Fitness Seller

Dumbbell chest press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mathieu

Novice
Lid geworden
28 okt 2019
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
66kg
Ik heb een vraagje, als ik de dumbbell chest press doe voel ik het niet echt in mijn borst. Ik heb al veel geprobeerd zoals, chest naar voor schouders naar achter, schouderbladen tegen elkaar, holle rug, mentaal proberen te voelen... Er zijn echter wel oefeningen zoals chest press, cable pec fly die ik na de oefening echt wel goed voel. Hebben jullie suggesties of andere oefeningen waardoor ik mijn chest kan vergroten? Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik kan zien of mijn chest achterloopt of voorloopt op de rest van mijn spieren, hebben jullie manieren om dit te zien?

dankuwel voor het helpen
 
Wat voel je wel tijdens deze oefening? Waar treedt de vermoeidheid op?
 
Als je borst niet groot genoeg is in verhouding met bv je schouders en armen weet je toch al dat deze niet groot genoeg is. Als je een oefening niet voelt moet je gewoon een andere oefening doen, elk lichaam is verschillend en zo voelt de ene dus meer activatie bij een bepaalde oefening als de ander!
 
Ik heb een vraagje, als ik de dumbbell chest press doe voel ik het niet echt in mijn borst. Ik heb al veel geprobeerd zoals, chest naar voor schouders naar achter, schouderbladen tegen elkaar, holle rug, mentaal proberen te voelen... Er zijn echter wel oefeningen zoals chest press, cable pec fly die ik na de oefening echt wel goed voel. Hebben jullie suggesties of andere oefeningen waardoor ik mijn chest kan vergroten? Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik kan zien of mijn chest achterloopt of voorloopt op de rest van mijn spieren, hebben jullie manieren om dit te zien?

dankuwel voor het helpen
Wat dacht je van een foto zodat we het kunnen zien?
 
Heb je al geprobeerd de oefening langzamer met lichtere gewichten uit te voeren?
 
In mijn armen en mijn schouders vooraan.

Vergeet die press en schakel een tijdje over op flyes. En dan niet zoals je vaak ziet licht met veel reps (wat trouwens wel brand en geschikt is als pompsetje) maar zo zwaar mogelijk in de rep range die je voor presses zou kiezen.
 
Als je borst niet groot genoeg is in verhouding met bv je schouders en armen weet je toch al dat deze niet groot genoeg is. Als je een oefening niet voelt moet je gewoon een andere oefening doen, elk lichaam is verschillend en zo voelt de ene dus meer activatie bij een bepaalde oefening als de ander!

Nee, je moet de oefening gewoon correct uitvoeren, als je je borstspier niet voelt dan doe je het gewoon verkeerd.
 
Ik heb een vraagje, als ik de dumbbell chest press doe voel ik het niet echt in mijn borst. Ik heb al veel geprobeerd zoals, chest naar voor schouders naar achter, schouderbladen tegen elkaar, holle rug, mentaal proberen te voelen... Er zijn echter wel oefeningen zoals chest press, cable pec fly die ik na de oefening echt wel goed voel. Hebben jullie suggesties of andere oefeningen waardoor ik mijn chest kan vergroten? Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik kan zien of mijn chest achterloopt of voorloopt op de rest van mijn spieren, hebben jullie manieren om dit te zien?

dankuwel voor het helpen

Er zijn veel instructievideo's voor de dumbbell chest press, de belangrijkste dingen waar je aan wil denken is dat je armen niet op slot gaan. Dumbbels laag genoeg laten gaan (vergeet je ellebogen niet licht te buigen) en je borst aanspannen wanneer je omhoog komt, gewoon een push beweging. Het vergt enige oefening om de techniek helemaal te kunnen beheersen, suc6
 
Laatst bewerkt:
In mijn armen en mijn schouders vooraan.

Jij spreekt dan meer je schouders en triceps aan of je probeert de oefening te doen met een veel te zwaar gewicht, geen idee wat het is dat moet jij zelf bepalen, misschien een combinatie van slechte techniek en te zwaar gewicht? denk aan gecontroleerde bewegingen, niet snel laten zakken en ook niet als een speer omhoog, je moet de spier (in dit geval je borstspier) voelen werken.

Deze oefening heeft mij ook veel struggles gegeven, je moet het gewoon blijven doen anders krijg je het niet onder de knie, videotje aanzetten en gaan met die banaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraagje, als ik de dumbbell chest press doe voel ik het niet echt in mijn borst. Ik heb al veel geprobeerd zoals, chest naar voor schouders naar achter, schouderbladen tegen elkaar, holle rug, mentaal proberen te voelen... Er zijn echter wel oefeningen zoals chest press, cable pec fly die ik na de oefening echt wel goed voel. Hebben jullie suggesties of andere oefeningen waardoor ik mijn chest kan vergroten? Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik kan zien of mijn chesvt achterloopt of voorloopt op de rest van mijn spieren, hebben jullie manieren om dit te zien?

dankuwel voor het helpen

Zelf voel ik dumbbell presses ook niet in mijn pecs; bankdrukken en dumbbell flys wel.
 
Laatst bewerkt:
De spieren die je nu voelt lopen achter ten opzichte van je borst. Gewoon de oefening blijven doen en je gaat je borst vanzelf voelen naarmate de andere ondersteunende spieren sterker zijn geworden. Dan kun je ook wat zwaarder gaan en die chest compleet uit elkaar trekken.
 
De spieren die je nu voelt lopen achter ten opzichte van je borst. Gewoon de oefening blijven doen en je gaat je borst vanzelf voelen naarmate de andere ondersteunende spieren sterker zijn geworden. Dan kun je ook wat zwaarder gaan en die chest compleet uit elkaar trekken.

Interessante twist.
 
De spieren die je nu voelt lopen achter ten opzichte van je borst. Gewoon de oefening blijven doen en je gaat je borst vanzelf voelen naarmate de andere ondersteunende spieren sterker zijn geworden. Dan kun je ook wat zwaarder gaan en die chest compleet uit elkaar trekken.
Hoe groot denk jij dat een borstspier is, ten opzichte van de "andere ondersteunende spieren"?
 
Hoe groot denk jij dat een borstspier is, ten opzichte van de "andere ondersteunende spieren"? We hebben het o.a. over rug, schouders, nek, armen, benen, buik.
Daarom juist, je borst kan het makkelijk, maar de rest van de spieren moeten te hard werken en worden dus zwaarder belast. Hierdoor voel je wel je schouders en onderarmen, maar niet je borst.
Als je een tijd niet hebt getraind en je gaat je rug bijvoorbeeld trainen dan zul je eerder je armen voelen dan je rug..
 
Ik voelde mijn borst bijna nooit alleen als ik heel zware flyes (5-8jes) voelde ik borst. En borst (pec major) is helemaal geen grote groep qua massa.
 
De spieren die je nu voelt lopen achter ten opzichte van je borst. Gewoon de oefening blijven doen en je gaat je borst vanzelf voelen naarmate de andere ondersteunende spieren sterker zijn geworden. Dan kun je ook wat zwaarder gaan en die chest compleet uit elkaar trekken.

Wat je hier dus zegt is dat je borst te sterk is voor de rest waardoor je de rest meer voelt dan de borst met als oplossing gewoon door blijven gaan tot de rest net zo sterk is als de borst (in vehouding)?

Probleem is alleen dat de borst hoe je het ook bekijk altijd de prime mover blijft en dus ,of je het voel of niet, ook sterker wordt waardoor het op deze manier wel heeeeel lang gaat duren eer alles in verhouding is.

Als je het al op deze manier benader (borst te sterk) zou ik zeggen vergeet bankdrukken ga eerst gericht werk doen voor de rest zodat deze wat kracht betreft op peil komen.
 
Ik geef een mogelijke verklaring, ik weet dat dit bij mij zo werkte in het begin. Mathieu , hoe lang train je nu?

Ieder lichaam is verschillend en TS zou de gegeven adviezen moeten afgaan om oorzaak te kunnen achterhalen en om zo alsnog gericht z'n borst te kunnen trainen.
Bankdrukken zou ik niet persé weglaten, het is een basis compound oefening en gaande weg zal hij alles in verhouding ontwikkelen.
 
Back
Naar boven