XXL Nutrition

Dumbbell flat/incline press, indraaien?

Bezoekers in dit topic

eduardjanssen

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2003
Berichten
8.315
Waardering
0
Is het nodig om bij Dumbbell flat/incline press aan het einde van de beweging in te draaien?

Spreek je zo meer vezels aan en dus beter voor groei?
 
Goeie vraag.. ben ook benieuwd!
Doe het zelf niet, maar misschien dat mensen ervaring hebben..
 
hoe bedoel je in te draaien? bedoel je draaien met je polsen zodat de dumbbells gelijk met je lichaam komen, of bedoel je dat je de dumbbells naar elkaar toe brengt?

Bij beide gevallen is het antwoord nee volgens mij. Ik zie de toegevoegde waarde niet van het naar elkaar toe brengen van de dumbbells. Zeker als je wat sterker bent en dus grotere dumbbells gaat gebruiken wordt de afstand tussen beide dumbbells alleen maar kleiner, dus dan heeft het helemaal weinig effect, als het al effect heeft. Ik doe het gewoon net als dat ik zou bankdrukken, recht omhoog en weer recht naar beneden.
 
ik doe t ook niet, de gain word gehaald in t omhoog brengen van t gewicht. en t draaien op t eind voegt daar volgens mij niets nuttig aan toe
 
Je polsen draaien zodat de dumbbell's van horizontaal naar verticaal gaan.
 
eduardjanssen zei:
Je polsen draaien zodat de dumbbell's van horizontaal naar verticaal gaan.

huh? dacht net als bovenstaande dat je bedoelde dat je de dumbbells naar elkaar bracht, doe het zelf wel eens, maar voel geen verschil met het 'recht' uitstoten..
 
ja maar t gaat niet om je polsen maar de hoek die je onderarmen met je bovenarmen maken en de hoek van je onderarmen TOV de borst.

positie van de polsen heeft geen invloed op de oefening en daarom nutteloos naar mijn mening
 
Na lang zoeken heb ik een plaatje gevonden :D.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Yep zo doe ik het, die draaibeweging voel ik hard en legt zwaardere spanning op je borstspier lijkt het.
 
Ja dat idee had ik ook maar is het ook daadwerkelijk beter?
 
dat zul je zelf moeten proberen:D

vind het iig klote, ik concentreer me liever op normaal drukken:cool:
 
ik draai m niet.. Je maakt er geen grotere ROM mee, en in mijn ogen niet echt noodzakelijk om t laatste stukje te draaien :)
 
Als je grotere dumbbell gebruik zorgt dat draaien toch echt wel voor een grotere ROM.
Als ik kijk naar mezelf dan komen m'n handen ca 20cm dichter bij elkaar

Ik draai trouwens zelf niet (vind het niet echt safe met zwaardere dumbbells) maar wissel wel af. soms de "standaard -- positie en soms de || positie
 
Draai hem zelf wel naar elkaar totdat ze elkaar aanraken. Mij werd vroeger uitgelegd, dat het naar elkaar toe bewegen van de armen voor de borstspieren altijd een net iets effectievere oefening is dan enkel uitdrukken, omdat dit de basis beweging is van de borstspier. Daarom zou dit nog een reden zijn waarom een dumbbell oefening beter zou zijn dan de barbell.
 
3XL zei:
Als je grotere dumbbell gebruik zorgt dat draaien toch echt wel voor een grotere ROM.
Als ik kijk naar mezelf dan komen m'n handen ca 20cm dichter bij elkaar

Ik draai trouwens zelf niet (vind het niet echt safe met zwaardere dumbbells) maar wissel wel af. soms de "standaard -- positie en soms de || positie


Dus je begint de oefening dan ook || <---- op die manier? En de andere keer - - <----- op die manier. Kortom je eindigt zoals je de oefening start :D.
 
Ik doe ze zo:

DBBenchPress.gif


en dan zorg ik ervoor dat de DB's elkaar op het hoogste punt net niet raken.
 
partysander zei:
Ik doe ze zo:

DBBenchPress.gif


en dan zorg ik ervoor dat de DB's elkaar op het hoogste punt net niet raken.

Ja maar dan maakt het niet zo veel verschil met normaal banken. Je brengt je dumbbells welliswaar dicht bij elkaar maar ik denk dat ik maar eens zo ga drukken een tijdje ||.
 
Denk dat het weinig uitmaakt. In beide gevallen heb je de db's al boven je lichaam en je arm in een gestrekte positie. Dus je borstspier wordt niet gebruikt voor de draaiende beweging, enkel je polsen.
 
falcon zei:
Denk dat het weinig uitmaakt. In beide gevallen heb je de db's al boven je lichaam en je arm in een gestrekte positie. Dus je borstspier wordt niet gebruikt voor de draaiende beweging, enkel je polsen.

Heb je het weleens geprobeerd? Na de draaiende beweging voel je wel degelijk dat je borst nog een stukje verder aanspant.
 
ik draai niet in, het is al zwaar genoeg zo
 
Back
Naar boven