Fitness Seller

Druivensuiker? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb zelf ook zonnatura druivensuiker (dextrose)

ik heb het gekocht bij de Vomar gekocht, maar het is ook wel bij de Deka (AH ook), super de boer heel veel supermarkten hebben dat product
 
Originally posted by Geoffke
Ik eet 60g druivensuiker samen met mijn shakeje na de training.
Is trouwens spotgoedkoop die druivesuiker; 50 eurocent voor 1kg dacht ik.

dat wil ik ook wel weten :D
 
is het eigenlijk ook goed om druivensuiker in uw kwark te gooien? ik veronderstel van wel zeker...
 
Je moet toch juist de dextrose niet mengen met eiwitten omdat eiwitten de opname van dextrose in je spiercellen vertragen?
Dus volgens mij eerst de dextrose (idd 1gr per VVM) en dan een half uurtje erna je shake of je gewone maaltijd.
 
Hier gaat de dextrose en de whey gewoon in 1 shake hoor!
 
Is het verstandig om druivensuiker (1g/kg lichaamsgewicht) na de training te nemen tijdens de cutfase? Dat spul is namelijk erg calorie- en koolhydraatrijk.
Enerzijds bevordert het insulinepieken wat slecht is tijdens cutten, anderzijds heeft een anabole werking. Wat doen hier? Volgens mij is het een van de twee: of cutten (dus geen druivensuiker) of anabole werking (druivensuiker). Ik hoor het graag van jullie.
 
Laatst bewerkt:
bij de dirk van den broek drogist dirx heb je de originele dextro energie in poedervorm....d8t pak van een kilo
 
Is het verstandig om druivensuiker (1g/kg lichaamsgewicht) na de training te nemen tijdens de cutfase? Dat spul is namelijk erg calorie- en koolhydraatrijk.
Enerzijds bevordert het insulinepieken wat slecht is tijdens cutten, anderzijds heeft een anabole werking. Wat doen hier? Volgens mij is het een van de twee: of cutten (dus geen druivensuiker) of anabole werking (druivensuiker). Ik hoor het graag van jullie.

Oplossing: langzame koolhydraten anderhalf uur voor training. Vergt alleen iets meer planning. Zo is er een gestage toevoer van glucose uit het voedsel tijdens je training.

Glycogeenvoorraaden hoeven niet binnen 1 uur oid na training aangevuld te worden. Kan ook in de loop van de dag. Dus als je maltodextrine neemt dan gaat het wat langzamer maar worden ze net zo goed gevuld. En juist door de lagere insulinepiek heb je minder kans op vetvorming.

Ik heb druivensuiker uit de super (in DL) daar is ie 55 cent voor 400 gram meen ik. Neem ook de eiwitten soms icm wat suikers + crea.
 
Ik nam altijd direct na de training wat dextrose in de vorm van Dextrojuice. Ongeveer een half uur - 3 kwartier daarna nam ik pas m'n Whey Shake.
Ik gebruik nu Cellmass (creatine) direct na mijn training. Is dan nog nodig om óók dextrojuice te nemen direct na de training?

PS: Ik snap dat het verschillende producten zijn, maar verstoord de dextrojuice de werking van cellmass niet?
 
Heey , ff een vraggje

Heey, ben nieuwe hier ,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je moet toch juist de dextrose niet mengen met eiwitten omdat eiwitten de opname van dextrose in je spiercellen vertragen?

HUH ? ?

Theorie is juist dat de dextrose een insulinepiek tot gevolg heeft die o.a. de aminozuren de spiercel in help. Maar dan moet die insulinepiek wel gelijkvallen met een grote aanvoer van aminozuren.

Iets wat je niet krijg als je eerst dextrose neemt (snelle afgifte insuline) en dan pas een half uur later eiwit neemt wat eerst nog moet verteren. De pieken lopen elkaar dan mis.

Dat eiwit de opname van dextrose zou vertragen is nieuw voor mij en ik zou graag weten waar je dat vandaan heb?
 
Heey , ok ik zal het doen Mod :eyes: maar in ieder geval normaal gesproken neem ik het met juis sappje , maar ie maand zei dus dat met druiven sap beter was dus ja???
 
Ik heb zelf een VVM van 62,4kg en wil 50g dextrose poeder door water mengen.
Kan ik dat tijdens de training drinken of mag ik dat alleen maar direct na de training nuttigen?
Ik heb namelijk onder het trainen vaak een "flauw" gevoel van te weinig energie in mijn lichaam, dit gebeurd voornamelijk tijdens zware trainingen na 40 minuten.
 
kan je niet gewoon een banaan nemen na je workout ?
 
Ik heb voor 5 kilo dextrose van mais (glutenvrij) 12.50 euro betaald via bodyfood.nl Het zit in een plastic zak en ik drink ongeveer 100 gram dextrose in 750ml water tijdens de training. Ik vind dit niet te zoet.
 
:slotje:
IS een topic van 7 jaar oud potverdrie.
 
weet iemand of je die kh in je schema moet verwerken ? zoja, zijn het puur koolhydraten zodat als ik 60 gr neem ook 60 gr moet kh moet rekenen?
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me logisch dat je de kcall moet verwerken in je schema.
Anders heb je bij 100 gram dextrose al 400 kcall meer die je niet rekend.
en jij maar denken waarom val ik niet af.

Ze zeggen toch ook altijd dat je de verborgen kcall mee moet rekenen.
denk aan EAS van xxl zijn ook kcall.
 
Back
Naar boven