XXL Nutrition

Dubbelcheck bloedwaarden

  • Topic starter MrInk
  • Startdatum
  • Reacties 55
  • Weergaven 5K
  • Volgers 13

Bezoekers in dit topic

MrInk

Get inked or die naked..
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2007
Berichten
2.678
Waardering
768
Lengte
1m75
Massa
95kg
Vetpercentage
12%
Mannen,

Naar aanleiding van Biomek 's topic toch ook maar weer even bloed laten trekken om te kijken hoe het ervoor staat.
Ik check thuis regelmatig mijn bloeddruk (gemiddelde van 122/73, prima dus) en bloedsuiker ivm HGH gebruik.
Stats: 34 jaar, 1.75m, 91.5 kg, vet% geschat 8-10.

Afgelopen 15 maanden non stop aan het blasten en cruisen geweest, toen mijn bloed afgenomen werd zat ik aan het einde van 16 weken test E (750) en bold (600),
dit was zo'n 1.5 week geleden, nu weer over op 125mg test per week.

Nou vind ik de waarden er zelf niet schrikbarend uitzien, maar hoop dat mensen met meer kennis ( Galen ?) hier hun mening over willen geven.

Mijn conclusie over de verhoogde waarden:

Hemoglobine: Ging ik al vanuit dat dit verhoogd zou zijn, de hoeveelheid valt mij nog enigszins mee op 600 bold. Zou bloed doneren nodig zijn met deze lichte overschrijding?
HDL cholesterol: Helaas te laag, niet drastisch onder de ondergrens, maar wel zo laag dat ik volgens dit schema een hoog risico zou lopen. Ik gebruik alle noodzakelijke health supps (rode rijstgist, coq10, citrus bergamot, etc). Iets wat ik hieraan zou kunnen doen? Of zal dit snel herstellen?
ASAT/ALAT: Beide aan de hoge kant. Gebruik geen levertoxische middelen/medicatie/alcohol/etc. Een verklaring? En maakt het uit zo'n minimale verhoging?
Creatine-kinase: Extreem hoog, zie bij veel sporters waarden van rond de 1000. Een probleem? Ik train 6 dagen hoog volume, gebruik 1.5 gr creatine HCL per dag.


Ik ben benieuwd naar jullie mening!

bloedwaarden.jpg
 
Hemoglobine: inderdaad licht verhoogd. Mogelijk licht verhoogd risico op trombose, maar op jouw leeftijd een (heel) gering risico. Kunt aderlating overwegen.
HDL-cholesterol: te laag inderdaad, maar niet iets waar je effectief iets aan kunt doen; middelen die het HDL-cholesterol verhogen verlagen het risico op hart- en vaatziekten niet.
ALAT/ASAT: waarschijnlijk verhoogd door training, het bevindt zich ook in spierweefsel en komt vrij bij (intensieve) training, net zoals het CK.
LDL-cholesterol: te hoog, ik zou een statine overwegen
 
Hemoglobine: inderdaad licht verhoogd. Mogelijk licht verhoogd risico op trombose, maar op jouw leeftijd een (heel) gering risico. Kunt aderlating overwegen.
HDL-cholesterol: te laag inderdaad, maar niet iets waar je effectief iets aan kunt doen; middelen die het HDL-cholesterol verhogen verlagen het risico op hart- en vaatziekten niet.
ALAT/ASAT: waarschijnlijk verhoogd door training, het bevindt zich ook in spierweefsel en komt vrij bij (intensieve) training, net zoals het CK.
LDL-cholesterol: te hoog, ik zou een statine overwegen

Thanks! LDL zit inderdaad op de rand, zou een statine direct nodig zijn? Of misschien over een maandje nog eens bloedprikken aangezien ik nu van de hoge doseringen af ben?
 
Thanks! LDL zit inderdaad op de rand, zou een statine direct nodig zijn? Of misschien over een maandje nog eens bloedprikken aangezien ik nu van de hoge doseringen af ben?

Uit je verhaal valt op te maken dat je veel en lang blast, dus je bloedwaarden zijn het overgrote deel van de tijd slecht.

Jij stelt nu voor om je LDL nogmaals te testen wanneer het op zijn best zal zijn om op basis daarvan het besluit te nemen dat je geen statine nodig hebt. Doesn’t make sense to me bruh

Steek je kop niet in het zand en besef dat als je veel en lang blast die kutte waardes jouw “normaal” zijn. Dan moet je oplossingsgericht gaan denken.
 
Als je met deze uitslag naar je huisarts gaat, en je gebruik bekend is, dan is de kans groot dat ie zegt dat je met 3mnd weer chol. moet testen, en dan pas statine bij geen verbetering. Meeste HA schrikken eerder van CK, wat door trainen en evt. creatine gebruik komt.
 
Uit je verhaal valt op te maken dat je veel en lang blast, dus je bloedwaarden zijn het overgrote deel van de tijd slecht.

Jij stelt nu voor om je LDL nogmaals te testen wanneer het op zijn best zal zijn om op basis daarvan het besluit te nemen dat je geen statine nodig hebt. Doesn’t make sense to me bruh

Steek je kop niet in het zand en besef dat als je veel en lang blast die kutte waardes jouw “normaal” zijn. Dan moet je oplossingsgericht gaan denken.

Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Mijn vraag was eigenlijk meer, zijn mijn waarden zo drastisch dat ik aan medicatie moet denken, aangezien ze tijdens de cruise waarschijnlijk weer netjes zijn, en tijdens een zware blast maar net buiten het kader vallen (LDL zelfs nog binnen).
 
-
 
Laatst bewerkt:
Lees ook steeds vaker dat een aderlating negatieve effecten kan hebben op je ijzergehalte. Is dit te verwaarlozen of iets om ook te laten testen? Welke statine zou je zelf aanraden? Heb eens gelezen dat als je ldl onder een bepaalde waarde is je geen plaque kunt krijgen.
Het maakt waarschijnlijk niets/weinig uit, maar anders rosuvastatine. Geeft ogenschijnlijk de minste kans op spierklachten door het statinegebruik.

En uiteraard: als je bloed verliest, verlies je ijzer. Je ijzerstatus wordt altijd gemonitord bij aderlatingen. Bij sommigen kan dit wel degelijk anemie geven; daar moet je ook op sturen.
 
MrInk tattoo brother, ben je ermee bij een arts geweest ?
 
MrInk tattoo brother, ben je ermee bij een arts geweest ?

Nee bro, geef mn lichaam komende tijd even rust, nu in cruise. Over een maandje laat ik weer even prikken, kijken hoe het er dan voor staat.
 
Ook ik raad je een statine aan. Beginnen op 10 mg.
 
Nee bro, geef mn lichaam komende tijd even rust, nu in cruise. Over een maandje laat ik weer even prikken, kijken hoe het er dan voor staat.
Oke, uit ervaring denk ik ook dat je van je arts pas wat voorgeschreven krijgt na komende uitslag. Dan heb je ook twee uitslagen voor te leggen.
 
rosuvastatine begin je meestal op 5mg(ook minder bijwerking)

Ik heb zelf simvastatine op 10mg. Bevalt me goed en mijn cholesterol is perfect.
 
Ik heb zelf simvastatine op 10mg. Bevalt me goed en mijn cholesterol is perfect.
Daar heb je ook geen 5mg tabs van zover ik weet, en is de dosering over het algemeen hoger dan van rosuvastatine.
 
Ik heb zelf simvastatine op 10mg. Bevalt me goed en mijn cholesterol is perfect.
Inclusief triglyceriden? Meende dat je in het verleden wel erg hoge waarden had.
 
Klopt ik krijg van de internist rosuvastatine om het cholesterolgehalte te drukken ivm gebruik. Laatste meeting 2.4 dus goed!
 
Inclusief triglyceriden? Meende dat je in het verleden wel erg hoge waarden had.

Ik denk dat jij je verward met iemand anders mijn cholesterol is altijd goed geweest en triglyceriden ook. Wel tijdens een blast hoge HB gehad, maar dat is het dan ook.

Inclusief triglyceriden? Meende dat je in het verleden wel erg hoge waarden had.

Nee, dat begint bij 10mg.
 
Ik wil ook simvastatine gaan proberen de volgende keer dat ik weer ga blasten. Cholesterol is eigenlijk het enige waar ik me zorgen over maak elke keer als ik die bloedtests terugkrijg. Tijdens blasts is het helemaal kut en tijdens cruises ook niet ideaal.

Moet alleen ff een arts vinden die me dat wil voorschrijven want tegenwoordig doen ze in Russia ook al moeilijk in de apotheek met dat soort shit.
 
Ik wil ook simvastatine gaan proberen de volgende keer dat ik weer ga blasten. Cholesterol is eigenlijk het enige waar ik me zorgen over maak elke keer als ik die bloedtests terugkrijg. Tijdens blasts is het helemaal kut en tijdens cruises ook niet ideaal.

Moet alleen ff een arts vinden die me dat wil voorschrijven want tegenwoordig doen ze in Russia ook al moeilijk in de apotheek met dat soort shit.
Heb je rode gist rijst met monacoline k(minimaal 10mg) en bergamot al geprobeerd? Volgens veel studies verlagen beide supps je cholesterol aanzienlijk.

Uiteraard zijn statines het meest effectief, maar ik zou persoonlijk eerst die supplementen proberen en daarna pas die hardcore shit gebruiken. Statines kunnen je best nasty sides geven.
 
Back
Naar boven