XXL Nutrition

Duizelig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Aart00

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2010
Berichten
79
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
87kg
Hallo
Ik had ff een vraagje.
Wanneer ik bijvoorbeeld een half uur op mn bank lig en dan ff opsta om iets te pakken, dan word ik opeens een paar seconden super duizelig.
Hebben anderen dit ook weleens en hoe zou dit komen.
Gr
 
same here, zwarte vlekken en soms gewoon 15 seconden bijna niks zien weet helaas niet hoe het komt ...
 
bloedarmoede ?, als het lang aanhoudt zou ik tog de HA even bezoeken ;)
 
Heeft iedereen, Rustig opstaan.
Kan het niet onderbouwen (straks zeg ik iets verkeerds :x) denk iets met bloed circulatie
 
heb dit ook, komt vaker voor , niet echt iets om je meteen zorgen om te maken.
 
Even duizelig is niet zo heel erg nee, maar goed is het zeker niet, en als je zwarte vlekken ziet is het al helemaal niet goed (zoals MickG omschrijft).
 
rob, kun je dit onderbouwen het is vooral als ik een tijd heb gezeten en dan plots opsta dat ik zwarte vlekken zie
 
hoezo zou ik dit nog moeten onderbouwen ? denk je zelf dat het gezond is dat je zwarte vlekken ziet als je opstaat na een tijd zitten ??
(beetje duizelig kan omdat je snel van positie veranderd) maar zwarte vlekken zien is toch echt anders.

edit: op google is er veel over te vinden, het heeft sowieso met je bloedcirculatie te maken.
 
Laatst bewerkt:
Langszaam opstaan.
Als je ligt -> langzaam recht gaan zitten-> langzaam opstaan -> even staan -> dan pas lopen en andere rare oerwoud bewegingen doen
 
Langszaam opstaan.
Als je ligt -> langzaam recht gaan zitten-> langzaam opstaan -> even staan -> dan pas lopen en andere rare oerwoud bewegingen doen

Ook een optie maar er kunnen meerdere dingen een rol spelen bij duizeligheid, daarom is het niet iets wat je te ligt moet nemen en al helemaal niet als je
ook daadwerkelijk even zwart voor de ogen ziet (als dit heel sporadisch is kan het wel) maar als dit te vaak voor komt is het niet goed.
 
Als je te snel op staat wordt je duizelig. Dat heeft volgens mij bijna iedereen. Je moet langzaam opstaan.
 
Hoe oud ben je?

Ik had dit namelijk ook vaak tussen mijn 16e en mijn 22e ofzo. Ben nu 26 en heb het eigenlijk helemaal nooit meer. Weet niet waar het vandaan komt, ik vermoed lage bloeddruk?

Het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken. Zelfs als je het heel extreem hebt zou je hooguit een keer flauw kunnen vallen. Tenzij je met je hoofd op een nare plek terecht komt kan flauw vallen geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
google orthostatische hypotensie
 
Als je ligt hoeft je hart minder hart te pompen om je bloed rond te krijgen omdat het bloed in het tweede deel van de circulatie ( van je benen naar boven) in plaats van verticaal, horizontaal gaat.

Zodra je opstaat kan het bloed niet bij je hersenen komen omdat het simpelweg te weinig snelheid heeft om bij je hoofd te komen en het duurt een seconde vooradt je ahrt hieraan aangepast is.

Volkomen normaal dus.
 
Heb dit soms ook. Ik merk dat het weg is als je alles relaxt doet. Soms ga ik onderuit op de bank en half uurtje later racen om mijn telefoon die gaat en dan zie ik ook vlekken. Gewoon rustig op staan. Het heeft denk ik met je bloeddoorstroming te maken.
 
Back
Naar boven