MuscleMeat

dumbbell chest press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ForestElder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2004
Berichten
442
Waardering
3
Hoi luitjes,

Ik had een vraagje. Hoeveel graden moet je bovenarm ten opzichte van je onderarm staan als de dumbbells naast je borst zitten? 90 graden ( handen zitten exact onder de ellebogen ) of minder?
 
Als je dumbbells naast je borst zitten? Je bedoeld als je maximaal gezakt bent?
 
Ik zou niet weten hoe maximaal te zakken en toch de hoek bovenar/onderarm op 90gr te houden? tenzij je de dumbbells van je romp af laat gaan (naar buiten) waardoor de press op het eind op een flye gaat lijken.

Als je "normaal zakt dan blijven de dumbbells in en vrijwel vertikaal traject en word de hoek bovenarm/onderarm kleiner naarmate het gewicht meer zakt (voledig uitgestrekt is bovenarmen vertikaal, hoek 180gr, zodra je bovenarmen voorbij horizontaal gaan wordt de hoek minder dan 90gr)
 
Ik zou niet weten hoe maximaal te zakken en toch de hoek bovenar/onderarm op 90gr te houden? tenzij je de dumbbells van je romp af laat gaan (naar buiten) waardoor de press op het eind op een flye gaat lijken.

Als je "normaal zakt dan blijven de dumbbells in en vrijwel vertikaal traject en word de hoek bovenarm/onderarm kleiner naarmate het gewicht meer zakt (voledig uitgestrekt is bovenarmen vertikaal, hoek 180gr, zodra je bovenarmen voorbij horizontaal gaan wordt de hoek minder dan 90gr)

Hij bedoelt natuurlijk gewoon of de db t.o.v. De elleboog er recht boven moet staan of niet. Ja dat is zo.

Bij een volledige rom is die hoek idd wat kleiner ja.....
 
Ik lees ook weer hier en daar dat het beter is om met db chest press niet verder te zakken dan 90 graden omdat je anders je schouders verdoet.
 
Ik lees ook weer hier en daar dat het beter is om met db chest press niet verder te zakken dan 90 graden omdat je anders je schouders verdoet.

yep het is een blessuregevoelige oefening voor de schouders
 
yep het is een blessuregevoelige oefening voor de schouders

Altijd full rom, geen discussie mogelijk, je gaat je schouders niet vernken door een full rom maar door slechte uitvoeringen, teveel gewicht, overtrainingen, scheve wervel, slechte core stabiliteit enz...
 
90 graden is wel te weinig zakken hoor. Te ver laten zakken is niet goed voor je schouders. Maar een cm of 5 tussen stang en borst is prima.
 
90 graden is wel te weinig zakken hoor. Te ver laten zakken is niet goed voor je schouders. Maar een cm of 5 tussen stang en borst is prima.

je hebt het over bankdrukken? Dus nog niet eens met de stang de borst aantikken?;)
 
90 graden is wel te weinig zakken hoor. Te ver laten zakken is niet goed voor je schouders. Maar een cm of 5 tussen stang en borst is prima.

Het niveau daalt...
 
je hebt het over bankdrukken? Dus nog niet eens met de stang de borst aantikken?;)

Dumbbells of stang maakt niet uit. Ik bedoelde met stang ook de stang in de dumbbells. Het aantikken van de borst is niet nodig.
 
Dumbbells of stang maakt niet uit. Ik bedoelde met stang ook de stang in de dumbbells. Het aantikken van de borst is niet nodig.

Omdat?

Het is juist dat laatste stukje dat de borst het meeste aanspreekt dus voor iedereen die bankdrukken specifiek voor de borst doet is het van belang bij bankdrukken zo diep mogelijk te gaan en dat is niet 5cm voor de borst zakken. Zeker niet als je bedenkt dat bij toename van de pec. massa de ROM toch al steeds kleiner wordt.

Bij DP denk ik ook niet dat je je echt druk hoeft te maken of je niet te diep zakt. Meesten komen bij DP echt niet veel verder dan bij BP.
 
Back
Naar boven