• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Drukoefeningen in borsttraining

Bezoekers in dit topic

SpprSi

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
11
Is het bijvoorbeeld ok om incline bench press, incline fly en daarna incline dumbbell press te doen? Of is dit teveel van het goede om de borst te trainen qua drukoefeningen eerst bench en daarna dumbbell press. En aangezien ze bij mij wat achterloopt naar mjn zijn zou ik ze 2x willen trainen, maandag en vrijdag. Maandag dan iets meeer onderkant gericht

Is het bijvoorbeeld ok om incline bench press, incline fly en daarna incline dumbbell press te doen? Of is dit teveel van het goede om de borst te trainen qua drukoefeningen eerst bench en daarna dumbbell press. En aangezien ze bij mij wat achterloopt naar mjn zijn zou ik ze 2x willen trainen, maandag en vrijdag. Maandag dan iets meeer onderkant gericht

Waarom alles Incline? het is niet zo dat je alleen van Incline oefeningen gaat groeien, dit heeft met meerdere factoren te maken met name de basisoefeningen en die hoeven niet allemaal incline te zijn. Pak ik ieder geval om te beginnen als basisoefening gewoon plat bankdrukken en vul dit aan met incline dumbbell press en flyes of pull over. Zo werk je aan de basis, de bovenkant en het midden / onderkant van je totale borstspier. doe elk van deze oefening 4 setjes en per set volgende aantallen reps aflopend: 12, 10 , 8 , 6 herhalingen.

doe dit 8 weken. en dan zullen we zien dat je bent gaan groeien!!

zeg ik nu niet net, dat ik de maandag meer op de onderkant zou richten en de vrijdag op de bovenkant, nu doe ik het in 1 training door elkaar

zeg ik nu niet net, dat ik de maandag meer op de onderkant zou richten en de vrijdag op de bovenkant, nu doe ik het in 1 training door elkaar

ik persoonlijk zou het gewoon binnen 1 trainingsdag afwisselen maar dan met verschillende oefeningen

bijvoorbeeld borst dag 1 maandag: bench press, incline dumbbell press, pull over.

dag 2 vrijdag: decline bench press, incline flyes, dumbbellpress, en als aanvulling cable cross.

meer is niet altijd beter. maar goed kan voor jou werken. al eens gedacht aan zwaare flyes als eerst in je schema te plaatsen ? dat kan namelijk nog wel eens helpen. ik heb namelijk het idee dat je daar wel eens beter van kan gaan groeien dan benchpress want het is een meer op borst gerichte oefening.

decline doe ik niet, maar mijn onderkant ben ik eigenlijk wel tevreden over, vooral de bovenkant zou ik beter willen en cable cross over hebben we niet, en je zet bench press en incline dumbbell press na elkaar, is dit wel verstandig twee druk oefeningen na elkaar

Heb ik ook al aan gedacht luppie, en heb ik ook af en toe gedaan de laatste tijd en het legt wel af, maar ik kan het nie laten om zwaar te bankdrukken, kga volgende week voor 120 kg:p

ik persoonlijk zou het gewoon binnen 1 trainingsdag afwisselen maar dan met verschillende oefeningen

bijvoorbeeld borst dag 1 maandag: bench press, incline dumbbell press, pull over.

dag 2 vrijdag: decline bench press, incline flyes, dumbbellpress, en als aanvulling cable cross.
Ik vind het nogal veel als je elke oefening 4 setjes gaat doen, zoals je eerder aangaf. Dan kom je dus al aan de 28 setjes borst per week. Hou er rekening mee dat het snel na vrijdag alweer maandag is.

decline doe ik niet, maar mijn onderkant ben ik eigenlijk wel tevreden over, vooral de bovenkant zou ik beter willen en cable cross over hebben we niet, en je zet bench press en incline dumbbell press na elkaar, is dit wel verstandig twee druk oefeningen na elkaar

afwisseling is het toverwoord. Twee drukoefeningen achter elkaar is geen probleem. Je kan best wel wat hebben hoor.. Inderdaad ben ik het eens dat flyes ook uitkomst kunnen bieden. (wel los met dumbbells, niet op een machine). Probeer uit te vinden waar je je borst goed mee vermoeid, voor de ene is dat benchpress / dumbbell press, een ander zweert bij flyes of cable cross.. is maar net hoe zwaar je een druk oefening doet, des te lichter hoef je goed geconcentreerd flyes te doen om goed aan te spannen (hou 2 tot 4 seconde de spanning erop zowel in de start positie als in de eindpositie...

Heb ik ook al aan gedacht luppie, en heb ik ook af en toe gedaan de laatste tijd en het legt wel af, maar ik kan het nie laten om zwaar te bankdrukken, kga volgende week voor 120 kg:p

wat een gewicht was ik maar zo sterk haha. maar goed als je voor massa gaat zou ik zware flyes doen aan het begin voorbeeld incline db flyes erna flat flyes en een insline db of bb press ;) zware bankdrukken is eingelijk meer een macho oefening :D

Ik vind het nogal veel als je elke oefening 4 setjes gaat doen, zoals je eerder aangaf. Dan kom je dus al aan de 28 setjes borst per week. Hou er rekening mee dat het snel na vrijdag alweer maandag is.

ik ga er goed op hoor, 4 oefeningen borst en per oefening 4 setjes.. (soms wil ik nog weleens een 5e oefening pakken zelfs om extra te vermoeien..) misschien voor beginners wat veel maar van een beetje trainen gaat niemand dood... dus het gezeur imo dat je teveel doet is overschat.. beter teveel dan te weinig en dan later bijstellen tot de bijna-overtrainingsfase...

inderdaad een split schema dat niet kalender-dag afhankelijk is kan ook bijvoorbeeld zorgen dat er 3 tot 5 dagen tussen elke borst-training zit.

das waar, maar bij ons zijn het dan ook allemaal machos, trouwens, ik weeg maar 80 kg en ben 19 jaar, dan zou jij toch ook wel 120 moeten lukken;), in ieder geval bedankt voor de reacties allemaal, ik ga er wel iets op vinden om die borst aan te pakken, mss 1 x per week en dan nog een andere training een zware borstoefening koppelen aan min tricepstraining

trouwens, ik weeg maar 80 kg en ben 19 jaar, dan zou jij toch ook wel 120 moeten lukken;)

het aantal kg dat je max met bankdrukken kan doen zegt niets over je borst ontwikkeling (oke wel een beetje) maar is geen leidraad voor een goed schema.. de beste weegschaal en beoordeling is de spiegel :rolleyes:

Back
Naar boven