AndroidHealthClinic

dumb question: hoe vreet ik me havermout??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
mischien een domme vraag, maar hoe vreet ik dit.... het probleem is dat ik allergisch ben voor melk, dus daar kan het niet mee. Ik heb wel eens gehoord dat ik die troep met water op kan zuipen, maar dat lukte niet echt :(

ik heb overigens een lepel zo uit het pak gegeten, geen succes :D
 
Misschien met sinaasappelsap, of met sojamelk?
 
Maar dan ook allergisch voor yoghurt of kwarkprodukten?

Succes
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Diverin
Maar dan ook allergisch voor yoghurt of kwarkprodukten?

Succes



neej dat dus niet.... vaag he?
 
Gewoon met water en wat eiwitpoeder mengen en het is eetbaar, als je havermout lust dan.... ik kan erbij doen wat ik wil maar ik blijf kokhalzen :barf:
dus ik eet lekker brinta met water en wat eiwitpoeder :banana:
 
Originally posted by WoUz

dus ik eet lekker brinta met water en wat eiwitpoeder :banana:
+ lijnzaadolie+ pindakaas:D

Ik eet havermout gewoon droog, maar gooi het anders door je kwark of yoghurt
 
ik eet mijn havermout ook alleen met whey. En soms voor de afwisseling met honing. Enne melk natuurlijk ;)
 
Originally posted by burn

+ lijnzaadolie+ pindakaas:D

Ik eet havermout gewoon droog, maar gooi het anders door je kwark of yoghurt

Whaha, good memory old man :D

Maar de pindakaas eet ik los van een lepel ofzo, want de brinta werd er goor door man :)
En pinda's zijn ook lekker :)
Gaat iig weer keihard vooruit met al dat vreten :)
 
Zoek een merk havermout dat lekker is. Bijvoorbeeld quaker of euroshopper (van AH). (Er zijn merken die bittere havermout hebben). Doe er koud water bij en een of twee lepels vloeibare honing. lekker mengen en een tijdje laten staan. Is best goed te doen........ neem dat maar aan van iemand die ook rauwe eieren drinkt :) Nee serieus, met redelijk wat honing is het wel te pruimen.
 
Originally posted by Kris
Doe er koud water bij en een of twee lepels vloeibare honing. lekker mengen en een tijdje laten staan.

wat is een tijdje??
want als je 't als ontbijt wil nemen, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die weinig tijd dan hebben en snel wat tot zich willen nemen... :)

ikzelf eet 's ochtends meestal na mijn shake gewoon wat brinta in een grote beker met melk en dat gewoon doorslikken... :D
 
wat is een tijdje??

10 minuten is al genoeg als je een 'fijne' havermoutsoort neemt: quaker en euroshopper bijvoorbeeld.
 
tja... kep de eurosjoppert liggen :P ik ga et vanaaf ff proberen
 
Ik doe altijd een 50 gr havermout, eetlepel haverzemelen, 2 kopjes water (mag ook even geen melk), wat vloeibare zoetstof......even in nuken in magnetron en dan een snufje KANEEL !!!! Ik vind het heeeeeeeeerlijk :D

Maar smaken verschillen. :)
 
Bwa... in het begin kon ik er nauwelijks een lepel van opeten. En nu vind ik het zelf lekker...
 
Originally posted by WoUz


Whaha, good memory old man :D

Maar de pindakaas eet ik los van een lepel ofzo, want de brinta werd er goor door man :)
En pinda's zijn ook lekker :)
Gaat iig weer keihard vooruit met al dat vreten :)

Misschien kun je de exacte hoeveelheden + ingredienten anders even neerzetten in het forum voor gezonde gerechten.:D
 
Originally posted by Kris


10 minuten is al genoeg als je een 'fijne' havermoutsoort neemt: quaker en euroshopper bijvoorbeeld.
1,5 minuut in de magnetron kan ook, maar niet iedereen houdt daarvan.
 
ik mix het door vruchtenyoghurt ;)
chillie, billie :thumb:
 
neem aan dat 't niet zoveel uitmaakt toch qua verwerking in je maag, of je havermout nou 10 minuten, 1,5 minuut of gewoon met koude melk eet?? :P

ik eet em nl. gewoon zo koud... lekker makkelijk

zal wel schelen in de smaak misschien, maar ben zowiezo niet kieskeurig..
ik eet bijna alles... :D
 
Originally posted by wateengedoe2

1,5 minuut in de magnetron kan ook, maar niet iedereen houdt daarvan.

Maar dan is hij niet meer rauw!!! Zonde van alle enzympjes enzo. De nuke vernietigt waarschijnlijk ook onverzadigde vetzuren doordat deze gevoelig zijn voor het elektromagnetisme (aldus Udo Erasmus).
 
Meestal snij ik een appel in stukjes, gooi dat samen met mijn whey, havermout in een grote bak, voldoende yoghurt toevoegen dat het niet te dik is (dan heb je al snel een grote bak vol) en vreten maar. Daarna zit je goed vol en het is nog lekker ook.
 
Back
Naar boven