MuscleMeat

Duizelig en misselijk na oefening

Bezoekers in dit topic

markvog

Cool Novice
Lid geworden
9 apr 2013
Berichten
101
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
78kg
Vetpercentage
18%
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is maar ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik ging vandaag weer voor het eerste sinds een half jaar trainen, dan voornamelijk kracht oefening zoals Dumbell Bench Press, Squad en dat soort dingen. In het begin goed het goed ong. 20 minuten, maar daarna werd ik super duizelig en misselijk en werd helemaal gek na elke oefenen xD Dus moest telkens opnieuw 10 minuten wachten tot ik me weer normaal voelde om verder te gaan met de volgende oefening. Kan dit komen doordat mijn conditie bijvoorbeeld niet zo goed is?

Iemand een idee hoe dit komt? Alvast bedankt,

Mark
 
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek op het forum is maar ik hoop dat iemand kan helpen.

Ik ging vandaag weer voor het eerste sinds een half jaar trainen, dan voornamelijk kracht oefening zoals Dumbell Bench Press, Squad en dat soort dingen. In het begin goed het goed ong. 20 minuten, maar daarna werd ik super duizelig en misselijk en werd helemaal gek na elke oefenen xD Dus moest telkens opnieuw 10 minuten wachten tot ik me weer normaal voelde om verder te gaan met de volgende oefening. Kan dit komen doordat mijn conditie bijvoorbeeld niet zo goed is?

Iemand een idee hoe dit komt? Alvast bedankt,

Mark


Het kan deels met je conditie te maken hebben. Maar je geeft zelf al aan dat je voor het eerst in een halfjaar tijd ging trainen, en ik denk dat je gewoon maar wat willekeurige oefeningen gedaan hebt, klopt? Vooral squatten is echt één van de zwaarste oefeningen naar mijn mening. Misschien heb je ze ook wat te zwaar uitgevoerd, aangezien je het helemaal niet gewoon bent. Je bent ook erg mager zie ik aan je stats, ik neem aan dat je niet veel eet. Dat kan ook verklaren waarom je je snel slap voelt na je oefeningen. (geen energie)

Ik gok op een combinatie van deze factoren. Dus volgende keer rustig aan beginnen, laag gewicht en niet in het wilde weg oefeningen doen. Zorg daarbij dat je voldoende energie hebt, en het komt wel goed ;)
 
Meer eten van te voren en daarna. Genoeg drinken 2/3 liter water los naast je dieet.
 
Bedankt voor de reacties. Erg mager valt wel mee, 72 kilo is het perfecte gewicht van iemand van mijn lengte toch? Ik weeg 69 nu. Ik eet ook heel veel, meer dan andere thuis.

Maar ik zap de tips is uit gaan proberen. Meer eten en drinken, en eventueel aan m'n conditie werken. Ik laat na de volgende keer wel weten of het beter ging.

Als ik van te voren eet, hoe lang is dat aan te raden? 1 uur ong.?
 
~80kg is normaal voor je lengte, 72kg is nog steeds erg skinny.
Ik heb er zelf ook wel last van, vooral bij zware gewichten.
Zal de tip van Kevinson dan zelf ook meenemen, ik dacht zelf dat het aan overbelasting van het CNS lag.
 
is geen perfect gewicht begin te eten je bent ecto...
ik heb t ook bij de zwaarste sets bij bv legpress/squat dat ik even moet zitten en blauw zie :P
 
Heb je een voedingsschema en zo ja hoe ziet deze eruit.
Had het zelfde en dit kwam door te weinig juiste voeding voor de training, heb het toen aangepast en ging weer als een trein ;-)
 
Ik zie ook regelmatig sterretjes bij 't trainen.. Zeker als ik de laatste 2 á 3 reps doe in de 3de of 4de set.. Heerlijk! Ik eet en drink overigens voldoende.. Ik denk dat als je echt alles geeft dat 't wel redelijk common is dat je ff de weg kwijt bent :p
 
Onee, maybe was 72 goed toen ik 18 was haha. Had ff opnieuw bmi uitgerekend met 80 kg en 80 kg is wel Nice opzich. Mn nieuwe streven dan.

BMI en krachtsport/BB...

...op z'n zachtst gezegd: 'niet de meest ideale combinatie'.
 
BMI en krachtsport/BB...

...op z'n zachtst gezegd: 'niet de meest ideale combinatie'.

Oke, maar aan zo'n opmerking heb ik natuurlijk niks. Forums zijn volgens mij bedoeld om te helpen, dus zeg wat je bedoeld of zeg anders maar niks.
 
Oke, maar aan zo'n opmerking heb ik natuurlijk niks. Forums zijn volgens mij bedoeld om te helpen, dus zeg wat je bedoeld of zeg anders maar niks.

geen zorgen, die steroïden van tegenwoordig...

je begrijpt het wel
 
Oke, maar aan zo'n opmerking heb ik natuurlijk niks. Forums zijn volgens mij bedoeld om te helpen, dus zeg wat je bedoeld of zeg anders maar niks.

Hij bedoelt te zeggen dat BMI niet interessant is voor krachtsporters, aangezien deze groep veel meer (zware) spiermassa heeft dan een normaal persoon.

OT

Laat je bloeddruk een keer opmeten; wellicht is deze te laag. Daarnaast is je ademhaling erg belangrijk.
 
Hij bedoelt te zeggen dat BMI niet interessant is voor krachtsporters, aangezien deze groep veel meer (zware) spiermassa heeft dan een normaal persoon.

OT

Laat je bloeddruk een keer opmeten; wellicht is deze te laag. Daarnaast is je ademhaling erg belangrijk.

Ik squat vrij zwaar en als ademhaling niet goed is, zie ik ook sterretjes. Als ik goed op ademhaling let, heb ik dat niet.
 
Oke, maar aan zo'n opmerking heb ik natuurlijk niks. Forums zijn volgens mij bedoeld om te helpen, dus zeg wat je bedoeld of zeg anders maar niks.


Zozo, een praatjesmaker... :rolleyes:

Hij bedoelt te zeggen dat BMI niet interessant is voor krachtsporters, aangezien deze groep veel meer (zware) spiermassa heeft dan een normaal persoon.


Zo is 't!
 
Hij bedoelt te zeggen dat BMI niet interessant is voor krachtsporters, aangezien deze groep veel meer (zware) spiermassa heeft dan een normaal persoon.

OT

Laat je bloeddruk een keer opmeten; wellicht is deze te laag. Daarnaast is je ademhaling erg belangrijk.

Oke thanks, had al zo'n vermoeden wat dat eerste betreft. En ademhaling heb ik ook vaak gehoord, maar vind dat best lastig, hoe zat dat ookalweer? Als je kracht zet uitademen? En daarnaast inademen?
 
hyperventilatie door slechte ademhaling tijdens de oefeningen.
 
Oke thanks, had al zo'n vermoeden wat dat eerste betreft. En ademhaling heb ik ook vaak gehoord, maar vind dat best lastig, hoe zat dat ookalweer? Als je kracht zet uitademen? En daarnaast inademen?

Dat verschilt een beetje per oefening. Bij sommige oefeningen wil je je (onder)rug beschermen tegen de hoge druk, e.g. squat, deadlift, ohp, dus adem je pas uit na een volledige repetitie.

Vaak is het zo dat mensen die een slordige uitvoering hanteren, ook hun ademhaling niet op orde hebben. Voer de oefening rustig en beheerst uit en concentreer je daarbij op je ademhaling. Na verloop van tijd gaat het vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
Dikke snee ontbijtkoek met boter en suiker en een banaan een half uurtje voordat je gaat trainen, je hebt volgens mij een voedingstekort.
 
Dikke snee ontbijtkoek met boter en suiker en een banaan een half uurtje voordat je gaat trainen, je hebt volgens mij een voedingstekort.

Wat ik voorheen vaak deed, was vier bruine boterhammen met ei, twee glazen water en een banaan voordat ik ging sporten. Is een ontbijtkoek niet erg weinig?

Mijn gewicht zegt trouwens weinig over mijn voedingspatroon, ik eet vrij veel maar kom nooit aan. Maar zal proberen nog meer te eten dan maar :P
 
Back
Naar boven