XXL Nutrition

druk teveel op voorkant schouders dan borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

StartingGrower

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 sep 2012
Berichten
1.296
Waardering
69
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
weet iemand hoe ik de druk met bijv benchpress op me borst kan vergroten en de druk op me voorkant schouders kan verkleinen?

borst ontwikkeld weinig en me voorkant schouders ontwikkeld snel, ik train mijn voorkant schouders nooit.
 
weet iemand hoe ik de druk met bijv benchpress op me borst kan vergroten en de druk op me voorkant schouders kan verkleinen?

borst ontwikkeld weinig en me voorkant schouders ontwikkeld snel, ik train mijn voorkant schouders nooit.

Dit vraag ik me ook af, mijn schouders lopen ook voor op mijn borstspieren en voel BP ook vaak meer in me schouders
 
widegrip heb ik wel eens gehoord, maar heb dit uitgeprobeert en werkte niet echt..
 
Schouderbladen goed naar elkaar toe, evt. iemand laten helpen met het optillen uit de rack..
 
Schouderbladen goed naar elkaar toe, evt. iemand laten helpen met het optillen uit de rack..

Hier zorg ik inderdaad voor, en nu je het zegt ik haal de bar zelf uit het rack en dan is die houding natuurlijk weer verdoet.... jup ga dit is ff testen thanks

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 17:19 ----------


helpt inderdaad erg goed, ben daardoor met borst ook wel wat vooruitgegaan maar je benchpress en dumbbell press zijn toch de "moeder" oefeningen en die wil ik gewoon goed uitvoeren.
 
een bredere grip gaat geen stress van je schouder afhalen, eerder een smallere grip
 
een bredere grip gaat geen stress van je schouder afhalen, eerder een smallere grip

met het risico dat je je triceps teveel werk laat doen
 
kweet niet hoe jij je ellebogen laat zakken?
 
Incline Benchpress spreekt je voorkant schouders minder aan.
 
Probeer bij het zakken van de bar de spanning goed op je rug te houden. Schouderbladen samen, etc. en focus op het 'uit elkaar trekken' van de bar.

Bij het duwen probeer je de bar als het ware in elkaar te duwen, waardoor je meer borst zal gebruiken.
Het zal wel een stukkie zwaarder aanvoelen, maar hierdoor heb ik iig goed geleerd om vanuit m'n borst te duwen.

Heb zelf ook veel sterkere schouders+triceps, maar ag je moet toch iets!;)
 
Incline Benchpress spreekt je voorkant schouders minder aan.

Haha, tuurlijk. Blijf jij dat maar geloven.

OT: schouderbladen naar elkaar toe trekken doe ik juist niet. Als je een auto duwt, trek je je schouderbladen dan ook naar elkaar toe? Denk 't niet, het is onnatuurlijk.
 
oke! bedankt voor jullie tips, ik ga dit allemaal even uitproberen. Ga op me ellebogen letten zoals op het filmpje, rug aanspannen en schouderbladen bij elkaar duwen en de bar in elkaar proberen te duwen. Aankomende maandag train ik borst. zal wel even laten weten hoe het is gegaan.

bedankt allemaal!
 
Incline Benchpress spreekt je voorkant schouders minder aan.
:rolleyes:

On: als je gaat liggen, probeer dan je schouderbladen onder je naar elkaar toe te trekken zodat je rug ook n beetje hol staat. Hoe wijder je grip, hoe minder de triceps meespeelt. Zorg er wel voor dat je bij het uittillen van de barbell niet zodanig omhoog meot komen dat je schouderbladen weer plat gaan liggen! Leg de bar dus op de goede hoogte in het benchrek. Verder is het belangrijk je ellebogen zoveel mogelijk naar de zijkant te houden tijdens het pressen, dus niet naar voren zoals bij triceps/closegrip press. Gebruik een gewicht waarbij je je goed kan focussen op de contractie in je borst, zodra je je borst voelt 'knijpen' doe je het goed.
 
ja want dat is dus het probleem ik voel me borst totaal niet knijpen, als ik bijv cable flyes doe dan voel ik echt me borst onderhand uit elkaar knallen, dit gevoel wil ik ook met bankdrukken. baal der als een stier van omdat ik persoonlijk de borst naast de traps de mooiste spieren vind..
 
Laatst bewerkt:
Haha, tuurlijk. Blijf jij dat maar geloven.

OT: schouderbladen naar elkaar toe trekken doe ik juist niet. Als je een auto duwt, trek je je schouderbladen dan ook naar elkaar toe? Denk 't niet, het is onnatuurlijk.

....als je een auto duwt dan gebruik je voornamelijk je benen, dat heeft er echt niets mee te maken. Als ik een voorwerp puur met mijn borst wil duwen trek ik mijn schouderbladen inderdaad samen, en dat is inderdaad een onnatuurlijke beweging als je dat niet gewoon bent om te doen.
 
Haha, tuurlijk. Blijf jij dat maar geloven.

OT: schouderbladen naar elkaar toe trekken doe ik juist niet. Als je een auto duwt, trek je je schouderbladen dan ook naar elkaar toe? Denk 't niet, het is onnatuurlijk.

Wat is dit nou weer voor wijsheid, dit is wel de slechtste vergelijking die je maar kan bedenken, heeft helemaal niets met bankdrukken te maken. Als ik een forehand slag sla met tennis trek ik mijn schouderbladen ook niet naar elkaar, maar die vergelijking is ongeveer net zo relevant als die van jou.
Je schouderbladen niet naar elkaar toe trekken levert juist een zeer onnatuurlijke en vrij blessuregevoelige bewegingsbaan op voor je schouders.
 

+1

of, doe hem anders eens decline (niet dat ik zelf die mogelijkheid heb..) maar uit dat sticky met EMS's (schrijf ik dat goed?) blijkt dat decline meer borst aanspreekt.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven