MuscleMeat

Duitsland ontsnapt aan terreur

Bezoekers in dit topic

pat21

Lamme tak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
14.717
Waardering
425
Duitsland aan terreuraanslag ontsnapt

Uitgegeven: 18 augustus 2006 18:38

MUNCHEN - Duitsland is eind vorige maand hoogstwaarschijnlijk aan een terroristische aanslag ontsnapt. De Duitse politie meldde vrijdag dat kofferbommen die op 31 juli in twee regionale treinen bij Koblenz en Dortmund waren aangetroffen, alleen door een constructiefout niet zijn ontploft.

De politie heeft twee verdachten weten te identificeren door opnamen van bewakingscamera's op stations. Op de beelden zijn de donkerharige mannen te zien die de koffers perrons van een station in Keulen oprijden. De twee treinen reden daarvandaan richting Koblenz en Dortmund. De politie heeft 50.000 euro uitgeloofd voor de gouden tip die leidt tot de arrestatie van het duo.




Afpersing

Het Openbaar Ministerie, dat eerder wees op de mogelijkheid van afpersing, meldde vrijdag zeer sterke aanwijzingen te hebben dat het ging om een mislukte terroristische aanslag. "We werken momenteel met de aanname dat dit het werk was van een terroristische groepering in Duitsland en dat het de bedoeling was een groot aantal mensen te doden", aldus de openbaar aanklager in de zaak.

Uit het onderzoek van justitie blijkt een mogelijk verband met Libanon. In een van de koffers is een briefje met een Arabisch opschrift en een Libanees telefoonnummer aangetroffen.

De twee identieke zwarte koffers waren gevuld met flessen met propaangas, ontstekingsmechanismen, metaaldraad, batterijen en flesjes gevuld met een ontvlambare vloeistof. De kofferbommen zouden tien minuten voor aankomst in de stations hebben moeten ontploffen, blijkt uit onderzoek.

Is toch een land wat zich afzijdig houd voor zover ik me herinner
 
ja idd. en dat is misschien wat ze juist willen: iedereen in het conflict betrekken.
daarnaast westers = westers. die lui hebben gewoon een bloedhekel aan ons.
 
its a conspiracy! non of this happened!
 
Tsja....wat moet je hier nou nog van zeggen?

Racisme gaat weer hoogtij vieren en maar afvragen hoe dat toch komt...:rolleyes:
 
Ja dit is inderdaad koren op de molen van die rechts extremistische groeperingen in Duitsland
 
En geef ze es ongelijk...
 
zoals je sig... ik zeg niks ;) :D
 
Is toch een land wat zich afzijdig houd voor zover ik me herinner

Vandaag ook op 't nieuws: willen ze géén militairen sturen naar Israel en omstreken, wel willen ze meehelpen met logistiek.:rolleyes:
Terwijl bij ons wordt gekeken wat we nog meer qua mankracht en materialen erheen kunnen sturen, om kwaad op te worden:sad:
 
er gaat geen troepenmacht heen omdat ze dat niet kunnen bolwerken. We sturen alleen 5 miljoen Euro extra die kant op
 
Maar er zijn wel Nedrelandse militairen, geen Duitse toch?

Btw ik heb niets tegen Duitsers!
 
En geef ze es ongelijk...

met andere woorden rechtvaardig jij hun opinies/gedrag?

wat ben jij dan een misselijkmakend slecht persoon....

had je hoger ingeschat:(
 
met andere woorden rechtvaardig jij hun opinies/gedrag?

wat ben jij dan een misselijkmakend slecht persoon....

had je hoger ingeschat:(

Dat is ook weer het andere uiterste.

Testo bedoeld alleen dat als je een rechts-extremist zou zijn, een actie als deze allemaal alleen maar olie op het vuur is.
 
ik vind dat zonder rechts exstremisten je geen goede tegenpool hebt tegen terroristextremisten of met andere woorden geloofcoïtusstremisten

blijkbaar is duitsland dus nu ook ontsnapt aan een grote aanslag en de vraag is maar wanneer zal nederland aan de beurt zijn

dat kan niet lang meer duren als ik het zo bekijk

er moet eindelijk eens worden gezien dat we de grenzen moeten sluiten en totaal geen pardon maar voor dit soort mensen

in nederland is het zo dat bepaalde mensen gewoon weer op straat komen te staan alleen vanwegen onvoldoende bewijs

kom opzeg
 
its a conspiracy! non of this happened!

