XXL Nutrition

Druivensuiker? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Elmar

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
1.493
Waardering
1
Ik heb gehoord da dextrose of druivensuiker ook goed is.
Kan iemand me hier meer over vertellen?
Of je bijv 1 eetlepel druivensuiker p/d neemt of dat het niet goed is of juist wel?

Elmar
 
Originally posted by Elmar
Ik heb gehoord da dextrose of druivensuiker ook goed is.
Kan iemand me hier meer over vertellen?
Of je bijv 1 eetlepel druivensuiker p/d neemt of dat het niet goed is of juist wel?

Elmar
Is een snelle KH-bron, goed voor na de training om het glycogeenniveau weer op peil te brengen of van te voren als het nog ochtend is?
Druivensuiker kreeg ik altijd van mijn moeder mee als ik een moeilijk examen moest maken.. hersenvoedsel zeg maar. Het wordt al in de mondholte via het slijmvlies opgenomen heb ik vernomen...
 
Re: Re: Druivensuiker?

Originally posted by Esperantisto

Is een snelle KH-bron, goed voor na de training om het glycogeenniveau weer op peil te brengen of van te voren als het nog ochtend is?

juist!
 
Ook zou druivensuiker na de training voor een insuline piek zorgen. Hierdoor zou ingenomen eiwit beter worden ingenomen
 
Re: Re: Druivensuiker?

Originally posted by Esperantisto

Is een snelle KH-bron, goed voor na de training om het glycogeenniveau weer op peil te brengen of van te voren als het nog ochtend is?
Druivensuiker kreeg ik altijd van mijn moeder mee als ik een moeilijk examen moest maken.. hersenvoedsel zeg maar. Het wordt al in de mondholte via het slijmvlies opgenomen heb ik vernomen...

Moet ik dan 1 eetlepel druivensuiker na de trainein innemen? en niet door een shake gooien ofzo?
 
Re: Re: Re: Druivensuiker?

Originally posted by Elmar


Moet ik dan 1 eetlepel druivensuiker na de trainein innemen? en niet door een shake gooien ofzo?
Gewoon door de shake gooien denk ik.. je lichaam is intelligent genoeg om het te herkennen. Het kan ook in de maag worden opgenomen.. misschien langzamer drinken?
 
Re: Re: Re: Druivensuiker?

Originally posted by Elmar


Moet ik dan 1 eetlepel druivensuiker na de trainein innemen? en niet door een shake gooien ofzo?

als ik het goed heb zeggen ze 1.5 tot 2 gr per kg lichaams gewicht, maar dat vind ik teveel (ik weeg 120kg zou dus ong 180gr of meer moeten nemen :barf: )
ik zelf neem dus ook maar ong. 80gr per shake na training en dan vind ik het ook nog zoet zat.
 
Re: Re: Re: Re: Druivensuiker?

Originally posted by Nofinger


als ik het goed heb zeggen ze 1.5 tot 2 gr per kg lichaams gewicht, maar dat vind ik teveel (ik weeg 120kg zou dus ong 180gr of meer moeten nemen :barf: )
ik zelf neem dus ook maar ong. 80gr per shake na training en dan vind ik het ook nog zoet zat.

~1g per vetvrije massa direct na de training is het
 
Idd, Het gaat hier om 1gr per kg lichaamsgewicht. Samen met je whey en eventueel creatine/glutamine geeft dit een sper postworkot meal. Daarna niet te lang wachten met een normale maaltijd. (bij mij meestal 30 minuten later)
 
Ik weet het weer, Ik hou me wel weer stil tot ik echt weet waar ik over praat :D :p
 
Robin, 1g per vetvrije kg .. Wist jij natuuriljk wel, maar ik zeg het er hier gewoon voor de duidelijkheid bij. Dus nofinger, als jij bijv. 120 kg weegt met 20% vet, dan moet je 120*(1-0,20)=120*0,8=96 g glucose na de training nemen. Ik klok met mijn zielige 40 kg VVM 40g glucose in een shake van ong 400 ml weg en vind het heerlijk. Je lichaam schreeuwt om suiker na de trainine en daarom vind je het dan ook lekker (bij mij iig werkt het zo)
 
Waar kan je dat druivensuiker eigenlijk halen? En dat is dus hetzelfde als glucose?
 
Druivensuiker is gewoon verkrijgbaar bij de drogist in poedervorm of brokken...
 
bij de albert heijn bij de zonnatura afdeling.
 
Vandaag even bij de DA Drogist geweest in 2 steden. Ze hadden hier alleen Dextro Energy, dat lijkt me zonde van het geld. (Hoeveel pakjes moet je daar wel niet van halen.)

Toen naar de Zonnatura afdeling van de Albert Heyn. Men had hier wel 10 soorten suiker, maar geen druivensuiker. Wel hadden ze 'Schepje Zoet' en dat soort zaken. Ik ben alleen niet zo scheikundig aangelegd dat ik alternatieve benamingen voor druivensuiker kan onderscheiden.

Weet iemand meer?
 
Heb je al eens een reformwinkel bezocht? en dan gewoon vragen om dextrose
 
Ik eet 60g druivensuiker samen met mijn shakeje na de training.
Is trouwens spotgoedkoop die druivesuiker; 50 eurocent voor 1kg dacht ik.
 
Originally posted by Creator_DTH
Vandaag even bij de DA Drogist geweest in 2 steden. Ze hadden hier alleen Dextro Energy, dat lijkt me zonde van het geld. (Hoeveel pakjes moet je daar wel niet van halen.)

Toen naar de Zonnatura afdeling van de Albert Heyn. Men had hier wel 10 soorten suiker, maar geen druivensuiker. Wel hadden ze 'Schepje Zoet' en dat soort zaken. Ik ben alleen niet zo scheikundig aangelegd dat ik alternatieve benamingen voor druivensuiker kan onderscheiden.

Weet iemand meer?


die van zonnatura wordt dextrose genoemd. en reken maar dat die in de schappen ligt, of is het een winkel van 2 bij 2?
 
Originally posted by Geoffke
Ik eet 60g druivensuiker samen met mijn shakeje na de training.
Is trouwens spotgoedkoop die druivesuiker; 50 eurocent voor 1kg dacht ik.

waar haal je die?
 
Back
Naar boven