Fitness Seller

Drukkend gevoel elleboog (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kapiteinkoek

Cool Novice
Lid geworden
2 feb 2011
Berichten
151
Waardering
4
Lengte
1m73
Massa
70kg
Vetpercentage
12%
Dbbers

Sinds kort krijg ik tijdens het bankdrukken wanneer ik zwaar gewicht neem na een aantal herhalingen last in mijn elleboog. Het is een soort drukkend gevoel van boven naar beneden waardoor ik de laatste herhalingen niet kan afmaken terwijl ik weet dat ik er zeker nog 3/4 meer kan.

Ik heb het alleen bij bankdrukken en ook alleen in mijn rechter elleboog. En zodra de stang terug geplaatst is verdwijnt het drukkende gevoel na 1/2 seconde.

Graag hulp waar dit aan kan liggen.

Alvast bedankt
 
Heb het ook gehad, doordat ik overlaste triceps had door maandag borst tricep, donderdag schouders (presses) en vrijdag weer triceps. Ik ben door gaan trainen, maar wel tikje lichter dan ervoor. Heb ook braces gekocht voor de zware reps. Ik voelde het vooral met bankdrukken en skull cruches met dumbels. Echte steken kreeg ik ervan. Koop maar eens van die goedkope braces op fitness-seller.com. die zijn niet duur maar ook geen powerlift kwaliteit, maar je kan er net dat beetje steun van verwachten wat je nodig hebt.
 
Hoe ver duw je de barbell omhoog tijdens de oefening?
 
Heb het ook gehad, doordat ik overlaste triceps had door maandag borst tricep, donderdag schouders (presses) en vrijdag weer triceps. Ik ben door gaan trainen, maar wel tikje lichter dan ervoor. Heb ook braces gekocht voor de zware reps. Ik voelde het vooral met bankdrukken en skull cruches met dumbels. Echte steken kreeg ik ervan. Koop maar eens van die goedkope braces op fitness-seller.com. die zijn niet duur maar ook geen powerlift kwaliteit, maar je kan er net dat beetje steun van verwachten wat je nodig hebt.

Thanks, ik zal er naar kijken!

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 09:41 ----------

Hoe ver duw je de barbell omhoog tijdens de oefening?

Zover ik weet maak ik volledige bewegingen dus zo ver mogelijk strekken.
 
Zover ik weet maak ik volledige bewegingen dus zo ver mogelijk strekken.

Is volgens mij beter van niet, als je je arm namelijk helemaal uitstrekt kan je elleboog te ver door gaan. Probeer spanning op je spieren te houden bij het uitvoeren van de oefening, dan kan je elleboog ook niet doorslaan.
 
Is volgens mij beter van niet, als je je arm namelijk helemaal uitstrekt kan je elleboog te ver door gaan. Probeer spanning op je spieren te houden bij het uitvoeren van de oefening, dan kan je elleboog ook niet doorslaan.

Ik zal de aankomende borst training eens kijken hoever ik precies ga want zo uit het hoofd weet ik het niet om eerlijk te zijn. Ik weet alleen dat ik altijd voor full motion reps ga. Zal hier opletten, Thanks!
 
Thanks, ik zal er naar kijken!

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 09:41 ----------



Zover ik weet maak ik volledige bewegingen dus zo ver mogelijk strekken.


NOOIT ellebogen locken dus nooit strekken. niet met triceps, niet met borst en niet met schouders. Daar zit denk ik je fout. Als je locked krijg je op den duur pijntjes in de gewrichten en pezen.
 
Back
Naar boven