Ik ga er maar vanuit, dat dit sarcastisch is bedoeld. Ik heb de foto's ervan in de krant gezien, dagelijks een Duits blad in huis ;) .
 
geen van twee is te rechtvaardigen, maar het word zo gewoon moeilijk om mensen te vertrouwen.
stel als ik in een vliegtuig stap en mn plaatsje op zoek en achter mij gaat 1 of andere man in gewaad + baard zitten dan zal ik geen fijne vlucht hebben.
terwijl ik voor 11 september nooit echt zo'n gevoel gehad zou hebben.
het is gewoon een logische reactie op potentieel gevaar.
 
ik vind dat zonder rechts exstremisten je geen goede tegenpool hebt tegen terroristextremisten of met andere woorden geloofcoïtusstremisten

blijkbaar is duitsland dus nu ook ontsnapt aan een grote aanslag en de vraag is maar wanneer zal nederland aan de beurt zijn

dat kan niet lang meer duren als ik het zo bekijk

er moet eindelijk eens worden gezien dat we de grenzen moeten sluiten en totaal geen pardon maar voor dit soort mensen

in nederland is het zo dat bepaalde mensen gewoon weer op straat komen te staan alleen vanwegen onvoldoende bewijs

kom opzeg

whahahah, alsof de rechts extremisten en moslim extremisten elkaar als voetbalsupporters op een veld in elkaar staan te hoeken... :roflol:
t zijn beide groeperingen die het spoor geheel bijster zijn. Geweld werkt geweld in de hand.

En ik geef ze overigens WEL ongelijk.

En met het dichtgooien van de grenzen 'voor dit soort mensen' (en 10 voor deze uiterst vage typering) zal het vast ook wel opgelost worden...
In Nederland lopen er ook genoeg triggerhappy sicko's rond.

ZOOO kortzichtig, 'gooi de grenzen maar dicht'.... Die begint echt een baard van hier tot Kabul te krijgen...
 
Geweld is gewoon geen oplossing... Het blijft gewoon duren en aanslepen.. Ik heb liever dat er af en toe een vliegtuig uit de lucht valt, dan dat er ook nog eens extreem rechtse terroristen bijkomen...

Het enige wat er ny moet gebeuren is bedaren en de oorzaak aanpakken, namelijk slecht beleid van de regering wat betreft immigratie en integratie..
 
whahahah, alsof de rechts extremisten en moslim extremisten elkaar als voetbalsupporters op een veld in elkaar staan te hoeken... :roflol:
t zijn beide groeperingen die het spoor geheel bijster zijn. Geweld werkt geweld in de hand.

En ik geef ze overigens WEL ongelijk.

En met het dichtgooien van de grenzen 'voor dit soort mensen' (en 10 voor deze uiterst vage typering) zal het vast ook wel opgelost worden...
In Nederland lopen er ook genoeg triggerhappy sicko's rond.

ZOOO kortzichtig, 'gooi de grenzen maar dicht'.... Die begint echt een baard van hier tot Kabul te krijgen...
jij doet alsog de grensen dichtgooien de oplossing is

het is puur een middel dat het de mensen een stuk moeilijker maakt
ze moeten dan andere manieren gaan zoeken om dingen de grens over te krijgen en dus worden de mogenlijkheden voor minder en controlle beter:cool:
 
met andere woorden rechtvaardig jij hun opinies/gedrag?

wat ben jij dan een misselijkmakend slecht persoon....

had je hoger ingeschat:(


Hoe kan jij me nou hoger inschatten als je zelf met dit soort domme opmerkingen komt?

Draag jij bij met goede posts hier ofzo?

Laat me dan ff weten welke want als er 1 iemand domme opmerkingen post ben jij het wel.

Centaur heeft gelukkig wel begrijpend lezen op school gehad en begrijpt precies wat ik bedoel.

Als je het dus de volgende x weer niet snapt eerst ff vragen voordat je met domme opmerkingen komt.
 
Back
Naar boven