XXL Nutrition

druk teveel op voorkant schouders dan borst

Users who are viewing this thread

Eddine

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 aug 2009
Lengte
1m88
Massa
120kg
Haha, tuurlijk. Blijf jij dat maar geloven.

OT: schouderbladen naar elkaar toe trekken doe ik juist niet. Als je een auto duwt, trek je je schouderbladen dan ook naar elkaar toe? Denk 't niet, het is onnatuurlijk.

ongelofelijk :roflol: :roflol:

Marcel93

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
3 feb 2012
Massa
93kg
Vetpercentage
9%
als ik deadlift pak ik de stang mixed grip vast. als ik dan curl/row moet ik dat dan volgens jou ook mixed grip doen?

Ano_91225

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 jun 2011
Lengte
1m91
Massa
102kg
Vetpercentage
13%
Shoulderpacking.
/thread

88ja

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
25 apr 2009
Lengte
1m76
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
Zit de stang wel op tepelhoogte?

David78

Novice
Lid geworden
6 jul 2012
Lengte
1m83
Massa
78kg
Je kunt eens proberen om te bankdrukken met je ellebogen wat verder uit elkaar, dus je ellebogen wat minder langs je lichaam houden. In mijn ervaring raak je dan wat meer de borst en wat minder de schouders. Kijk wel uit voor blessures.

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Lengte
1m90
Massa
92kg
Wat is dit nou weer voor wijsheid, dit is wel de slechtste vergelijking die je maar kan bedenken, heeft helemaal niets met bankdrukken te maken. Als ik een forehand slag sla met tennis trek ik mijn schouderbladen ook niet naar elkaar, maar die vergelijking is ongeveer net zo relevant als die van jou.
Je schouderbladen niet naar elkaar toe trekken levert juist een zeer onnatuurlijke en vrij blessuregevoelige bewegingsbaan op voor je schouders.

Ga maar is tegen een muur aanduwen. Wedden dat je schouderbladen dan niet samentrekken, maar je schouders naar voren duwen? Is juist hartstikke natuurlijk.

TS: smallere grip (ietsje breder dan schouderbreedte) en ellebogen op 45 graden van je romp. Stang naar de onderkant van je borst

Eddine

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 aug 2009
Lengte
1m88
Massa
120kg
Ga maar is tegen een muur aanduwen. Wedden dat je schouderbladen dan niet samentrekken, maar je schouders naar voren duwen? Is juist hartstikke natuurlijk.

TS: smallere grip (ietsje breder dan schouderbreedte) en ellebogen op 45 graden van je romp. Stang naar de onderkant van je borst

Welke mongool gaat er nou tegen een muur aan duwen?

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Lengte
1m90
Massa
92kg
Welke mongool gaat er nou tegen een muur aan duwen?

Doe ik dagelijks, gains van mn leven

Maar om je houding bij een duw-beweging te bekijken misschien?

BelowZero

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
19 sep 2011
Lengte
1m81
Massa
90kg
Vetpercentage
10%
:popcorn:

lig in een deuk hier:haha:

Tepelbram

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
4 jul 2012
Lengte
1m81
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Heerlijk topic, hoezo naar de sportschool
Autos duwen tennissen muren duwen
Hardcore shit

michieln

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
11 jun 2012
Lengte
1m90
Massa
92kg
God jullie zijn ook te dom om te poepen he

BP = push beweging
Doe maar is een push beweging door ergens tegenaan te duwen. Dan zul je merken dat je schouders niet naar achter getrokken worden, maar naar voren worden geduwd.

Waarom zeggen Qxx en ik dit? Omdat we graag rare vergelijkingen maken die nergens op slaan.
Oh nee, omdat we laten zien dat bankdrukken zonder je schouders naar achter te trekken niet onnatuurlijk is en gewoon kan. Als je ze niet naar achter trekt, stabiliseert de Serratus anterior, dus maak je maar geen zorgen hoor.

OP
StartingGrower

StartingGrower

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 sep 2012
Lengte
1m76
Massa
83kg
Vetpercentage
14%
kan je me uitleggen hoe ik moet poepen???

haha grapje, maar ik heb voldoende info en kan weer lekker gaan uitproberen! ik laat t weten hoe t is gegaan.

Eddine

Massive Warrior
+10 jaar member
Lid geworden
16 aug 2009
Lengte
1m88
Massa
120kg

BP = push beweging
Doe maar is een push beweging door ergens tegenaan te duwen. Dan zul je merken dat je schouders niet naar achter getrokken worden, maar naar voren worden geduwd.

Waarom zeggen Qxx en ik dit? Omdat we graag rare vergelijkingen maken die nergens op slaan.
Oh nee, omdat we laten zien dat bankdrukken zonder je schouders naar achter te trekken niet onnatuurlijk is en gewoon kan. Als je ze niet naar achter trekt, stabiliseert de Serratus anterior, dus maak je maar geen zorgen hoor.

Probeer beter niet wijs te doen over dingen waar je niks van weet.

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge Winner
5x Challenge Winner
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Ellebogen naar buiten, stang breed pakken.
Een goede oefening om het gevoel echt in je borst te krijgen is jezelf opdrukken. Om het gevoel bij de borst steeds sterker te laten worden plaats je je handen steeds breder.
concentreer op je borst, en span deze nog extra aan tijdens het drukken.

Qxx

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2012
Lengte
1m84
Massa
100kg
Vetpercentage
8%

BP = push beweging

Precies dat. Daar komt bij, Eddine, dat jij met een ander doel bencht dan de meeste in dit topic. Hetzelfde geldt ook voor Tymboo, dunkt me. Ik snap dat jullie daar anders over denken, aangezien jullie zoveel mogelijk gewicht proberen te verplaatsen. Als je je schouderbladen naar achteren trekt, verklein je de ROM die de barbell aflegt. Logisch voor PL'ers, voor BB'ers ben ik van mening dat dat niet nodig is. Redelijk simpele anatomie mbt de serratus anterior. In plaats van direct te zeggen dat je "stuk gaat", kom eens met onderbouwing. Je zet jezelf redelijk voor schut door dat soort opmerkingen te maken zonder onderbouwing. En 't is nog kinderachtig ook. No hate, just sayin'.

jrvi84fi

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
3 dec 2011
volgens mij moeten 3xl of grote t dit topic gaan helpen want iedereen heeft hier een andere mening.
en duwen tegen een muur is een onzinnige vergelijking..

Naar boven