Fitness Seller

Duatleet Benny Vansteelant is overleden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stancke

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 mrt 2006
Berichten
3.974
Waardering
2
vr 14/09/07 - Vannacht is duatleet Benny Vansteelant overleden in het ziekenhuis van Roeselare. De meervoudige wereldkampioen werd zaterdag aangereden door een auto tijdens een training. Hij werd 30 jaar.

Zaterdagochtend botste Benny Vansteelant op training met zijn fiets tegen een auto.
De gevolgen van de valpartij van Vansteelant waren niet min: een dubbele beenbreuk, schouderbreuk, kneuzingen in zijn gezicht, gescheurde milt en averij aan zijn longen en hart.

Vansteelant werd zaterdag geopereerd en verbleef de voorbije dagen in de intensive care.

De dokters achtten de kans reëel dat hij zou terugkeren op topniveau, maar vrijdagmorgen is hij plots overleden.

Kben er stil van. Na Richard Burns, m'n 2e favoriete sporter die sterft... Hoopte dat hij even goed ging revalideren als z'n vorig zwaar ongeval...
Niet echt zo bekend bij het grote publiek, wat toch wel jammer was. Zo een wereldtopper hebben we hier niet veel rondlopen.

:janken::janken::janken:
 
Uilenhoed wint brons

zeker zonde!
 
Bij de laatste zaalronde van de nachtverpleegster omstreeks 5u30 vanmorgen, lag de patiënt rustig te slapen. Er was de voorbije nacht geen enkele oproep geweest. Echter vanmorgen omstreeks 6u45 werd de patiënt naast zijn bed gevonden.

Er werd onmiddellijk reanimatie-alarm geslagen, en de interne MUG-dienst kwam ter plaatse. Er werd een hartstilstand vastgesteld en de reanimatie werd voortgezet. De reanimatiepoging werd gestaakt na een half uur wegens de irreversibele toestand.

Vansteelant was absolute wereldtop in zijn discipline. Hij pakte in totaal 8 wereldtitels en 5 Europese titels.

Toch wel straf, en weeral een sportman minder op deze aardkloot :o
 
Tering, klasgenoot van mij trainde weleens met die gast en is zelf ook een goede Triatleet. Hij zou zo mee komen trainen, ik ga 3 onbekenden met het speerwerpen een masterclass geven :D

Had al veel gehoord over Benny pff.. raar dat het zo moet verlopen.
 
Ik las in de krant paar dagen gelezen dat hij schade had aan zijn hart... En toen dacht ik of hij daardoor geen hartfaling zou kunnen krijgen...


Bleek dus waar te zijn...
 
echt zonde:(
was een groot sportman die veel en veel te weinig aandacht kreeg . Was de Eddy Merckx van de duatlon

hopelijk gaat zijn broer verder
 
heb het ook gehoord wens zijn familie veel sterkte ...

wel weer een toeval maar vorige week lag Gerrit Lemmens de iron man deelnemer bij mij in de zaal ook al een ongeluk met trainen gehad ook met de fiets tegen een auto maar die heeft dus alleen een gebroken sleutelbeen en een rib gebroken...
 
1 van onze beste atleten ooit. Ik had er meer van willen zien, maar het was zo ook al grensverleggend. Hij heerste over de duatlon.

RIP
 
RIP, België is één van zijn grootste sportmannen kwijt.
 
RIP voor de grootste duatleet ooit!!!
 
zo'n atleet en toch zo jong sterven, wie had dat verwacht?
 
Een fantastische atleet die uitblonk in zijn discipline.
Heel erg, dit.
 
Ik word altijd een beetje stil van dit soort berichten.
Zonde van zo'n sportman...
 
Back
Naar boven