MuscleMeat

duizelig na t-bar, deadlift.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ijzertekort komt zeer zelden voor bij mannen heb ik gelezen, zou dit dan niet wat vergezocht zijn met een normaal dieet?
 
ijzertekort komt zeer zelden voor bij mannen heb ik gelezen, zou dit dan niet wat vergezocht zijn met een normaal dieet?

Dit heb ik ook eens gelezen, vaker komt het voor bij vegetariërs. Maar het zou natuurlijk wel kunnen, gewoon meerdere dingen proberen.. Je loopt wel tegen de oorzaak aan.
 
Meest waarschijnlijke oorzaak -zeker bij oefeningen waarbij je voorover hebt 'gehangen'- is een tijdelijke verandering in de bloeddruk (O.H.)
 
na grote oefeningen als t-bar en deadlift word ik steeds duizelig weten jullie hoe dit komt of wat ik ertegen kan doen?
ademhaling is trouwens goed

bloeddruk loopt nogal op als je deadlift. Als je dan ineens stopt met deadliften zakt al dat bloed weer weg uit je kop en daalt je bloeddruk ineens bijzonder snel. Kun je OUT van gaan zelfs.

http://www.youtube.com/watch?v=OKXD-n3n5uY

Altijd na afloop even rustig aan doen en tot rust komen.
 
bloeddruk loopt nogal op als je deadlift. Als je dan ineens stopt met deadliften zakt al dat bloed weer weg uit je kop en daalt je bloeddruk ineens bijzonder snel. Kun je OUT van gaan zelfs.

http://www.youtube.com/watch?v=OKXD-n3n5uY

Altijd na afloop even rustig aan doen en tot rust komen.

dan is dit denk ik de oorzaak want ik heb het alleen bij t-bar en deadlift, anders zou ik het ook wel hebben bij andere oefeningen
 
dan is dit denk ik de oorzaak want ik heb het alleen bij t-bar en deadlift, anders zou ik het ook wel hebben bij andere oefeningen

Het kan ook bij squats,

https://www.youtube.com/watch?v=MIQuF2Kdv2c

en waarschijnlijk ook wel bij bankdrukken (vooral als je snel opstaat na een max beurt vermoed ik)

---------- Post toegevoegd Sun 23 Dec 2012 om 19:51 ----------

Ik heb het zelf ook regelmatig bij deadlifts... moet altijd even mezelf goed vasthouden na afloop. Ik kon laatst zelfs mijn hartslag zien :)
 
lijkt me eng, heb er ook paar keer tegenaan gezeten met deads
 
vrijdag was ik met squats bezig (maar 60 kg). ik ging heel diep, toen deed mn rechterknie opeens tyyyfuuus veel pijn, ik werd licht in mijn hoofd, viel naar voren en kon net met een snoekduik de barbell in het rek duiken.
 
heb het met squaten wel eens gehad met de rep out, ook met max lift idd zakte door mn benen en hing tegen de bar aan die op de spotters lag, bleef wel nog bij
 
heb het met squaten wel eens gehad met de rep out, ook met max lift idd zakte door mn benen en hing tegen de bar aan die op de spotters lag, bleef wel nog bij

Dit had ik afgelopen vrijdag. Werd ineens licht in de kop, en een beetje duizelig.. Toen even rustig gezeten, en die ene rep er nog wel uitgeperst. :p
 
Het zal indd vast met de bloeddruk te maken te hebben. Denk ook dat het gewoon komt omdat dit de zwaarste oefeningen zijn die je kan doen, het vraagt gewoon erg veel van je lichaam. Heeft weinig met de voeding te maken lijkt mij.
 
Bloeddruk lijkt me meest waarschijnlike in dit geval. Heb dat zelf ook bij deadlifts en soms ook bij zware leg-press.
 
je gebruikt vrijwel al je spieren in LB, dus verzuring, vaat prikkeling, vasodilatatie, bloed zakt weg uit je hoofd en voila.

heel normaal dus.
 
Meer carbs eten en drinken ( ik heb meestal pakje rozijnen en fles water mee ) als ik iets voel neem ik wat van beide problem solved bij mij toch :)
 
voldoende rust wil ook wel is helpen
 
Herkenbaar dit maar dit was gebeurde mij vroeger wel eens als ik niet optijd gegeten had en dus te weinig
 
Ben ook wel eens zweverig geweest na een deadlift of squat. Ben nog niet gevallen maar ik zal in het vervolg de dumbbells achter me maar even aan de kant leggen. Je weet maar nooit:D
 
kan ook bad form zijn in de nek, zenuwen en bloedbanen worden afgesloten, te weinig zuurstof en bam
Mag je ademhaling nog zo goed zijn als je wilt, als er geen zuurstof naar die brains gaan van je dan gaan de lichten ook uit.
 
Back
Naar boven