AndroidHealthClinic

Drugfree powerlifting-, strongman- & weightlifting records

Bezoekers in dit topic

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.395
Waardering
2.224
Lengte
1m85
Massa
150kg
Er is op dit forum alreeds een Topic met forumrecords, dus waarom dan nog een soortgelijk Topic?

Omdat ik een voorstander ben van sporten op eigen kracht en het een wezenlijk verschil is of je als NATURAL of m.b.v. AAS een bepaalde prestatie weet neer te zetten.

Het is niet mijn bedoeling om hier verder een discussie te starten, maar ik hoop dat we met dit Topic een signaal kunnen afgeven dat je ook drugfree je doelstellingen kunt bereiken.
Het is ook niet mijn bedoeling om hen die ervoor kiezen om m.b.v. doping sterker te worden te veroordelen en laat verder iedereen in zijn waarde. Maar ik hoop dat dit Topic velen zal motiveren om het sporten op eigen kracht een serieuze kans te geven.

Iedereen die op eigen kracht een bepaalde doelstelling heeft bereikt wil ik graag uitnodigen om dit hier te vermelden (als je filmpjes of foto´s hebt kun je deze uiteraard plaatsen). Ook artikelen die gaan over het trainen op eigen kracht zijn welkom. Natuurlijk mag je ook prestaties van anderen die tot de verbeelding spreken plaatsen.
Uiteraard kan ik niet controleren of de informatie wat iemand geeft integer is, maar laten we elkaar het voordeel van de twijfel geven en ervan uitgaan dat iedereen die hier wat plaatst dit te goeder trouw zal doen :)

By the way...op onderstaande sites kun je veel adviezen vinden over het op eigen kracht trainen:

www.eigenkracht.nl & www.100procentdopefree.nl
---------- Post toegevoegd 3 October 2013 om 12:20 ----------

Ik zal dan zelf maar de aftrap geven.

Onderstaand filmpje laat zien dat ik 200kg raw druk...ik beschouw dit persoonlijk als een van de grootste mijlpalen die ik heb weten te bereiken en ben er erg blij mee :)

http://www.youtube.com/watch?v=VSaVe...ature=youtu.be
 
Laatst bewerkt:
Damn man
sterk!!
 
In before shitstorm.
 
Mooie prestatie René, daar mag je zeker trots op zijn. :thumb:
 
In before shitstorm.

Men komt nooit uitgeleerd ;) heb het woord shitstorm eens opgezocht en kwam de volgende betekenis tegen: "een storm van verontwaardiging die via het internet geuit wordt, soms vergezeld van beledigende commentaren".

Welnu, ik hoop dat het duidelijk moge zijn dat dit niet de bedoeling is van dit Topic :finger:

Dit Topic is NIET bedoelt om hen die AAS gebruiken aan te vallen of te beledigen.
Ik hoop slechts aan te tonen dat je AAS niet nodig hebt om bepaalde doelstellingen te bereiken.
En waarom onder stoelen of banken steken als men op eigen kracht traind?
Dat is niets om je voor te schamen, toch?
Ik heb sterk de indruk dat er een beetje een taboe sfeer om AAS hangt...zoiets in de trend van "don´t ask, don´t tell" en we durven daar elkaar niet meer op aan te spreken.

Tegenwoordig zie je ondanks dat dopinggebruik door velen geaccepteerd wordt er steeds strengere maatregels genomen worden tegen hen die willens en wetens de regels van het antidopingbeleid overtreden. Zo is vrij recent de schorsing jegens hen die op doping betrapt worden van 2 naar 4 jaar verhoogd.

Verder zie je ook dat er tegenwoordig wedstrijden gehouden voor natural strongman, er genoeg powerliftbonden zijn die een antidopingbeleid hanteren en er ook wedstrijden zijn voor natural Bodybuilders dus waarom geen Topic op dit Forum voor prestaties die op eigen kracht zijn neergezet?
---------- Post toegevoegd 3 October 2013 om 13:39 ----------

Mooie prestatie René, daar mag je zeker trots op zijn. :thumb:
Thx Porterhouse! :)
 
Laatst bewerkt:
200 KG raw en clean verdient heel veel respect. M.a.w. das zijn heleboel kg's
 
Denk niet dat het veel toevoegt aan het forum (lees: helemaal niks positiefs). De hele discussie wel of geen gebruik is sowieso online echt zwaar irritant.

