AndroidHealthClinic

Dumbbell benchpress

Bezoekers in dit topic

JanMetDePEt

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2006
Berichten
137
Waardering
0
Hallo

Ik zou graag in mijn homegym overwegen om dumbbell te bankdrukken. Maar ik heb nog een paar vragen die mij moeten helpen te overwegen welk materiaal ik moet aanschaffen. Graag zou ik verstelbare dumbbells hebben.

1) Zou ik olympische korte halterstangen nemen (50mm) of de gewone 30mm?
Ik heb al redelijk veel olympische schijven ook veel kleintjes van 5KG en 2,5 enzo in rubber

2) Wat is beter 50mm of 30mm dumbbell benchpressen?

3) Ik heb in de verste verte geen idee wat veel gewicht is bij dumbbellbenchpress. Ik doe 80KG bij gewone flat benchpress. Hoeveel
zou dit dan zijn per arm? (40KG)?
 
Hallo

Ik zou graag in mijn homegym overwegen om dumbbell te bankdrukken. Maar ik heb nog een paar vragen die mij moeten helpen te overwegen welk materiaal ik moet aanschaffen. Graag zou ik verstelbare dumbbells hebben.

1) Zou ik olympische korte halterstangen nemen (50mm) of de gewone 30mm?
Ik heb al redelijk veel olympische schijven ook veel kleintjes van 5KG en 2,5 enzo in rubber

2) Wat is beter 50mm of 30mm dumbbell benchpressen?

3) Ik heb in de verste verte geen idee wat veel gewicht is bij dumbbellbenchpress. Ik doe 80KG bij gewone flat benchpress. Hoeveel
zou dit dan zijn per arm? (40KG)?

hang er vanaf ik doe bij gewone flat benchpress 70 kilo
bij dumbbell doe ik 30-36 (en laast 38 +met hulp)

dus is heel verschild ik weet niet of je het al eerder hebt gedaan ?

grtz moj0
 
Nog nooit gedaan, en is dat dan 30-36 kilo per arm?
 
ik zou voor de 50mm gaan
=> je hebt al schijven daarvan dus je moet minder gewicht kopen en het gewicht dat je koopt kan je ook gebruiken op je barbell
 
ik zou wel 5 kg schijven gebruiken met dumbbell drukken anders worden ze te groot en te lomp.

zelf doe ik met me flat dumbbell press 40kg * 3
flat barbell press 100 kg *3

doe bijna nooit bankdrukken met dumbbells maar daar moet je aan wennen.
 
40KG per arm of in totaal dan.
Heb net naar een vriend geweest die 30mm dumbbells had maar het zwaarste was maar 18 KG per arm. Dat ging redelijk. Niet zo zwaar maar was wel moeilijk voor stabiliteit.
 
is 80 je 1rm of doe je die gemakkelijk.
Dumbbells is altijd zwaarder. Zo ik denk dat je het beste tussen 30-35 per arm kan nemen.
 
40KG per arm of in totaal dan.
Heb net naar een vriend geweest die 30mm dumbbells had maar het zwaarste was maar 18 KG per arm. Dat ging redelijk. Niet zo zwaar maar was wel moeilijk voor stabiliteit.

40 kg per arm idd
 
Hmmm als je zo berekent kost dat wel al een kapitaal aan schijfjes. We willen enkel 5 kg schijven omdat die niet te groot zijn en ook niet te klein. Ideaal dus

8 schijven * 2 armen * 8€ per schijf = 128€

Denk dat ik het ga laten bij bankdrukken met de halter:p
 
en als je nu de kleine schijven aan de binnenkant hangt en de grotere aan de buitenkant dan heb je er toch geen hinder van ?
 
Bij het bankdrukken met barbell kan je hem vrij makkelijk achterover laten zakken en klaar is Kees, bij dummbbels moet je nog even goed uitkijken dat je ze voorzichtig naar de grond krijgt.
Ik heb op zo'n manier al een keer een blauwe vinger gehad voor een weekje;-)
 
Back
Naar boven