XXL Nutrition

Drop verlaagt testosteron (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
In bijgaand artikel werden de effecten van het dropbestanddeel glycyrrhizine op de stofwisseling van het lichaamseigen hormoon cortisol beschreven. Een ander effect betreft de remming van de vorming van testosteron uit androsteendion. Italiaanse onderzoekers gaven vijf gezonde jongemannen, leeftijd 22 tot 24 jaar, 7 gram sterke drop per dag overeenkomend met 500 milligram glycyrrhizinezuur gedurende een periode van een week. Binnen vier dagen daalde de serumwaarde voor testosteron van gemiddeld 740 naar 414 nanogram per deciliter. Zowel 11-bèta-OHSD als het 17,20-lyase dat de omzetting van 17-hydroxyprogesteron in androsteendion katalyseert worden door het zoethoutbestanddeel geremd met als resultaat significant verlaagde waarden voor testosteron in het serum. Bij klachten over libido van jongemannen adviseren de onderzoekers te informeren naar de consumptie van drop en andere zoethout bevattende producten.
 
Heb geen verstand van al die termen maar wat ik wel weet (gelezen heb) is dat drop je coïtusleven vermindert, inderdaad omdat het iets met je hormonen doet. Tegenovergestelde hiervan is chocolade.

Maargoed dit is gelezen in een niet sportblad en heeft dus puur te maken met het eten en coïtus dus verder niet van toepassing op BB.
 
Hmmm interessant ik ben altijd een verwoede dropeter geweest, maar heb onderhand wel een te hoog test gehalte (androsteendion en DHEAS wordt volgende week gemeten). Zou mijn 'normaal'waarde dan nog hoger liggen?

Espi
 
Te hoge test? Hoe hoger hoe beter ;)
 
Ik heb er idd leuke bijwerkingen van : libido en spieren. Minder leuk zijn: haar op verkeerde plaatsen (en te dun bovenop), agressie en verkeerde invloed op mijn eierstokken. Maar ik zal me met hand en tand verzetten tegen een 'chemische sterilisatie' door 'de pil' te slikken zoals al gelijk door de huisarts werd gesuggereerd..

Ik eet nog steeds relatief veel drop. Weliswaar niet meer zoveel in een keer, maar toch wel 30-60 gram per training (25-50 g KH) dat was dus 300 g/week. En dat is toch op weekbasis behoorlijk veel.
Voorheen was het ruim een pond per week, maar dat was geconcentreerd op 2 dagen.

Espi
 
Laatst bewerkt:
Gewoon aan de winegums dan maar :p
 
Lekkere bump kwark:roflol:

wahahaha, sja, was met iemand in gesprek over drop, toen kwam ik ineens hier uit. Ik had dus toch gelijk dat het katabool was ghehehe ;)
 
toch maar eens stoppen met dat drop gevreet van mij :D
 
Tja. Je druk maken om zulke dingen is ook katabool.
 
lol topic uit 2003. Ik dacht al hier heb ik wel heel erg lang geleden wat over gelezen op ergogenics.
 
hoelang op voorhand en hoeveel drop moet je nou eten om een merkbare invloed te hebben op je testlevel.
Eerdaags namelijk bloedafname bij de dokter en wil dat testlevel zo laag mogelijk staat..;-)
 
lolllllllll
 
wou niet onnodig een nieuw topic aanmaken....
Als het echt helpt wil ik gerust een paar zakken vreten zeg maar.
Iemand ?
 
Zekere voor het onzekere nemen en gelijk tien zakken?
 
Back
Naar boven