Fitness Seller

Dulle's 1st Havoc Pulse Cycle

  • Topic starter Dulle
  • Startdatum
  • Reacties 39
  • Weergaven 14K
  • Volgers 3

Bezoekers in dit topic

Dulle

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 mei 2009
Berichten
24
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
83kg
Mijn eerste ervaring met pro-aas begint vandaag!

Ik heb na lang beraad gekozen voor een full cycle, met het volgende schema:

wk 1: 30 ED
wk 2: 30 ED
wk 3: 30 ED
wk 4: 30/40 ED

Gewicht was vanmorgen 83,6 kg en vetpercentage zal rond 17/18% liggen.
Mijn doel is dan ook een daling in vet en tegelijkertijd massa/kracht gainen, aangezien ik niet zo lang geleden gestart ben met het Anabolic Diet van Mauro DiPasquale verwacht ik dat dit goed mogelijk is. Heb de afgelopen weken al een aantal % vet verloren, terwijl ik op sommige oefeningen sterker ben geworden!

Naast de Havoc (die ik trouwens rond de training inneem) zal ik supplementeren met onder andere:

- Visolie capsules (als onderdeel van Anabolic Diet)
- BCAA's
- Glucosamine
- Taurine
- Multivit

PCT ben ik nog niet helemaal uit, vooralsnog bestaat deze uit:

- Nolva (3 wk: 20-20-20-10)
- Lever detox
- Mariadistel
- Creatine
- Test booster

Eetschema bestaat uit low-carb (<30g) doordeweeks met een carb up in het weekend. Voedsel is voornamelijk eieren, kaas, vlees, vis en groenten met een totaal kcal van 2500 (BMR = 2000). Verwacht trouwens dat dit geleidelijk aan wordt verhoogt, gezien de vele logs die vol staan over de "vreetkicks" die Havoc veroorzaakt :D

Ik ga beginnen met een trainingsschema waarin ik alle spiergroepen 2x per week pak, door een fullbody op maandag en een UB/LB split op woensdag en vrijdag. Moet nog even kijken hoe dit uitpakt! Cardio doe ik trouwens op off-dagen en varieert van 30 min op de cross trainer tot 15 min HIIT.

Zal z.s.m. een foto maken/plaatsen zodat jullie (maar ook ik zelf) de progress kunnen volgen. Probeer ook een vetmeting te laten doen, maar de spiegel blijft toch mijn eerste maatstaf.

Als iemand aanmerkingen of tips heeft, hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Waarom ga je pulsen gozer, je zal veel meer bereiken met een 4 weekse fullcycle op 20-30-30-40. Verders ziet het er goed uit, heel veel succes, ik lees mee!
 
Waarom ga je pulsen gozer, je zal veel meer bereiken met een 4 weekse fullcycle op 20-30-30-40. Verders ziet het er goed uit, heel veel succes, ik lees mee!
Idd als je toch gaat nakuren op nolva..
 
Ik heb gekozen voor de pulse methode, omdat ik denk dat ik zo de sides een beetje kan beperken. Met name de levertoxicteit hoop ik zo te verminderen...
 
Alles ziet er in orde uit. Je hebt er duidelijk goed over nagedacht.

Ik zou persoonlijk ook voor een 'gewone' 4weken cycle kiezen.
Maar ik ben wel benieuwd naar je resulaten. Succes!
 
Je lever krijgt op deze manier juist elke keer dat je gebruikt een nieuwe klap, vooral omdat je ook mariadistel gebruikt op off-dagen.
 
Hallo,

Ik ben toevallig vandaag ook begonnen met een Havoc cycle (eerste cycle ooit btw). Zelf heb ik wel gekozen voor een full cycle (30-40-40-40).

Doorheen de hele cycle neem ik cycle assist van C.E.L. Als PCT ben ik nog aan het twijfelen, ik heb Novedex XT en ZMA ingekocht maar zou mss toch ook Nolva achter de hand willen houden. Maar zou niet direct weten hoe eraan te geraken.

STATS:

lengte:188cm
gewicht (laatste weging): 87.3 kg
bf: 8-10%

VOEDING

3900 kcal (zeer strikt en goed ingedeeld)

SUPPS

Cycle Assist
Omega 3 caps
Multi vit
Waxy Maize
Pepto Pro
Essential Amino Stack

TRAINING

3 x per week full body

ps.: ik bestempel me niet als bodybuilder, ik doe namelijk al jaren aan vechtsporten. heb zelfs nooit alleen gepowertrained, tenzij door een blessure. Ik train nog gemiddeld 3 keer per week extra dus. toch hoop ik op deze manier wat extra VVM te winnen.

Ik ga proberen mijn bevindingen hier neer te schrijven en wss om de zoveel tijd wel wat vragen stellen.

grtz!
 
@WilliamSB: Je argument is zeker gegrond, ik weet dat het bij andere levertoxische stoffen ook zo werkt... Je kunt bijvoorbeeld beter iedere dag veel alcohol nuttigen dan alleen in in het weekend. Ik ga de mogelijkheid voor een volledige cycle nog eens onderzoeken!

@spitface: de meningen over PCT van stoffen als havoc/epi zijn heel uiteenlopend, de een zegt dat OTC stoffen zoals Post Cycle Assist e.d. genoeg zijn en de ander zweert bij 4 weken 40mg Nolva... Zelf wil ik geen onnodige medicijnen nemen en zal ik tegen het eind van de cycle beslissen of Nolva echt nodig is. Verder zie ik dat je Waxy Maize gebruikt, misschien kun je deze beter pas in de PCT gaan nemen om je kracht/massa beter te kunnen behouden? Zelf pak ik supplementen als Creatine en NO-xplode direct na het stoppen om de overgang gemakkelijker te maken.

In ieder geval succes!
 
Als het een full cycle word ga ik het volgen puls is niet erg intressant
 
@WilliamSB: Je argument is zeker gegrond, ik weet dat het bij andere levertoxische stoffen ook zo werkt... Je kunt bijvoorbeeld beter iedere dag veel alcohol nuttigen dan alleen in in het weekend. Ik ga de mogelijkheid voor een volledige cycle nog eens onderzoeken!

@spitface: de meningen over PCT van stoffen als havoc/epi zijn heel uiteenlopend, de een zegt dat OTC stoffen zoals Post Cycle Assist e.d. genoeg zijn en de ander zweert bij 4 weken 40mg Nolva... Zelf wil ik geen onnodige medicijnen nemen en zal ik tegen het eind van de cycle beslissen of Nolva echt nodig is. Verder zie ik dat je Waxy Maize gebruikt, misschien kun je deze beter pas in de PCT gaan nemen om je kracht/massa beter te kunnen behouden? Zelf pak ik supplementen als Creatine en NO-xplode direct na het stoppen om de overgang gemakkelijker te maken.

In ieder geval succes!

Ik neem die Waxy Maize als vervanging van Dextrose. Dextrose blijft te lang op mijn maag liggen naar mijn idee. Ik zie niet direct in waarom ik deze eruit zou laten. Tenzij iemand me hiervan kan overtuigen?

Jij ook alvast succes met je cycle!
 
Ik zie het, was niet bekend met het supplement en dacht dat het als een soort Cell Volumizer werkte.

Ga vandaag in ieder geval 30mg nemen, 10 heb ik 2 uur geleden genomen en de andere 20 een uur voor de training van vanavond (full body). Full cycle is nog altijd mogelijk, maar ben nog niet helemaal overtuigd van de voordelen t.o.v. een pulse cycle.

Ik ga de komende week in ieder geval pulsen en aan het eind van de week beslis ik of er een full cycle gedaan word ;) Het is me veel waard als ik hiermee goede gains heb en de sides kan beperken...

