XXL Nutrition

dropsets (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lumey

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 jul 2005
Berichten
3.071
Waardering
0
hey,

Ik had een vraagje over dropsets, heb het eigenlijk nog nooit echt toegepast in een schema maar ben van plan om wat meer af te wisselen en ik wil wel eens dropsets doen.

bij welke oefeningen voor welke spiergroep kan ik die het beste doen? en doen jullie bij de laatste oefening alleen dropsets of je hele training lang?? en bij welke spiergroepen kun je het beste dropsets doen? grote spiergroepen of ook kleine spiergroepen? en hoe vaak per week doe je dropsets?

Wie kan me wat meer vertellen, ik had wel het één en ander op verschillende websites gelezen maar ik had toch nog een paar vragen vandaar.

Alvast bedankt voor jullie reacties:D
 
mmmm ik dee zelf altijd om de 3 week bij een normaal split waarbij ik alle spiergroepen 2 keer per week belast. vooral bij basis oef dee ik ze kan natuurlijk ook bij andere oef. eerst bouwde ik op 12x50 10x55 8x60 direct erna zonder rust tussen de sets 8x55 8x50 8x45 10x40 10x 35
 
Ik doe ze voor de biceps af en toe, fijn gevoel :D
Je bedoeld toch gelijk door rammen met een lichter gewicht als je niet meer kunt?
En dan weer wat lichter totdat je niet meer kunt etc.
 
Ik doe ze voor de biceps af en toe, fijn gevoel :D
Je bedoeld toch gelijk door rammen met een lichter gewicht als je niet meer kunt?
En dan weer wat lichter totdat je niet meer kunt etc.
precies lichter gewicht door rammen tot je niet meer kunt ga zo maar door tot je een stuk of 5 dropsets heb gedaan en klaar.

doe maar de laatste oef van een spiergroep en niet alle oef
 
vind het wel relaxed voor biceps/triceps.
 
ik doe t wel es bij triceps...laatste oefening. Droppen om alles eruit te persen
 
Eerst effe lekker opbouwen net als anders en dan een extra setje een dropset doen.
Helemaal naar de tering :D de helft van wat je normaal tilt is dan al een hels karwij.
 
dropsets mmm wat zijn dat eigenlijk precies

steeds je gewicht laten zakken of je reps?
 
Ik vind 'm erg lekker om toe te passen bij de dumbbell shoulder press.
 
beide eigenlijk :)
je reps worden automatisch wel minder.

Dat hoeft toch niet per se?
Voorbeeld van dropsets: men pakt een gewicht waarmee men 8 herhalingen kan doen. Men vermindert het gewicht zo zodat men er opnieuw 8 herhalingen mee kan doen. En dat twee of drie keer.
 
Ik pak de dropsets zelf eigenlijk alleen met armen (biceps en triceps). En met grote uitzondering heeel af en toe ook nog wel is met schouder. Niet met de echte grote spiergroepen dus. Zit hem denk toch in het feit dat die wat meer afhankelijk zijn van andere spiergroepen (zijn slechter te isoleren: banken = triceps etc).
 
Dat hoeft toch niet per se?
Voorbeeld van dropsets: men pakt een gewicht waarmee men 8 herhalingen kan doen. Men vermindert het gewicht zo zodat men er opnieuw 8 herhalingen mee kan doen. En dat twee of drie keer.

zo kan het, maar ik haal met minder gewicht meestal ook niet meer de 8 reps.
 
Pas dit toe als eerste oefening voor de schouders :D na eerst wel een goede opwarming!

Ik begin met arnold presses (beide armen tegelijk) 6 reps van 5 sets heerlijk dat gevoel na die oefening :D
 
ik doe ze met side rais, soms, gewoon omdat het goed voelt
 
Ik doe ze heel soms met benchpress, maar bijna alleen als ik heel zwaar ga. Dan neem ik een gewicht, doe er 3 of 4 reps mee (till failure), dan drop ik wat, en pers er nog 2 á 3 reps uit.
 
Dat hoeft toch niet per se?
Voorbeeld van dropsets: men pakt een gewicht waarmee men 8 herhalingen kan doen. Men vermindert het gewicht zo zodat men er opnieuw 8 herhalingen mee kan doen. En dat twee of drie keer.
Zo krijg je imo veel teveel herhalingen waardoor je spieren verzuren als een gek en ligt je intensiteit nog lager ook. Vind zowiezo ook knap als je na 2x 8 reps tot failure de lege stang nog omhoog krijgt !
Vind zelf 6 reps tot failure daarna 30% van je load eraf en dan nog eens 4 reps maken 1 van de beste en meest gangbare.
Voor sommige oefeningen zou je misschien zelfs nog wle lager kunnen gaan in reps zoals The Rock doet met Bench press.
Zie zelf ook niet zoveel zin van in om nog een 3e keer het gewicht nog eens te verlagen aangezien dat dan toch extreem laag gewicht wordt en je eigenlijk al helemaal leeg ben!!
 
Ik vind dropsets pas echt effectief als je de setjes (die dus 1 set worden) van verschillende gewichten snel achter elkaar uit kan voeren. Dit gaat dus eigenlijk alleen bij losse gewichten of steekgewichten, of je moet 2 spotters bij de bench/squatrek/oid hebben staan :D
 
Back
Naar boven