Enige wat je hiervan krijgt is een aversie tegen elkaar zonder dat het om de persoon zelf gaat.
 
Denk niet dat het veel toevoegt aan het forum (lees: helemaal niks positiefs). De hele discussie wel of geen gebruik is sowieso online echt zwaar irritant.

Enige wat je hiervan krijgt is een aversie tegen elkaar zonder dat het om de persoon zelf gaat.

Daarom wil ik nogmaals onderstrepen dat ik geen discussie wil starten...iedereen maakt zijn eigen keuzes en ik wil verder ook niemand de wet voorschrijven of de les lezen.

Op dit Forum zijn aparte Topics voor sporters die ervaringen over AAS uitwisselen en daar irriteerd zich blijkbaar niemand aan! Dus waarom niet ook een Topic voor naturals waar we behalve het vermelden van behaalde doelstellingen ook ervaringen kunnen uitwisselen hoe we op eigen kracht sterker kunnen worden?
 
Op eigen kracht sterker worden is toch geen speciaal kunstje dat je dat moet bespreken? Vind het juist leuker om records te verbreken van mensen die ervoor hebben gebruikt of althans niet getest werden (bijv. de decennia oude npb records)
 
Op eigen kracht sterker worden is toch geen speciaal kunstje dat je dat moet bespreken? Vind het juist leuker om records te verbreken van mensen die ervoor hebben gebruikt of althans niet getest werden (bijv. de decennia oude npb records)

Waarom niet? Op eigen kracht sterk worden is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend terwijl het dat wel zou moeten zijn en m.b.v. AAS sterk worden eerder uitzondering dan regel zou moeten zijn.

Velen keuren AAS gebruik af en irriteren zich ook aan de unfaire competitie die erdoor veroorzaakt wordt maar durven daar in het openbaar niet voor uit te komen en zwijgen er verder over omdat men iedereen te vriend wil houden of zich niet wil inmengen in het doen of laten van anderen. Ik wil ook absoluut geen vijanden maken en zoals reeds gezegd niemand de les lezen of de wet voorschrijven. Maar als het trainen op eigen kracht niet bespreekbaar mag zijn op dit Forum waar dan wel?

P.S...vergeet niet dat decennia oude NPBrecords meestal ook nog eens RAW werden neergezet...ik vind het niet echt een verbetering als iemand met de huidige gear met slechts met paar kg meer een record weet te verbeteren wat bijvorbeeld in de jaren 80 raw is neergezet.
En zelfs met gear zijn de total records van Siem Wulfse en Cees de Vreugd (1000kg) nog altijd niet verbeterd...maar dat is weer een heel andere discussie.
 
Laatst bewerkt:
Hoe jij het brengt is alsof je iets speciaals moet doen om op eigen kracht te kunnen trainen.

Dat laatste is idd een heel andere discussie, maar het feit dat de records waar ik op doel raw zouden zijn klopt voor zover ik weet niet, misschien alleen bank of niet eens.
 
Zie niet echt toegevoegde waarde, dat komt puur doordat veel mensen er niet voor uitkomen

Verder waardeer ik je initiatief en goodwill wel
 
Een natural scorelijst gaat sowieso nergens over zonder dopingtests.
 
Een natural scorelijst gaat sowieso nergens over zonder dopingtests.

En dopingtests gaan ook nergens over als je toch wilt kuren en een beetje verstand van zaken hebt.
 
Sinds wanneer zijn de npb records raw?

---------- Post toegevoegd 3 October 2013 om 20:14 ----------

Oude records dan... nieuwe sowieso niet natuurlijk
 
Wie zijn hier in de powerlifting sectie niet naturel dan volgens jou huggy? Als je het zo belangrijk vindt om er een apart topic over aan te maken...
 
Ik geloof dat René geen discussie wil uitlokken over wel en niet gebruiken, er word steeds meer gebruikt in de sport ik draai al wat jaren mee en maak genoeg mee.
Als je geen deel wil nemen aan dit topic dan is dat prima, als je hier je prestatie laat zien en je gebruikt wel dan heb je jezelf er alleen maar mee.

Ook ik heb gebruikt, maar nooit mijn prestaties gemeten tijdens gebruik, al met al schiet je er weinig mee op het is alleen tijdelijk of je moet constant gebruiken.
 
Back
Naar boven