifts wel op een lager pitje zetten, anders loop ik over een aantal weken weer alles zwaar te doen binnen 1 training, ik hou het toch voorlopig op iedere trainingsdag 1 zware lift te doen en de rest minder zwaar.
 
dat is een leuk schema, maar dan moet je je andere lifts wel op een lager pitje zetten, anders loop ik over een aantal weken weer alles zwaar te doen binnen 1 training, ik hou het toch voorlopig op iedere trainingsdag 1 zware lift te doen en de rest minder zwaar.
Wil je echt heavy gaan dan ontkom je er niet aan denk ik
en skip OHP dat is ook lastig voor je dan
Tja...keuzes....
 
Dat zijn weer knappe squats en DL. Gaat nog altijd goed zo te zien...

met sumo train je de rug ook nog wel aardig hoor
Natuurlijk wel, maar de rug is veel meer rechtop, dus meer kracht in de richting van de wervels (bot) en minder op de erectoren.
 
En semisumo snatch grip from blocks dan?
je kan allerlei varianten maken en toepassen, maar snatch grip deadlift is een hele goede ondersteunde variant op sumo en conventionel deadlift
 
Lijkt me ook een bruikbare variant. Zal dit niet slecht zijn voor je ellebogen, die wijde grip?
 
Lijkt me ook een bruikbare variant. Zal dit niet slecht zijn voor je ellebogen, die wijde grip?
Nee hoor. Heb hem ook een poosje gedaan. Het is het begin van een snatch. Je pakt m sowieso met minder gewicht dan bij een normale dl positie en is een mooi alternatief voor deficit dl's.
 
je kan allerlei varianten maken en toepassen, maar snatch grip deadlift is een hele goede ondersteunde variant op sumo en conventionel deadlift

Oh dus conventioneel is wél een optie? ;)
 
Nee hoor. Heb hem ook een poosje gedaan. Het is het begin van een snatch. Je pakt m sowieso met minder gewicht dan bij een normale dl positie en is een mooi alternatief voor deficit dl's.
Mij valt ook op dat Thrall zijn ellebogen bewust naar binnen draait, dit om de lats op spanning te brengen..
 
Mij valt ook op dat Thrall zijn ellebogen bewust naar binnen draait, dit om de lats op spanning te brengen..
Klopt, in principe is dat gewoon zoiets als "bending the bar", dat doe je zowel bij een snatch- als een cleangrip.
 
Klopt, in principe is dat gewoon zoiets als "bending the bar", dat doe je zowel bij een snatch- als een cleangrip.
Ik zal hier ook eens mee gaan werken. Zelf breng ik de schouderbladen naar elkaar toe om de lats op te spannen (geloof ik.... soms weet je niet eens wat je doet als je er over na gaat denken...)
 
Ik zal hier ook eens mee gaan werken. Zelf breng ik de schouderbladen naar elkaar toe om de lats op te spannen (geloof ik.... soms weet je niet eens wat je doet als je er over na gaat denken...)
Ja, er zijn er veel die het omschrijven als denkbeeldig je schouderbladen in je achterzak stoppen, als gevolg daarvan draaien je armen ook naar buiten. Ik vind dat wel een goeie cue.
 
Je moet de schouderbladen zeker niet naar elkaar toe trekken, dat maakt je armen korter als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Je moet de schouderbladen zeker niet naar elkaar toe trekken, dat maakt je armen korter als je begrijpt wat ik bedoel.
Precies, door ze eigenlijk naar beneden te duwen maak je je armen in ieder geval niet korter en zet je je rug tegelijk op spanning. Kan zo een aantal KG schelen.
 
training 24-7

opwarmen met band facepulls en schouders roteren met stiek

ohp
5x40
5x45
3x47.5
3x50
3x52.5
3x55
3x57.5
60-62.5-62.5
volgende keer verhogen met 1kg

bench
10x40
5x8x62.5
tussen sets band pull apart

bor
10x50
10x70
10x70
8x70 :o
te weinig rust tussen setjes

seated rows ( met band)
3x25

lat pulldown
15x35
15x40
15x45

tricep pushdown
3x10x30

goed gegaan weer, heb mijn kcals weer een beetje omhoog gedaan, zit nu een klein beetje boven onderhoud tijdens trainingsdagen.
 
10 reppertjes das wel lucht happen..dus minstens 2 min Droop..haha
 
Oh dus conventioneel is wél een optie? ;)
voor jou denk ik nog wel hoor, het is nog niet hopeloos verloren
voor mij is het geen optie meer, ik zit zo rottig in elkaar, ik heb deze zelf wel eens een tijdje gedaan om mijn setup te verbeteren
Zelf breng ik de schouderbladen naar elkaar toe om de lats op te spannen
dat heb ik met deze dl variant dus afgeleerd, door de brede greep leer je jezelf breed te maken en veel meer de bovenkant van je rug erin te zetten
 
10 reppertjes das wel lucht happen..dus minstens 2 min Droop..haha
ja klopt hoor, iets te snel opgepakt weer. gaat vanzelf over als het weer wat zwaarder gaat worden
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven