XXL Nutrition

Dubbelcheck bloedwaarden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Qua diet zou ik zo min mogelijk verzadigde vetten eten. En qua compounds voornamelijk test gebruiken. Dan weet ik zeker dat je goed zit met die supplementen. Of je moet echt fuckedup cholesterol genetics hebben.

Ik zou me eerder zorgen maken over shit zoals linkerventrikelhypertrofie. Daar heb je wel meds voor nodig.
 
Hmm, ga wel eens met een arts praten, maar vraag me nog steeds af of ik het nodig heb. Neem een hoop sups (o.a. rode gist rijst met monacoline k en citrus bergamot), mn bloeddruk is altijd netjes, en na 15 maanden blasten en cruisen is aan het eind van een zware blast mijn LDL welliswaar iets verhoogd, maar nog steeds binnen de referentie. Waarom dan naar medicijnen grijpen?
 
Hmm, ga wel eens met een arts praten, maar vraag me nog steeds af of ik het nodig heb. Neem een hoop sups (o.a. rode gist rijst met monacoline k en citrus bergamot), mn bloeddruk is altijd netjes, en na 15 maanden blasten en cruisen is aan het eind van een zware blast mijn LDL welliswaar iets verhoogd, maar nog steeds binnen de referentie. Waarom dan naar medicijnen grijpen?
Ik zou met die waarden niet meteen grijpen naar statines. Zeker niet als je rekening houdt met 't feit dat je aan het blasten bent.

Maar goed, als je de opbouw van eventuele plaque zoveel mogelijk wilt beperken, zou je idealiter een LDL altijd rond de 2-2.5 willen hebben denk ik. Tijdens zo'n blast kun je waarschijnlijk alleen met een statine(+ goede voeding) bij die waarde in de buurt komen.
 
Ik zou met die waarden niet meteen grijpen naar statines. Zeker niet als je rekening houdt met 't feit dat je aan het blasten bent.

Maar goed, als je de opbouw van eventuele plaque zoveel mogelijk wilt beperken, zou je idealiter een LDL altijd rond de 2-2.5 willen hebben denk ik. Tijdens zo'n blast kun je waarschijnlijk alleen met een statine(+ goede voeding) bij die waarde in de buurt komen.

Statines op een lage dosis geven over het algemeen meer voordelen dan nadelen. En ook monacoline k werkt praktisch hetzelfde als een normale statine dus ook kans op dezelfde bijwerkingen.
 
Statines op een lage dosis geven over het algemeen meer voordelen dan nadelen. En ook monacoline k werkt praktisch hetzelfde als een normale statine dus ook kans op dezelfde bijwerkingen.

Merk jij iets van bijwerkingen? En wat voor bijwerkingen geven statines eigenlijk überhaupt?
 
Merk jij iets van bijwerkingen? En wat voor bijwerkingen geven statines eigenlijk überhaupt?
Ligt ook aan welke en welke dosis, de één ervaart eerder een bijwerking dan de ander.

* gevoel van zwakte
slap lusteloos, duizelig.
Maar dit is bij mensen die niet kuren.

side note: Rode gist rijst verlaagt de synthese van co-enzym Q10 en vitamine D. Suppleer daarom naast rode gist rijst ook co-enzym Q10 en vitamine D.
(maar dan doen de meesten hier al)
 
Laatst bewerkt:
Zo even een update, na 10 weken cruisen weer even bloed laten checken, en alles is weer netjes terug binnen de waarden.
Hemoglobine/hematocriet weer binnen de waarden, logisch aangezien bold de boosdoener was.
LDL/HDL weer binnen de waarden (zou evt nog wat mooier kunnen).
Monocyten licht verhoogd, ga ervanuit dat dit komt omdat ik een zware verkoudheid heb en savonds op de dag van bloedprikken een beetje grieperig werd.
ASAT/ALAT/creatine-kinase nog steeds verhoogd, vermoedelijk door zwaar trainen (gamma-GT is wel mooi laag).
Ook even PSA laten checken na aanleiding van het topic van NLSPT , ook mooi laag.

Op of aanmerkingen?


bloedwaarden.jpg
 
Zo even een update, na 10 weken cruisen weer even bloed laten checken, en alles is weer netjes terug binnen de waarden.
Hemoglobine/hematocriet weer binnen de waarden, logisch aangezien bold de boosdoener was.
LDL/HDL weer binnen de waarden (zou evt nog wat mooier kunnen).
Monocyten licht verhoogd, ga ervanuit dat dit komt omdat ik een zware verkoudheid heb en savonds op de dag van bloedprikken een beetje grieperig werd.
ASAT/ALAT/creatine-kinase nog steeds verhoogd, vermoedelijk door zwaar trainen (gamma-GT is wel mooi laag).
Ook even PSA laten checken na aanleiding van het topic van NLSPT , ook mooi laag.

Op of aanmerkingen?


Bekijk bijlage 578601
Netjes man.
Welke supplementen pak jij?
 
Welke supplementen pak jij?

Qua healthsupps:
  • Citrus Bergamot 1000mg
  • CoQ10 200mg
  • Omega 3 4000mg
  • Magnesium 400mg
  • Multivitamine
  • Vitamine C 1000mg
  • Vitamine D3 3000iu
  • Rode rijst gist (10 mg monacoline K)
  • Zink 22,5 mg
 
Je zou is een periode lijnzaad kunnen doen:
Yes was ik van op de hoogte, om die reden alvast een voorraad ingeslagen bij XXL, kan niet lang meer duren voor NL het in de ban doet. :roflol:
Je zou ook is naar lijnzaad kunnen kijken:
Lignanen helpen beschermen tegen kanker. Helpt beschermen tegen borst- en prostaatkanker. Helpt bij het verlagen van het cholesterol. Helpt bij het stabiel houden van de bloedglucose.
 
Qua healthsupps:
  • Citrus Bergamot 1000mg
  • CoQ10 200mg
  • Omega 3 4000mg
  • Magnesium 400mg
  • Multivitamine
  • Vitamine C 1000mg
  • Vitamine D3 3000iu
  • Rode rijst gist (10 mg monacoline K)
  • Zink 22,5 mg
Mooie lijst.
Wat verder een interessante aanvulling zou kunnen zijn:
Boron en deze vond ik erg interessant:
 

Bijlagen

  • D7A23625-BE32-45E3-8C77-98076AE30014.jpeg
    D7A23625-BE32-45E3-8C77-98076AE30014.jpeg
    53,8 KB · Weergaven: 43
  • 568E446C-AFD7-4CAC-9AF0-CCD937C379DA.jpeg
    568E446C-AFD7-4CAC-9AF0-CCD937C379DA.jpeg
    81,6 KB · Weergaven: 43
Ik wil vandaag mn blast starten, 500 test e / 400 primo / 400 npp, wat zeggen jullie, good to go?
 
Weet je je test en oestrogeen waarden ook of had je die niet mee laten nemen?
Dit vraag ik omdat het gebruik van aas/as de reden was van je bloedonderzoek en dus je resultaten van je onderzoek hieruit voortgekomen zijn.
 
Ik vind ldl/hdl nog steeds op de grens. Als je nu gaat blasten heb je grote kans dat het snel buiten range is.
 
Ook hier maar even plaatsen:

Als je Chol. niet omlaag krijgt met MonacolinK zou ik naar Simvastanine gaan
 
Ik wil vandaag mn blast starten, 500 test e / 400 primo / 400 npp, wat zeggen jullie, good to go?
Je waarden zijn nu net binnen de grens. Het lijkt mij verstandig om de cruise langer door te trekken zodat de bloedwaarden een langere tijd binnen de range zijn en het lichaam kan " herstellen". Direct gaan blasten wanneer de bloedwaarden net binnen de range vallen slaat eigenlijk nergens op. Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
 
Ik zou niet het ene probleem het met het andere probleem gaan oplossen met medicatie maar schijnt een hype te zijn of zo.
Verdiep je is goed in het cholesterol zowel het HDL en het LDL etc.
Eerst dit goed begrijpen maar dat is mijn advies.
Waarom wordt bv je LDL hoger icm met Testosteron etc.
Een kapotte LDL cel is bijvoorbeeld schadelijk en niet zo zeer LDL cel in een goede conditie.
Kortom het reikt veel verder.
 
Laatst bewerkt:
Heyy Tattoo Bro, hoe gaat het herstel van je gyno operatie ?
 
Back
Naar boven