Wel ruil ik de mariadistel waarschijnlijk om voor een test booster, om de suppressie van HPTA te beperken en de "klappen" op mijn lever te verminderen.
 
Je gaat je echt voor je kop slaan achteraf als je geen full cycle doet. Scheelt 200%!
 
Je gaat je echt voor je kop slaan achteraf als je geen full cycle doet. Scheelt 200%!

Ja Dulle, ik vraag me eerlijk gezegd ook wel af wat je beweegreden is om te kiezen voor de pulse cycle ipv full cycle.

Ben zelf absoluuuuuuuuuut geen kenner maar na alles wat ik gelezen heb, was ik toch overtuigd dat pulsen niet echt nuttig is.

Just my 2 cents.
 
Je gaat je echt voor je kop slaan achteraf als je geen full cycle doet. Scheelt 200%!

Dat denk ik ook. Het gaat ook niet zo een groot verschil maken voor je lever als dat je grootste zorg is imo.
Die testbooster on-cycle daar ben ik ook niet zo een voorstander van. Gewoon bewaren voor na je cycle.
Het is wel goed dat je wat voorzichtig bent bij je eerste cycle. Maar dan kan je beter niet te hoog doseren in plaats van te pulsen.
 
De kogel is door de kerk: ga toch een full cycle doen, om zo het meeste eruit te halen.

Iemand tips m.b.t. tijdstippen van inname? Neem er 3 verspreid over de dag.

Gister trouwens behoorlijk zweterig en toch een energiek gevoel tijdens de training.
Normaal ben ik vrij snel uitgeput tijdens een full body, maar kon gisteren vrij veel oefeningen pakken (Military press, BOR, Chins, Rows, Squat, Leg press, Skullcrushers, Dips, Leg raise)

Ook merk ik dat ik de hele dag honger heb, terwijl ik hier bijna nooit "last" van heb aangezien ik veel vetten eet die een verzadigd gevoel zouden moeten geven.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik heb de beginpost aangepast en ben nu aan het kijken voor een goede cycle support (Anabolic Innovations bijv.) Verder wil ik iets hebben voor de bloeddruk (Hawthorn berry?)

Ook is het zaak dat ik zsm die Nolva in huis heb, aangezien ik pas bij een nieuwe sportschool ben begonnen (hier heb ik nog geen contacten). Ik weet dat het dom is om te starten zonder dit soort essentiele zaken, maar verwacht hier geen problemen mee te hebben. In een noodgeval rij ik wel naar spanje ;)

In ieder geval bedankt voor alle wijze raad!
 
Straks om 6 uur mijn derde capsule en om half 8 naar de sportschool :)

Training ziet er als volgt uit:

Deadlift 3x10
Squat 3x6
Leg raise 4x10
Lunges 4x10 (dodelijk!)

Daarna aantal setjes leg presses hoog in de reps om de doorbloeding nog even te stimuleren en zo hopelijk te voorkomen dat ik morgen niet meer kan lopen! :o
 
Caps gewoon verspreid over de dag, ochtend middagen voor het slapen gaan. Tof dat je toch gekozen hebt voor een full cycle. Voor de bloeddruk zijn er wel middeltjes maar die zijn op doktersvoorschrift te krijgen. Succes met trainen, midden van week 2 zal je wel wat beginnen te merken;) ik volg je iug.
 
Zoals WilliamSB al zei, gewoon verspreiden over de hele dag. Sommige mensen verkiezen hun laatste dosis een paar uur voor ze gaan slapen te nemen. Maar ik zelf nam het ook gewoon voor ik ging slapen.
Ik persoonlijk vind al die support-supps wat overschat. Zeker als je de prijs ervan bekijkt.

De kans is zeer groot dat je na een 4weken epi-cycle genoeg hebt aan een otc-pct. Tenzij je echt 'shutdown' hebt.
Hoe zal je PCT eruit zien?
 
Back
Naar boven