AndroidHealthClinic

Duizelingen bij maxen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lobstar

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
1.964
Waardering
79
Ben in mijn 3 ronde WSB bezig (3x3wkn) en ben nu bij LB mijn deadlift aan het verbeteren.
Gaat erg lekker, alleen als ik zwaar ga heb ik na de 1 max rep heel even duizelingen.
Ik probeer niet te veel druk op mijn kop :splat: te zetten.
Ook hou ik mijn adem niet in.
Heb ook al geprobeerd om de negatieve beweging wat sneller uit te voeren waardoor de druk minder lang oploopt.
Of uitademen bij optillen, bovenaan weer ademhalen en uitademen bij neerleggen, maar het helpt niet helemaal.

Bij boxsquats en step ups had ik dit probleem niet.

Heeft iemand andere tips? Want heb wel het idee dat ik qua kracht zwaarder kan pakken.
 
als ik max ging had ik dat ook vaak bij deadlifts , even je ogen dicht en doorademen en weg is het.

max niet meer hang nu op 8x 180kg heb meer grip probleem. kan kwa kracht wel zwaarder maar dan glijd de stang me langzaam weg
 
Zal wel met je ademhaling te maken hebben vermoed ik, mijn vriendin viel altijd flauw toen ze op deadlift maxte, en sinds ze op haar adem let heeft ze nergens geen last meer van. Een foutje die ik toen bespeurde is dat ze inademde voor de lift, en tijdens de lift nogmaals inademde, wat voor een inmense druk zorgt natuurlijk.

Probeer er eens op te letten of je ook deze fout niet maakt.
 
meer carbs eten voor de workout?
 
Inademen voor de rep, dan lucht vasthouden bij het zakken/spanning zetten en nadat de lift begonnen is uitademen, maar hierbij de spanning vasthouden.
Dus eerder de lucht eruit persen.
Vaak klinkt het als kreunen of ingehouden schreeuwen.

Ik heb er zelf alleen last van als ik een highrep set squat of DL of powercleans doe, maar hoe beter dat je getraind raakt hoe verder weg dat moment komt te liggen.

Wanneer ik bij DL boven mijn max probeer te liften wordt het gewoon geheid even een black out, zo geeft mijn lichaam kennelijk aan dat het teveel is.
 
Back
Naar boven