Fitness Seller

druk teveel op voorkant schouders dan borst (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom is het een onzinnige vergelijking?
 
Precies dat. Daar komt bij, Eddine, dat jij met een ander doel bencht dan de meeste in dit topic. Hetzelfde geldt ook voor Tymboo, dunkt me. Ik snap dat jullie daar anders over denken, aangezien jullie zoveel mogelijk gewicht proberen te verplaatsen. Als je je schouderbladen naar achteren trekt, verklein je de ROM die de barbell aflegt. Logisch voor PL'ers, voor BB'ers ben ik van mening dat dat niet nodig is. Redelijk simpele anatomie mbt de serratus anterior. In plaats van direct te zeggen dat je "stuk gaat", kom eens met onderbouwing. Je zet jezelf redelijk voor schut door dat soort opmerkingen te maken zonder onderbouwing. En 't is nog kinderachtig ook. No hate, just sayin'.

Hoe kan ik nu iemand serieus nemen die bankdrukken vergelijkt met het duwen van een auto? Dit meen je toch niet echt hoop ik?
Lees jezelf eens wat in in de oefening misschien en kom hier niet als allesweter over. Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wat je zegt is echt complete bull. Het bankdrukken gebruiken om "borstcontractie te krijgen" oid is sowieso onzin, of je nou BB'er bent of PL'er.
Verder leg ik het graag op een ander moment nog eens aan je uit mocht je dat willen.
 
Waarom is het een onzinnige vergelijking?

omdat je met bankdrukken de kracht verticaal werkt en bij drukken tegen een muur horizontaal
bij drukken tegen een muur komt er nagenoeg geen kracht vanuit de armen omdat je die gestrekt houdt.

en met bankdrukken beweegt de stang wel. en de muur niet. je kan geen muur wegdrukken (tenzij je chuck norris bent, maar dat ben je niet want die is niet zo achterlijk)
 
Het gaat niet of hetgene dat je duwt beweegt of niet, maar hoe je die beweging maakt. Is dat zo moeilijk om te snappen?

En een duwbeweging is een duwbeweging. Als ik ga liggen op mn rug, als ik ga opdrukken, als ik tegen een muur ga duwen, mijn schouders gaan van nature altijd naar voren.
 
Waarom is het een onzinnige vergelijking?
omdat
1) bij het duwen tegen een auto/muur gebruik je veel meer andere spieren
2) het topic gaat over de druk op de schouders te verlichten, bij het duwen tegen een muur/auto het is niet het doel om je borst meer te isoleren
 
haha funny you..

OT: schouders naar achter en als je incline doet de rugleuning niet te schuin doen
 
variëren van oefeningen iig,.. flys idd!
En uitvoering van je oefening,.. de spanning op je borstspier opzoeken (eerste keer) door een legestang op je borst te leggen, en dan je grip op te zoeken en deze zo te pakken dat er op het laagste punt een goede spanning op de borst staat bij het benchen.
 
Precies dat. Daar komt bij, Eddine, dat jij met een ander doel bencht dan de meeste in dit topic. Hetzelfde geldt ook voor Tymboo, dunkt me. Ik snap dat jullie daar anders over denken, aangezien jullie zoveel mogelijk gewicht proberen te verplaatsen. Als je je schouderbladen naar achteren trekt, verklein je de ROM die de barbell aflegt. Logisch voor PL'ers, voor BB'ers ben ik van mening dat dat niet nodig is. Redelijk simpele anatomie mbt de serratus anterior. In plaats van direct te zeggen dat je "stuk gaat", kom eens met onderbouwing. Je zet jezelf redelijk voor schut door dat soort opmerkingen te maken zonder onderbouwing. En 't is nog kinderachtig ook. No hate, just sayin'.

Je kan blijven lullen, maar waarom is een grotere ROM beter voor de borst? Hoe kan je dan verklaren dat een decline press meer spieractiviteit bewerkstelligt dan een flat bench in de borst?

Ik durf je met 100% zekerheid te zeggen dat ik beter m'n borst kan gebruiken bij bankdrukken dan 99% van de "bodybuilders" hier, alleen heeft dat niks te maken met mijn wedstrijdvorm.
 
Benchen vergelijken met auto's en muren duwen duwen :roflol:
 
gister weer borst gedaan en de adviezen hebben me goed geholpen!

schouderbladen naar achter gedrukt en het rack minder hoog gedaan zodat me schouders ook echt naar achter bleven, merkte meteen meer spanning op de borst. Ook het "in elkaar duwen van de stang" hielp veel. Moest gelijk weer van 70kg terug naar 45kg. dit is dus een goed teken.


thankyou all!!
 
Haha, tuurlijk. Blijf jij dat maar geloven.

OT: schouderbladen naar elkaar toe trekken doe ik juist niet. Als je een auto duwt, trek je je schouderbladen dan ook naar elkaar toe? Denk 't niet, het is onnatuurlijk.

dafuq, stop jij eens even heel snel met het geven van advies voor dat er iemand gewond raakt.
 
Simpelste oplossing: Laat 'm op de onderkant van je borst dalen voor betere vorm.

Het probleem wat je omschrijft is vorm gerelateerd, als de armen niet recht omhoog gaan maar op het hoogte punt ietsjes naar achter vallen (waardoor je schouders bij elke lift 2x moeten bijspringen). Houdt je ellebogen > polsen > stang in één lijn en laat 'm recht naar boven en beneden komen, de kleinste val naar achter en je schouders vangen 'm op en gaan 't werk doen.

Tevens, houdt 'm iets breder dan je schouders vast, grijp 'm stevig en druk dan je schouders onder je lichaam, hierdoor krommen je armen iets mooier. En als je dit probeert met iets te veel gewicht, adem dan in op je hoogte punt voordat je met descend begint.

edit; ben een leek die veel gelezen heeft, correcties bij mijn advies a.d.v. jullie eigen ervaringen worden op prijs gesteld
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven