MuscleMeat

Drukbank 380 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inilos

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
55
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt om te zien of er al een topic is over deze drukbank, ik heb het niet kunnen vinden. Als het er al wel is, excuus voor onnodig plaatsen van dit topic..

Iemand bekend met deze drukbank?

Zoja, is het wat. Zo nee wat denken jullie hiervan?

http://www.rumblestore.nl/product/drukbank_380?path=124
 
wat zijn je doelen en voor hoelang denk je dit te gaan gebruiken ?
ik vind em nogal zwak namelijk
 
Doel is gewoon sterker te worden en meer massa / spieren te bouwen voor een mooiere fysiek. Aangezien ik een beginner ben heb ik geen idee wat een reeel concreet doel kan zijn..

In ieder geval aangezien ik een beginner ben (weeg slechts 73 kilo met lengte van 1,80) zal ik neem ik aan de komende twee jaar echt nog niet meer dan de max van dat ding kunnen drukken (120kg) of wel? Ik heb echt geen idee hoe snel ik sterker zal worden. Doe nu de komende 6 maanden een full body programma op de grote spiergroepen (3 keer in de week training van ongeveer 1 uur). Vreet me het schompes aan het bekende eiwitrijke voedsel, en hoop een beetje resultaat te gaan zien over 6 maanden.
 
Laatst bewerkt:
zou wat anders zoeken!dit is niet echt goede kwaliteit!
 
zou wat anders zoeken!dit is niet echt goede kwaliteit!


Okay, thanks voor feedback :o

Hoe weet je dit overigens? Ken je iemand die zo'n drukbank heeft? heb je hem zelf gehad of gewoon over gehoord? Of gaat het puur om het max gewicht van 120kg op de halter steunen?

Groet,
Inilos
 
ik kijk dan puur naar de dikte van de buizen,het gewicht van het toestel zelf en ja inderdaad ook naar de maximale belastbaarheid!
 
Hoe weet je dit overigens?

Als je uitgaat van een professioneel model of bijvoorbeeld een powerrack is het niet moeilijk in te schatten dat dit apparaat minder is qua kwaliteit. Echter is de prijs daar ook naar.
 
Als je uitgaat van een professioneel model of bijvoorbeeld een powerrack is het niet moeilijk in te schatten dat dit apparaat minder is qua kwaliteit. Echter is de prijs daar ook naar.

Okay, je zal ongetwijfeld gelijk hebben...

Ik vraag me alleen af of ik met 3 keer trainen in de week echt een professioneel model "nodig" heb....

Wat zijn dan professionele merken? Ik ga ondertussen is zoeken op het forum.

Groet,
Inilos
 
Okay, je zal ongetwijfeld gelijk hebben...

Ik vraag me alleen af of ik met 3 keer trainen in de week echt een professioneel model "nodig" heb....

Wat zijn dan professionele merken? Ik ga ondertussen is zoeken op het forum.

Groet,
Inilos

dat is het nadeel als je net begint
je kan nu allemaal normale dingetjes kopen ben je straks paar jaar verder kan je alles wegdoen omdat je beter materiaal nodig hebt of wilt

maarja koop je nu allemaal goede spullen en je bent het over een jaar zat dan is het ook weer zonde

edit : dat bankje is trouwens belastbaar tot 120. mocht je daar ooit in de buurt komen
al overna gedacht wat je doet als je faalt en de stang niet meer omhoog krijgt ? voelt vrij oncomfortabel hoor met 120 kilo op je borstkas
ja kan er nog wel onderuit komen hoor daar niet van. iets wat misschien ook wel makkelijk is om overna te denken
 
Vind het er prima uitzien.
En denk dat je er voorlopig een hele tijd mee vooruit kan, zeker omdat je een beginner bent. Is geen professioneel spul nee maar als je er een beetje netjes mee om ga kan je hem weer over een paar jaar voor een mooie prijs verkopen. En opzoek naar wat anders.
 
dat is het nadeel als je net begint
je kan nu allemaal normale dingetjes kopen ben je straks paar jaar verder kan je alles wegdoen omdat je beter materiaal nodig hebt of wilt

maarja koop je nu allemaal goede spullen en je bent het over een jaar zat dan is het ook weer zonde

edit : dat bankje is trouwens belastbaar tot 120. mocht je daar ooit in de buurt komen
al overna gedacht wat je doet als je faalt en de stang niet meer omhoog krijgt ? voelt vrij oncomfortabel hoor met 120 kilo op je borstkas
ja kan er nog wel onderuit komen hoor daar niet van. iets wat misschien ook wel makkelijk is om overna te denken

Een power rack en barbell houden redelijk goed hun waarde vast. Je zou het dus eventueel voor een gereduceerde prijs kunnen door verkopen.

Met slecht materiaal werken is frustrerend en je wordt het snel zat.
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik denk dat ik dit bankje gewoon bestel, zo duur is het niet.. dus als het niks is dan verkoop ik het wel weer via marktplaats ofzow.

dat is het nadeel als je net begint
je kan nu allemaal normale dingetjes kopen ben je straks paar jaar verder kan je alles wegdoen omdat je beter materiaal nodig hebt of wilt

maarja koop je nu allemaal goede spullen en je bent het over een jaar zat dan is het ook weer zonde

edit : dat bankje is trouwens belastbaar tot 120. mocht je daar ooit in de buurt komen
al overna gedacht wat je doet als je faalt en de stang niet meer omhoog krijgt ? voelt vrij oncomfortabel hoor met 120 kilo op je borstkas
ja kan er nog wel onderuit komen hoor daar niet van. iets wat misschien ook wel makkelijk is om overna te denken

Ik denk dat het aardig lang zal duren voordat ik dat max gewicht ga kunnen tillen :D In ieder geval, zal mijn vrouw me misschien met het bankdrukken even moeten assisteren... Want als ik het goed begrijp, moet ik toch echt bij elke oefening (als de reps en het gewicht goed zijn) tot point of failure komen voor het beste resultaat..

Is voor de bench press 2 sets van 5 tot 7 reps het beste?
 
Ik kom nu nog een andere drukbank tegen. Is die denk je beter?

http://www.fitnessapparaat.nl/catalog/product_info.php?cPath=119&products_id=1307

Weider Pro 330 Halterbank -Buikspiertrainer en halterbank in een nieuw, attraktief design
-Bicepscurl (gepolstert) voor doelgerichte training van de bovenarmspieren.
-Viervoudig verstelbare rugleining voor doelgericht trainen van de boven, midden en onderste borstmuskulatuur
-Drie-voudig verstelbare zitplaats in de horizontale
-Space-Saver-System: eenvoudig hoogklappen van de bank na de training (plaatssparend)
-De Weider is in hoogteverstelbaar halterstang rek
-Verlengde butterfly-armen voor training van de borstmuskulatuur
-Belastbaarheid Weider pro 330: Halterstangrek 140 kg, Butterfly 22 kg, Beencurl 68 kg
-Robuust staal frame
-Max. gebruikersgewicht Weider Halterbank: 135 kg
-Opstelmaten Halterbank: (L) 185 cm x (B) 170 cm x (H) 155 cm,
-geklapte Weider pro 330: (L) 86 cm x (B) 170 cm x (H) 170 cm
 
Dat bankje zal sowieso beter zijn omdat het gewoonweg meer gewicht aankan.
 
Back
Naar boven